AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:09 #1 Skrevet onsdag kl. 00:09 Jeg gjør det. De må jo miste mange lesere? Anonymkode: 232e8...a78 2 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:15 #2 Skrevet onsdag kl. 00:15 Gir meg pokker i hele policyen og bruker vg som før. Anonymkode: c1f0d...cf3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:17 #3 Skrevet onsdag kl. 00:17 Hva har de endret? Anonymkode: 17f19...83f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:24 #4 Skrevet onsdag kl. 00:24 VG og Aftenposten utgår nå, ja. Anonymkode: e2880...076 3 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:24 #5 Skrevet onsdag kl. 00:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva har de endret? Anonymkode: 17f19...83f Du må nå betale 39 kroner måneden for å få personvern på Schibsted sine nettsider, og de eier de fleste store nettaviser i Norge. Hvis du ikke betaler har de rett på dataen din. Anonymkode: 4f117...296 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:26 #6 Skrevet onsdag kl. 00:26 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gir meg pokker i hele policyen og bruker vg som før. Anonymkode: c1f0d...cf3 På hvilken måte? Anonymkode: 232e8...a78 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:27 #7 Skrevet onsdag kl. 00:27 jeg har allerede kuttet de ut på grunn av all AI de bruker i sakene sine. Anonymkode: ab8e7...631 3 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 00:28 #8 Skrevet onsdag kl. 00:28 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De må jo miste mange lesere? Anonymkode: 232e8...a78 Det får man håpe! 🙏 Anonymkode: 179a6...1d4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 03:43 #9 Skrevet onsdag kl. 03:43 Hvor mange tråder trenger man om dette? Anonymkode: fccf7...61a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:07 #10 Skrevet onsdag kl. 05:07 Nei. Man må nok slutte å være på nett hvis man er redd. Anonymkode: 86495...afa 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:12 #11 Skrevet onsdag kl. 05:12 Du skriver jo her inne og etterlater spor. Kanskje har du insta og tiktok også? Personvernet hos big tech er mye dårligere stilt. Anonymkode: cf4f5...439 2 1
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 05:24 #12 Skrevet onsdag kl. 05:24 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du må nå betale 39 kroner måneden for å få personvern på Schibsted sine nettsider, og de eier de fleste store nettaviser i Norge. Hvis du ikke betaler har de rett på dataen din. Anonymkode: 4f117...296 Nei dette er feil og skaper en del forvirring og misforståelser. Det du må betale for er for at de ikke skal selge personopplysninger videre til annonsørene sine så annonsørene kan tilpasse annonsen til deg. Fe samler fortsatt inn disse opplysningene. Men betaler du så selger de ikke dataene videre. Betaler du ikke så selger de disse videre. 1
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 05:28 #13 Skrevet onsdag kl. 05:28 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du skriver jo her inne og etterlater spor. Kanskje har du insta og tiktok også? Personvernet hos big tech er mye dårligere stilt. Anonymkode: cf4f5...439 Det er en del fundamentale forskjeller. Men i prinsippet har du rett. Brukere blir sporet her og. Men forskjellen ligger i hvilke data de kan samle inn og hvorvidt en allerede betaler for tjenesten eller ikke, og om en har noe valg. Her inne kan man være helt anonym om en vil. Det kan man ikke hos en avis hvor en legger igjen betalingsinfo. Kvinneguiden er og et gratis tilbud og når det er gratis må en nesten forvente at en er produktet og data blir solgt. Men aviser får mediestøtte og mange betaler for tilgang. De har samlet inn data om brukere i flere år, tatt betalt for det, og plutselig nå sier de «betal oss mer eller så selger vi dataene videre». 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:41 #14 Skrevet onsdag kl. 05:41 Vi har sagt opp Aftenposten, ja. Anonymkode: 4553e...e7c 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 05:55 #15 Skrevet onsdag kl. 05:55 Har også sagt opp Aftenposten. Jeg tenker at når jeg allerede betaler, aksepterer jeg ikke å måtte betale igjen for en tjeneste jeg har bestilt. Jeg har også sluttet å bruke vg. Valgfrie informasjonskapsler er viktig for meg. De burde betale folk for å selge dataene deres videre, ikke tvinge folk til å betale for å slippe. Anonymkode: baf16...471 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:58 #16 Skrevet onsdag kl. 06:58 VG/Dagbladet/aftenposten var bra for 20 år siden på papir. Nå er det stort sett filtrerte korrekte nyheter blandet med pupp og sex/sirkus. Har vokst litt siden da så det er ikke verdt 1,- i dag. Anonymkode: 77731...6be 1 1
AnitaTrans Skrevet onsdag kl. 07:03 #17 Skrevet onsdag kl. 07:03 Jeg har sluttet med alle tjenestene til Schibsted nå etter policyendringen. 1 1
blue0rchid Skrevet onsdag kl. 07:12 #18 Skrevet onsdag kl. 07:12 Har aldri betalt for VG i utgangspunktet, og er heller ikke innlogget med Schibsted-kontoen min når jeg besøker siden, så det er begrenset hvilke data de får hentet inn.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:18 #19 Skrevet onsdag kl. 07:18 AnonymBruker skrev (6 timer siden): På hvilken måte? Anonymkode: 232e8...a78 At jeg leser videre på nettsidene deres, vel🙄 Anonymkode: c1f0d...cf3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:07 #20 Skrevet onsdag kl. 09:07 Forbrukerrådet klager inn Schibsted Schibsted innfører betaling for alle som ikke ønsker at personopplysningene deres skal brukes til overvåkningsbasert markedsføring. Forbrukerrådet mener dette bryter retten til personvern, og klager inn mediekonsernet til Datatilsynet. Mediekonsernet har innført en ordning der leserne må betale opptil 49 kroner i måneden for å slippe sporing og overvåkningsbasert markedsføring. – Det skal ikke være slik at vi må betale for å beskytte oss mot kommersiell bruk av våre egne personopplysninger. Personvern er en grunnleggende rettighet, ikke et premiumvalg, sier direktør Mette Fossum i Forbrukerrådet i en pressemelding. Schibsted mener det er frivillig å tillate tilpasset reklame. – Vi mener dette gir brukerne et reelt valg: enten samtykke til bruk av data til persontilpassede annonser, eller betale for å unngå dette, sa kommunikasjonssjef Bjørn-Marin Bache Nordby til NRK i april. Anonymkode: b44f5...556 3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå