Gå til innhold

Melatonin/Serotonin/Tryptofan

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Junior her er født med søvnproblemer og har ADHD, og må ta melatonin for å få sove. I tillegg har han angst i ulik grad.

Det har ført til at jeg har studert diverse sammenhenger, og har funnet ut at Tryptofan (banan, fisk m.m inneholder mye av det) produserer Serotonin (virkestoff i noen medisiner mot angst), som igjen øker mengden melatonin.

Det har ført til at jeg har tenkt om han får kosttilskudd med Tryptofan, så kan det avhjelpe både angst og søvnproblemer.

Noen som tar Tryptofan og kan fortelle litt om hvordan det virker?

Endret av Hanne67
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hanne67 skrev (21 minutter siden):

Junior her er født med søvnproblemer og har ADHD, og må ta melatonin for å få sove. I tillegg har han angst i ulik grad.

Det har ført til at jeg har studert diverse sammenhenger, og har funnet ut at Tryptofan (banan, fisk m.m inneholder mye av det) produserer Serotonin (virkestoff i noen medisiner mot angst), som igjen øker mengden melatonin.

Det har ført til at jeg har tenkt om han får kosttilskudd med Tryptofan, så kan det avhjelpe både angst og søvnproblemer.

Noen som tar Tryptofan og kan fortelle litt om hvordan det virker?

Magnesium glysinat bruker jeg.

Bipolar og hatt insomnia hele livet. Begynte på magnesium glysinat og sover nå så og si hver natt. Roer også nervesystemet. 

Anonymkode: d86d5...1c0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...