Gå til innhold

Hvem kutter ut vg nå etter nye policyen?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gjør det. De må jo miste mange lesere?

Anonymkode: 232e8...a78

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir meg pokker i hele policyen og bruker vg som før.

Anonymkode: c1f0d...cf3

  • Liker 2
Skrevet

Hva har de endret? 

Anonymkode: 17f19...83f

Skrevet

VG og Aftenposten utgår nå, ja.

Anonymkode: e2880...076

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva har de endret? 

Anonymkode: 17f19...83f

Du må nå betale 39 kroner måneden for å få personvern på Schibsted sine nettsider, og de eier de fleste store nettaviser i Norge. Hvis du ikke betaler har de rett på dataen din.

Anonymkode: 4f117...296

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gir meg pokker i hele policyen og bruker vg som før.

Anonymkode: c1f0d...cf3

På hvilken måte?

Anonymkode: 232e8...a78

  • Liker 2
Skrevet

jeg har allerede kuttet de ut på grunn av all AI de bruker i sakene sine. 

Anonymkode: ab8e7...631

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De må jo miste mange lesere?

Anonymkode: 232e8...a78

Det får man håpe! 🙏

Anonymkode: 179a6...1d4

  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mange tråder trenger man om dette?
 

 

Anonymkode: fccf7...61a

Skrevet

Nei. 

Man må nok slutte å være på nett hvis man er redd. 

 

Anonymkode: 86495...afa

  • Liker 1
Skrevet

Du skriver jo her inne og etterlater spor. Kanskje har du insta og tiktok også? Personvernet hos big tech er mye dårligere stilt.

Anonymkode: cf4f5...439

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må nå betale 39 kroner måneden for å få personvern på Schibsted sine nettsider, og de eier de fleste store nettaviser i Norge. Hvis du ikke betaler har de rett på dataen din.

Anonymkode: 4f117...296

Nei dette er feil og skaper en del forvirring og misforståelser.

Det du må betale for er for at de ikke skal selge personopplysninger videre til annonsørene sine så annonsørene kan tilpasse annonsen til deg.

Fe samler fortsatt inn disse opplysningene. Men betaler du så selger de ikke dataene videre. Betaler du ikke så selger de disse videre.

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du skriver jo her inne og etterlater spor. Kanskje har du insta og tiktok også? Personvernet hos big tech er mye dårligere stilt.

Anonymkode: cf4f5...439

Det er en del fundamentale forskjeller. Men i prinsippet har du rett.

Brukere blir sporet her og.

Men forskjellen ligger i hvilke data de kan samle inn og hvorvidt en allerede betaler for tjenesten eller ikke, og om en har noe valg.

Her inne kan man være helt anonym om en vil. Det kan man ikke hos en avis hvor en legger igjen betalingsinfo. Kvinneguiden er og et gratis tilbud og når det er gratis må en nesten forvente at en er produktet og data blir solgt. Men aviser får mediestøtte og mange betaler for tilgang. De har samlet inn data om brukere i flere år, tatt betalt for det, og plutselig nå sier de «betal oss mer eller så selger vi dataene videre».

  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har sagt opp Aftenposten, ja. 

Anonymkode: 4553e...e7c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Har også sagt opp Aftenposten. Jeg tenker at når jeg allerede betaler, aksepterer jeg ikke å måtte betale igjen for en tjeneste jeg har bestilt. 

Jeg har også sluttet å bruke vg. Valgfrie informasjonskapsler er viktig for meg. De burde betale folk for å selge dataene deres videre, ikke tvinge folk til å betale for å slippe. 

Anonymkode: baf16...471

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

VG/Dagbladet/aftenposten var bra for 20 år siden på papir. Nå er det stort sett filtrerte korrekte nyheter blandet med pupp og sex/sirkus.

Har vokst litt siden da så det er ikke verdt 1,- i dag.

Anonymkode: 77731...6be

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har sluttet med alle tjenestene til Schibsted nå etter policyendringen.

 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri betalt for VG i utgangspunktet, og er heller ikke innlogget med Schibsted-kontoen min når jeg besøker siden, så det er begrenset hvilke data de får hentet inn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På hvilken måte?

Anonymkode: 232e8...a78

At jeg leser videre på nettsidene deres, vel🙄

Anonymkode: c1f0d...cf3

Skrevet

Forbrukerrådet klager inn Schibsted

Schibsted innfører betaling for alle som ikke ønsker at personopplysningene deres skal brukes til overvåkningsbasert markedsføring. Forbrukerrådet mener dette bryter retten til personvern, og klager inn mediekonsernet til Datatilsynet.

Mediekonsernet har innført en ordning der leserne må betale opptil 49 kroner i måneden for å slippe sporing og overvåkningsbasert markedsføring.

– Det skal ikke være slik at vi må betale for å beskytte oss mot kommersiell bruk av våre egne personopplysninger. Personvern er en grunnleggende rettighet, ikke et premiumvalg, sier direktør Mette Fossum i Forbrukerrådet i en pressemelding.

Schibsted mener det er frivillig å tillate tilpasset reklame.

– Vi mener dette gir brukerne et reelt valg: enten samtykke til bruk av data til persontilpassede annonser, eller betale for å unngå dette, sa kommunikasjonssjef Bjørn-Marin Bache Nordby til NRK i april.

Anonymkode: b44f5...556

  • Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...