Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du skulle 1 uke til syden på sensommeren, hvor ville du da reist?

iom at det bare er en uke, er det en fordel med ikke for lang flytur

jeg vil ikke reise til noe partysted ala aya napa eller ibiza

vi kommer ikke til å reise for å få masse opplevelser heller

hvor bør vi reise?

Lurer på en gresk øy, eller lanzarote, tenerife, mallorca...

vil ligge på stranda, bade, kose meg ved bassenget på hotellet :)

Kan du anbefale meg et syden-reisemål og argumentere for det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hold deg unna Kanariøyene, det er altfor lang flytur for en uke. Jeg ville selv dratt enten til Santorini (ufattelig vakkert) eller Naxos.

Skrevet

Chios og hotell Sun Village!

http://www.sunvillagehotel-chios.com/

Lite, familiedrevet hotell hvor det er alle muligheter til å ligge ved bassenget og kose seg og bestille drikke og lunsj av Despina :-)

Hotellet ligger i Megas Limionas, oppå en klippe slik at det er litt luftig, men med kort vei(par hundre meter med mitt dårlige øyemål) til stranden som er en kombinasjon av stein og sand og har fått blått flagg mange år på rad. Ved stranden ligger også noen skikkelig gode tavernaer.

Skulle du plutselig få lyst til å se noe, er det alle muligheter for det på Chios! Dessuten er det gode sjoppingmuligheter inne i byen, bare en kort bussreise/drosjetur unna!

Du kommer til Chios fra Gardermoen med Hellaswings http://www.hellaswings.no og med Lilleput Reiser http://www.lilleput.no

Sistnevnte har Sun Village på menyen, men det er også mulig å booke hotellet på egenhånd!

Skrevet

Nice eller Cannes (storby og syden paa samme tid)

Gjest Gjesta
Skrevet
Nice eller Cannes (storby og syden paa samme tid)

Fint forslag, men det er litt for dyrt å "leve" der synes jeg... Jeg har vært der før... Er kanskje ikke helt det jeg ser etter denne gangen.

Flotte forslag her da :) gleder meg til å planlegge ferie!!!

Gjest Gjesta
Skrevet
Chios og hotell Sun Village!

http://www.sunvillagehotel-chios.com/

Lite, familiedrevet hotell hvor det er alle muligheter til å ligge ved bassenget og kose seg og bestille drikke og lunsj av Despina :-)

Hotellet ligger i Megas Limionas, oppå en klippe slik at det er litt luftig, men med kort vei(par hundre meter med mitt dårlige øyemål) til stranden som er en kombinasjon av stein og sand og har fått blått flagg mange år på rad. Ved stranden ligger også noen skikkelig gode tavernaer.

Skulle du plutselig få lyst til å se noe, er det alle muligheter for det på Chios! Dessuten er det gode sjoppingmuligheter inne i byen, bare en kort bussreise/drosjetur unna!

Du kommer til Chios fra Gardermoen med Hellaswings http://www.hellaswings.no og med Lilleput Reiser http://www.lilleput.no

Sistnevnte har Sun Village på menyen, men det er også mulig å booke hotellet på egenhånd!

Chios så jo bare helt nydelig ut!! har du vært på noen av de andre greske øyene også, så du kan sammenligne? Jeg har vært på Samos og Kreta...

Gjest Gjesta
Skrevet

Dere som har vært på flere greske øyer, hvilken vil dere anbefale?

Skrevet
Chios så jo bare helt nydelig ut!! har du vært på noen av de andre greske øyene også, så du kan sammenligne? Jeg har vært på Samos og Kreta...

Beklager! Vi dro til Chios og ble værende der ;-) Vi har reist tilbake mange ganger siden første gang i 1990. Chios er en rolig øy turistmessig, lite charterturister, utenfor allfarvei for øyhoppere, så hovedtyngden av turister er grekere og de er der i høysesongen slutten av juli, begynnelsen av september. Dessuten har den så mye å by på at man kan reise tilbake mange ganger og fortsatt oppleve nye ting. Jeg har allerede flere ting på min "det-må-vi-se-neste-gang-liste"

Øya har en utrolig mengde "gjengangere" så det er ikke bare vi som trives der. I og med at turismen er lav, er maten lite tilpasset "turistganen" og derfor smellgod! Jeg møtte en dame som hadde øyloffet en del i ungdommen før hun nå skulle forsøke chartertur igjen utenfor Ving-setra, og hun gruet seg til den greske maten. Hun ble kjempeglad for maten på Chios. Og siden har hun vært tilbake flere ganger ;-)

Foruten Chios har vi vært et døgn i Athen(som vi likte) og 14 dager på Halkidiki. Halkidiki likte vi også veldig godt, selv om vi følte det var litt lite severdigheter der og maten var veldig tam i forhold til det vi var vant til. Enten var det fordi det bare _er_ sånn, eller så var det fordi det er flere turister der og maten er "justert" vi vet ikke. Vi spiste nå rundt omkring i smågatene og ikke der det verste turisttråkket var, men vi syntes f.eks at tzatzikien var så tam at vi satt og diskuterte om det _var_ hvitløk i den eller ikke! Men det var en nydelig plass, Atythos og trivelige mennesker :-)

Det eneste jeg kan si, er at mens Samos har mer enn hundre charterfly i uka, har Chios ca. 7(jeg er ikke helt sikker på årets tall) og det er en større øy!

Det er kanskje litt frekt å reklamere for et annet forum her, men på http://hellas.diskusjonsforum.no finner du flere som har vært på Chios, et par bor der helt eller delvis og jeg tror de har mer sammenligningsgrunnlag enn _jeg_ har. Og du finner andre folk, som har andre favoritter ;-)

Skrevet

Menorca er koselig og kort flytur. Kreta synes jeg har blitt for mye turistpreget og prisene har steget. Har lyst til å dra til Skopelos jeg da #drømme drømme#

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har falt veldig for Naxos!! Men synes det er bittelitt lang reise jeg da...

Gjest Gjesta
Skrevet
Hva med Korfu egentlig?

Mitt inntrykk (har vært der en gang, for tre år siden): Aldri mer! Korfu er en ganske stor øy, og i motsetning til mange greske øyer, ganske frodig. Den ene siden av øya har stygge strender (steinstrender), og er party-party, den andre har fine strender, men er så dødt at selv ikke et forelsket par synes det er noe gøy. Vi var på den rolige delen, med flotte strender. I tillegg er det masse mygg der, og jeg presterte å hovne opp såpass at jeg nesten endte på legevakta.

Skrevet (endret)

Purto del Carmen på Lanzarote og Algarvekysten i Portugal er de beste stedene jeg har vært i syden!

Ville styrt unna Chania på Kreta iallefall. Utrolig kjedelig!

Hvis det kun er bading, soling og avlapping du er ute etter, så ville jeg kanskje valgt Kreta... Og droppet Sunny Beach i Bulgaria! Altfor party-party.

Er ikke så langt å fly til Lanzarote. Vi bodde på et kjempekoselig hotell. Lanzamar tror jeg det het. Flott bassengområde! Vi betalte bare 6000,- for 2 pers. i 2 uker, men det er 4 år siden.

Endret av Netten
Skrevet
Dere som har vært på flere greske øyer, hvilken vil dere anbefale?

Vi likte Naxos best. Derfra kan du dra på utflukter til Paros, Delos (veldig spennende), Mykonos etc. Men det viktigste er at øya er kjempefin å være på i seg selv. Fine strender, og koselige restauranter. Og Naxos by er helt nydelig, den er labyrintisk med masse trange gater oppover en skråning. Veldig flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...