Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk tilfeldigvis oppdaget at jeg har et minimalt aneurisme på en blodåre i hjernen. Dette skremmer meg veldig. Skal på ny MR i morgen og gruer meg sykt til resultatet. Noen med erfaringer med dette blir jeg glad for svar. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ut at jeg hadde en aneurisme da den brast (var en AVM som er en type aneurisme du er født med, dannes i fosterlivet,  Den sprakk, jeg fikk hjerneblødning og slik fikk jeg vite at jeg har gått store deler av livet med en tikkende bombe i hodet. :P Mange går livet ut uten å vite om de mens oss andre ofte finner ut av de fordi vi får en hjerneblødning eller tilfeldigvis når de tar bilde som deg.

Tenker at du ikke kan gjøre så mye annet nå enn å ta det som det kommer. Nå skal du ta MR sikkert med kontrast og da vil du finne mer ut av hva du har med å gjøre og hva de tenker videre.  Regner jo med du tok bilde av en grunn så hvis du har symptomer som hodepine og den slags så vil de jo kanskje gjøre noe med den. Er den liten så er jo gammakniv et godt alternativ spesielt om den ligger vanskelig til. Men først og fremst så må du ta bilde, letteste er å ta det stykkevis. Første del er å finne ut av hvor den ligger hva den påvirker og eventuell behandling. Det er jo de beste legene som driver med dette så bare la de styre på og hør hva anbefalingen er og så gjør du det. Blir lettere å google deg frem til info og når du vet mer hva slags type det er og eksakt hvor stor den er. 

Min var mini størrelse og da har man større mulighet for at den sprekker slik jeg forstår men ikke med fatalt utfall, altså det spørs jo hvor den ligger. For min del så lå den ikke slik at den påvirket tale og bevegelse så jeg labbet rundt med hjerneblødning, spydde og pratet mens jeg hadde verdens verste hodepine.. Er de større så sprekker de sjeldnere men oftere med fatalt utfall.

Men igjen det spørs på type anurisme, hvor den ligger og hvor stor. 

Nå må du bare komme deg gjennom morgendagen og så tar du det derfra. Sjansen er stor for at dette går bra selv om det er jævlig skummelt her og nå, man kjenner man lever når man står i en slik situasjon. Lykke til i morgen, eller i dag blir det kanskje? Oppdater om hvordan det går, og hvis du kjenner på at det er tortur å ligge i MR så kan du be om beroligende. Det er jo ofte ikke MR i seg selv som er problemet men mer vissheten om at det er noe galt og usikkerheten i hva som skjer videre som tankene sirkler rundt når man ligger der. Lykke til iallfall. ❤️

Anonymkode: 32235...bab

Skrevet

Skjønner du gruer deg, men vet du: nå vet du om det, helsevesenet vet om det, du er under utredning, så dette fikser dere! 🤗

Du er i bedre hender nå, enn om du ikke visste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...