Gå til innhold

Barnefordeling og økonomisk ansvar

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Far har barna hver 2 helg. Halve ferier.

Dette har han valgt selv. 

Han har psykiske utfordringer og er i ferd med å bli ufør. 

Det ene barnet har fått en diagnose som krever tydelige rammer og at en voksen også tåler å stå i stormen.

Han vil se barna mer.

Jeg tenkte at dette var i grunn en god ide, men usikker på grenser og trygge rammer for barna når de er der, og evnt hvor mye samvær 

Så sa han: hvis jeg har barna mer, så får jeg mer støtte fra Nav, og trolig må DU betale MEG. Da ble jeg uggen.

Selvfølgelig tjener jeg mer, siden han går på aap,  men det er ikke slik at jeg ruller meg i penger. Jeg må tenke fornuftig.

Anonymkode: ecbb0...17e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei

Far har barna hver 2 helg. Halve ferier.

Dette har han valgt selv. 

Han har psykiske utfordringer og er i ferd med å bli ufør. 

Det ene barnet har fått en diagnose som krever tydelige rammer og at en voksen også tåler å stå i stormen.

Han vil se barna mer.

Jeg tenkte at dette var i grunn en god ide, men usikker på grenser og trygge rammer for barna når de er der, og evnt hvor mye samvær 

Så sa han: hvis jeg har barna mer, så får jeg mer støtte fra Nav, og trolig må DU betale MEG. Da ble jeg uggen.

Selvfølgelig tjener jeg mer, siden han går på aap,  men det er ikke slik at jeg ruller meg i penger. Jeg må tenke fornuftig.

Anonymkode: ecbb0...17e

Ditt fokus bør være på hvor sunt det er for barna dine å ha f.eks en 50 / 50 fordeling med en forelder som har psykiske utfordringer. 

Så lenge denne mannen går på AAP så er det ikke snakk om mye ekstra støtte. Hvis hen blir ufør så kan han ha rett på barnetillegg i trygden, denne ligger på et sted mellom 4000 og 5000 i måneden. Du kan også risikere å måtte betale han hvis han skal ha barna like mye som deg. Beløpet blir normalt ikke så altfor stort,når fordelingen er 50 / 50 om du ikke tjener helt vanvittig høyt i forhold til det uføretrygden hans vil være på. 

Det høres som han har mer fokus på egen økonomi enn sine egne barn. 

Anonymkode: 3f349...7ec

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...