Gå til innhold

Utslitt av utredning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barnet mitt har en tilstand som ikke kan behandles, men som krever tverrfaglig utredning for å utelukke andre ting. Jeg er så utslitt av nytteløse timer hos fysioterapeut, ergoterapeut (litt nyttig), fastlege, legespesialister og psykolog. Samt tverrfaglige møter med skole, helsesøster og PPT om tilrettelegging på skolen uten at noe konkret blir gjort. Og forslag/press  fra fastlegen om rehabilitering som enkelte bare blir verre av ifølge nevrologen min. Ikke lett som eneforsørger og søsken hjemme å reise vekk i ukesvis for noe som potensielt bare forverrer barnets tilstand. Foreldrene mine kan ikke bare ta fri fra jobb for å passe søsken en måned 

Hva gjør jeg for å holde ut utrednings og tilretteleggingsspiralen som stjeler 99 % mer energi enn det vi får igjen i hjelp?

Anonymkode: 505a9...2f4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
En barnekoordinator er en lovfestet rettighet for familier med barn under 18 år som har alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne. Koordinatoren skal samordne familiens totale tjenestetilbud på tvers av helse, skole og velferd, slik at dere får en helhetlig og forutsigbar hverdag. [1, 2, 3, 4]
Hva gjør en barnekoordinator?
  • Koordinerer tjenester: Sikrer at tilbud fra sykehus, kommune, NAV og skole henger sammen.
  • Veileder: Hjelper familien med å finne frem i systemet og gir nødvendig informasjon.
  • Fremdrift: Har ansvar for fremdriften i arbeidet med en eventuell individuell plan (IP).
  • Møteinnkaller: Planlegger og kaller inn til ansvarsgruppemøter. [1, 2]

Anonymkode: 62b86...c22

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Barnekordinator har du nå krav på

Skrevet

Har Barnekoordinator men hun må gjetes fordi hun ellers sprer feilinformasjon eller taushetsbelagt informasjon. Vil ikke bytte da alternativet er verre

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har Barnekoordinator men hun må gjetes fordi hun ellers sprer feilinformasjon eller taushetsbelagt informasjon. Vil ikke bytte da alternativet er verre

Har du snakket med kommunen om at koordinator ikke har kompetanse til å være koordinator?

Anonymkode: 3ed70...c2d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du snakket med kommunen om at koordinator ikke har kompetanse til å være koordinator?

Anonymkode: 3ed70...c2d

Nei, liten kommune og ser ikke at andre er så mye bedre. Vanlig praksis å bryte taushetsplikten i tverrfaglige samarbeid sier psykologvenninne. Hun har sitt svare leven med å få andre kommuneansatte til å holde taushetsplikten i sine saker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...