Gå til innhold

Utslett og sår i ansiktet

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette spørsmålet... Men det har med ansiktshudpleie å gjøre:

Jeg har vært involvert med skjeggete menn (ikke ZZ Top, men lett dun, eller todagers-stumper, eller fippskjegg på haka) tidligere, og har tydeligvis svært ømfindtlig hud i ansiktet, for av litt lett intimitet blir huden min rød, får blemmer, og sprekker. Dette skjer raskt, etter kort tid. Siste ONS med skjegg ble helt sjokkert da han våknet ved siden av en dame med sprukken, blodig ansiktshud, og jeg så ham aldri igjen :tristbla:

Er det noen som kjenner igjen dette, OG som har et råd?

Jeg har litt kontakt med en mann med skjegg som jeg prøver å tilnærme meg litt. MEN det er faktisk et problem, jeg kan jo ikke be ham barbere seg?

Finnes det noe man kan smøre på seg selv for å herde ansiktshuden? Jeg synes skjegg kan være sexy, men dette går ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kjenner igjen problemstillinga, men for min del har det pleid å gå over når huden har vent seg til skjeggemannen (med mindre han i tillegg bruker hudprodukter jeg reagerer på, blant annet Body Shop sin Hemp-serie). Har ingen veldig gode råd, men kanskje en fet beskyttelseskrem i klassen ceridal eller apobase hjelper? Kanskje ikke det kuleste å ha i ansiktet på første stevnemøte, men... Kanskje det holder å smøre seg før man legger seg om kvelden? Ellers kan jo hydrokortison dempe irritasjonssymptomene, men det er jo ikke akkurat en permanent løsning det heller, og huden blir mer ødelagt av kortisonet enn av skjegget, vil jeg tro...

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har og det problemet, og det går ikke over. Huden blir ikke herda. Det eneste som funker er fyrer med lite skjeggvekst eller en som barberer seg hver dag.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg hadde kjempeproblemer da jeg først ble sammen med Bjørnemannen, da bodde vi langt fra hverandre og så hverandre bare i helgene - så hver mandag hadde jeg det samme problemet som deg. Så ikke veldig bra ut.

Huden min vente seg til det da vi "flyttet sammen" og så hverandre hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...