Gå til innhold

Hpv (vaksine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har ikke hatt tatt hpv vaksinen enda, burde jeg ta hpv vaksinen, er det noen som har ikke tatt vaksinen oghatt samleie uten kondom har det kjed noe da?

Anonymkode: 2129b...6d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved samleie uten kondom kan du få hpv-smitte. Som kan gi celleforandringer, som kan gi kreft. Husk at det også kan føre til kreft i munnhulen og halsen ved ubeskyttet oralsex. Men merk deg, *kan*! 

Det er veeldig mange som har hpv helt uten celleforandringer eller risiko. Det er en dyr vaksine, men har du råd, er den fornuftig å ta. 

Anonymkode: f5dda...6cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei, jeg har ikke hatt tatt hpv vaksinen enda, burde jeg ta hpv vaksinen, er det noen som har ikke tatt vaksinen oghatt samleie uten kondom har det kjed noe da?

Anonymkode: 2129b...6d5

Kan jo..men er jo ikke sånn at sex en gang uten kondom gir deg kreft.

Men om du videre skal ha ubeskyttet sex med mange burde du ta vaksinen...men egentlig bruke kondom 

Anonymkode: 04ad7...747

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jo..men er jo ikke sånn at sex en gang uten kondom gir deg kreft.

Men om du videre skal ha ubeskyttet sex med mange burde du ta vaksinen...men egentlig bruke kondom 

Anonymkode: 04ad7...747

Selvsagt kan man også få kreft etter en enkelt episode. Er man smittet så er man smittet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja ta den. Jeg ble smittet av hpv av utro mann. Jeg skulle ønske jeg hadde tatt den. 

Anonymkode: 59dd3...047

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja ta den. Jeg ble smittet av hpv av utro mann. Jeg skulle ønske jeg hadde tatt den. 

Men hvordan går det nå da, ❤️ 

Skrevet
kamilla41 skrev (20 minutter siden):

Men hvordan går det nå da, ❤️ 

Det vet jeg ikke. Det er ikke lenge siden. Jeg er innkalt til ytterligere undersøkelser. Siden jeg har en sykdom som gir meg nedsatt immunforsvar tar de ikke lett på dette. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde hpv og celleforandringer for noen år siden. Ved sist kontroll hadde disse forsvunnet, så har nå tatt 1/3 doser med vaksine. Tenker alt som kan forebygge er bra. Billig investering for å slippe en potensiell svært farlig kreft. 

Anonymkode: 0432d...f6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...