Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:frustrert:

I et par måneder nå har typen vært usikker på hvor han skal studere neste år rett og slett fordi det ikke har bestemt hvor studiet skal holdes.

Nå, i dag(etter å ha mast nesten hver j*** dag den siste mnd), fikk han vita at det mest sannsynlig ikke ble noe av studiet til neste år, og hvis det ble, så ble det i Fredrikstad(en helt annen by enn tidliggere nevnt).

Disse studiene koster rundt 90 000 kr pr år. Elevene fortjene å få det de betaler for.

Jeg er utrolig sint over at en instutisjon kan behandle elevene sine slik. Det er en utdannelse det er snakk om! Og det å ikke si ifra før etter søknadsfristen til høyere utdanning, er helt på trynet!

Er bare sint nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis han ikke var sikker på hvor studiet skulle holdes (og dermed om det ble akuelt for hans vedkommende) hvorfor har han ikke også søkt på andre alternativer f.eks. på samordna opptak?

Mener ikke å strø salt i såret altså, det høres bare litt lite gjennomtenkt ut...

Skrevet
Men hvis han ikke var sikker på hvor studiet skulle holdes (og dermed om det ble akuelt for hans vedkommende) hvorfor har han ikke også søkt på andre alternativer f.eks. på samordna opptak?

Mener ikke å strø salt i såret altså, det høres bare litt lite gjennomtenkt ut...

Hvor studiet skulle holdes har vel egentlig ikke så mye å si. Tingen var at det ble kuttet helt ut. Det er dårlig behandling av elever som har søkt! Det å ha studiet i en annen by er jo bare småting i forhold, men likevel useriøst.

Dette er påbyggingsstudiet til det han nå tar, så hvorfor søke noe annet som ikke har samme tilbudet?

Gjest samme gjest som over
Skrevet
Hvor studiet skulle holdes har vel egentlig ikke så mye å si. Tingen var at det ble kuttet helt ut. Det er dårlig behandling av elever som har søkt! Det å ha studiet i en annen by er jo bare småting i forhold, men likevel useriøst.

Dette er påbyggingsstudiet til det han nå tar, så hvorfor søke noe annet som ikke har samme tilbudet?

Hvis det er påbygging til et studie han allerede tar der, så forstår jeg frustrasjonen godt ja ;)

Gjest Gjest_honey21_*
Skrevet

Kanskje dere kan klage til forbrukerrådet eller noe sånt? Det høres jo ganske useriøst ut og enda verre når det koster såpass mye penger...

Skrevet (endret)

Hva i alle dager kan den skolen tilby som er så spesielt at man betaler 90.000 for det? *dån*

Endret av Spirito
Gjest BagLady
Skrevet
Hva i alle dager kan den skolen tilby som er så spesielt at man betaler 90.000 for det? *dån*

Det lurer jeg også på :klø:

Skrevet (endret)

Privatskoler som tilbyr "moderne utdanning". Det koster vilt mye, nesten uansett hvilken skole du velger.

Endret av hecuba
Gjest -eline-
Skrevet

...jeg betaler over 100k i skolepenger her i UK hvert år, verdt hver krone!! ...men her er det jo skolepenger på all utdanning, dog lavere om man er fra EU-land.

Gjest gjesta
Skrevet

Men så er det vel ikke noe nytt at skoler av typen Noroff ikke er helt pålitelige..?

Skrevet
Men så er det vel ikke noe nytt at skoler av typen Noroff ikke er helt pålitelige..?

Jeg blir bare sint når folk jeg bryr meg om blir behandlet sånn.

Skoler er vel generelt ikke pålitelige, ikke bare privatskoler. Jeg synes bare det er ufattelig at en skole kan reklamere for et studie som ikke finnes(og som aldri har finnes). De har reklamert for dette studiet i 3-4 år, og at man kan bygge videre til bachelor. Kan ikke fatte at det er lov! :frustrert:

Gjest gjest 0
Skrevet

:forvirret:

Sambo begynner på noroff til høsten, så jeg håper virkelig det ikke blir noe tull med hans utdanning....

Skjønner virkelig godt den frustrasjonen! :frustrert:

Gjest gjesta
Skrevet

Jo, selvfølgelig blir man sint, mente ikke å være snusfornuftig :klem:

Men det høres jo litt ulovlig ut, hva med å kontakte advokat eller noe?

Skrevet
Jo, selvfølgelig blir man sint, mente ikke å være snusfornuftig :klem:

Men det høres jo litt ulovlig ut, hva med å kontakte advokat eller noe?

Hehe.. :klem:

Ble bare frustrert.. Tror nok de kan gjøre som de vil, men jeg mener det er en useriøs oppførsel. Vil de bli tatt alvorlig, kan de ikke holde på sånn! Kunne vært interessant å finne ut om det var ulovlig. ;)

Skrevet

Det er desverre ikke første gangen jeg hører noe slikt om privatskoler av typen NA, MI og Noroff. Da jeg gikk på NA ble klassen "medisinsk sekretær" sittende uten lærer i et halvt år. Skolen tok seg alikevel betalt for hele studiet.

Hva med en telefon til forbrukerombudet for å høre hva de har å si? Kanskje det er flere som har klaget på denne skolen. Det var en sak på tv for en tid siden om en av disse privatskolene. Lurer på om det ikke var Noroff.

Gjest gjesta
Skrevet

Gjesten over meg har rett, det var en sak om Noroff på "TV2 hjelper deg" for ei tid tilbake. Jeg synes absolutt at din samboer skal sjekke opp litt, for det bør jo få konsekvenser for dem å drive på dette viset..

Skrevet

Samboeren min er webstudent gjennom Noroff, og har ikke annet enn positive erfaringer. (Håper det ikke dukker opp noe tull... :forvirret: )

Skrevet

Jeg var student på Musikk Instrument Akademiet, og det ble bare lagt ned uten noen som helst kompensasjon til oss som aldri ble ferdige med utdannelsen. Ingen penger tilbake, ingen sletting av studielån, ingen tilbud om alternativ skoleplass (nærmeste tilsvarende skole er i Tyskland, og der er det nærmest umulig å komme inn med vanlig søking). Og jeg fikk ikke brev fra skolen om at den ble lagt ned engang, det leste jeg i VG...

Skrevet

Ja, det jeg skulle frem til var altså at privatskoler kan gjøre akkurat som de vil, og skjer det noe har man null støtte fra staten.

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg ville ALDRI gått på noroff, it-akademiet e.l. takke meg til offentlige høgskoler/universitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...