Gå til innhold

Hvilke mammaklær kjøper dere?


knøtte

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er skikkelig vanskelig å finne fine mammaklær, men vil unne meg litt nye klær nå.. Hadde bare tre "gravidfrie" måneder, så føler jeg er gravid for andre år på rad....

Har en del klær fra sist (men de er jeg så lei av!), så vil kjøpe meg noe fint nå... Kjøpte meg en jeans på Polarn & Pyret i dag (men de er så dyre - 600 kroner!), og noen "vanlige" topper i større størrelser.. Synes alltid de er så utplukket i størrelser på f.eks. H&M.

Hvor kjøper dere klær, hva kjøper dere, og hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss.Chanel

kjøpte en jeans på kappahl, stygg som bara... :sur:

kjøpte resten av mammakklærne på lindex, fant en jeans der som var skikkelig lav på livet med tight passform ala fornarina! griseheldig! den har påsydd sånnt strechtøy på magen. ser ut som helt vanlig jeans.

kjøpte mammatopper der også.

kjøpte 6 lange trøyer (brytertrøyer) på hm.com.

har en snekkerbukse og en beige penbukse.

altså:

ca 6 trøyer

3 mammatopper

2 mamagensere

1 kul jeans

1 ugly jeans

1 beige bukse

1 snekkerbukse

3 mammatruser ( må ha 3 til)

tror jeg egentlig skal klare meg med dette fram til begynnelsen av september...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk byen rundt på leit etter noen kule mammaklær i går, jeg.

Fant en stilig bukse på Lindex som hadde broderier på rumpa og lignet egentlig litt på de R&R-buksene, bare med elastisk stoff over magen. Men de hadde kun igjen str. 34 og det ble litt i minste laget, kjente jeg.

Kjøpte til slutt en ganske lik bukse på en babyutstyr-butikk. Men det koster flesk, ja!!

Tror alle de dyreste klærne jeg har i skapet er mammatøy, jeg...... :forvirret:

Har ikke kjøpt noe annet enn denne buksen så langt. Har et par bukser + shorts fra sist. Brukte ikke annet enn mine vanlige topper og gensere sist, så jeg regner ikke med det blir stort nytt på den fronten nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en jeans på Barneverden, og en linbukse på HM, pluss jeg har arvet en svart bukse av søstra mi. Topper kjøper jeg litt overalt, Bik Bok, HM, Voice of Europe, Mango. Kjøper vanlig størrelse, ikke mammatopper, men passer på å kjøpe topper som er ekstra lange slik at de holder i noen mnd.

Jeg holder meg til å kjøpe kun kortarmet topper, så bruker jeg jakke over, slik at jeg kan bruke dem om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt

1 dongeribukse på Svangerskapet. den går under magen, og er kjempefin :)

1 hvit linbukse på Lindex

4 t-skjorter, 1 sommertopp og 1 hvit genser på HM

i tillegg har jeg bestilt 1 bukse og 1 topp på too-chic.com

og så har jeg arvet noen bukser og gensere, men disse tror jeg ikke jeg får bruk for før heeeelt på slutten. de er litt store, og litt lite min stil...

jeg trenger litt mer da... :sjenert:

skal i barnedåp i juni og bryllup i juli, så jeg må ha noe fint til det.

og så tror jeg at jeg må ha litt mer sommertøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Sniker meg inn fra mai-juni med følgende tips: ebay! Det finnes utrolig mange, spesielt i USA, som kjøper opp mammatøy fra outlets og selger videre på ebay. Selv har jeg kjøpt mye topper, kjoler etc der og er veldig fornøyd. Ikke bare får jeg noe som ikke alle andre gravide i Oslo også går i, men i tillegg er det som oftest billig (ebay er jo et auksjonssted, så du bestemmer selv hvor mye du er villig til å betale for plagget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant verdens beste bukser på Svangerskapet. Der hadde de forresten veldig mye annet fint også.

Den Kule Mage hadde også en del fint, kjøpte skjorter og kjole der.

Ellers prøver jeg å kjøpe litt klær som kan brukes senere også, ting med mye stretch! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på H&M i Köbenhavn her om dagen, og der hadde de bare SÅ mye fint som de ikke har på H&M her hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen topper, en svart "pen"bukse og et skjørt på H&M, en jeans på KappAhl. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe så mye mer, jeg. Skal jo ikke bruke klærne så veldig mye lenger uansett- i slutten av september er det slutt på gravideklær. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste rene mammaklærne jeg har kjøpt er ei svart capribukse fra HM. Ellers har jeg kjøpt inn noen vanlige lange singleter som jeg kan ha under jakker og gensre eller skjorter. Videre har jeg kjøpt en munkejakke med glidelås og noen omslagstopper samt tunikaer fra HM, LaRedoude og Neste Stopp. Har i tillegg fått en pose med mammaklær av en kollega som inneholdt noen bukser og topper/gensere. Men jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke dem. Vi har litt ulik smak vedr farger og stil.

Synes det vanskeligste er å kjøpe bukser og skjørt som er fine. Har pt kun et par jeans og en sort bukse som jeg kan bruke. Er nå i uke 19 og magen vokser med stormskritt. Skal 2 uker til Spania i midten av juni og aner ikke hva jeg da skal ha på meg. Det største problemet blir å finne noen fine bikinier som ikke ser ut som de er laget for gamle tanter :ler: Så har dere noen tips om butikker med fine bikinier er jeg takknemmelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...