Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kollega som har vært hjemme med 100% pleiepenger i over ett år nå. Barnet går ikke på skole, og mor sier at hun er veldig syk. 

Men mor blir stadig observert på tur med hunden, eller på kjøpesenter i det som ville vært arbeidstiden hennes. Kunne hun ikke heller da bidratt på jobb? Er ikke dette på grensen til misbruk av penger fra nav? 

Anonymkode: e0230...70d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mangler du hjerne? 

Anonymkode: 4d97a...65f

• Liker 17
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har en kollega som har vært hjemme med 100% pleiepenger i over ett år nå. Barnet går ikke på skole, og mor sier at hun er veldig syk. 

Men mor blir stadig observert på tur med hunden, eller på kjøpesenter i det som ville vært arbeidstiden hennes. Kunne hun ikke heller da bidratt på jobb? Er ikke dette på grensen til misbruk av penger fra nav? 

Går hun tur hele dagen? Er hun på kjøpesenter hele dagen? Har hun fri fra kl 16 til kl 8?

Selv om hun teoretisk kunne jobbet en time nå og da så er det neppe noen arbeidsgiver som vil ansette noen som kan jobbe så lite.

Kanskje barnet får en eller annen form for behandling når mor går tur med hunden? 

Endret av petterm
Trykkleif
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk pleiepenger for ett barn som gikk på skolen. 

Er kun spesialist som skriver ut pleiepenger og det av god grunn.

Skal være glad det ikke er deg!

Anonymkode: 4b327...bc5

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og jeg kan garantere deg at av og til tar hun seg en dusj og! Snylter!!

Anonymkode: b4514...331

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Leste på NAV.no at det er lov å gå tur når man mottar pleiepenger,

Anonymkode: dc229...2c0

• Liker 12
Skrevet

Hva annet har du notert ned at mor gjør siden du har gått etter henne og tydelig skrevet ned det du har sett?

• Liker 4
Skrevet

Hun må jo handle selv om hun passer et sykt barn! Og hunden trenger lufting. Kanskje hun benytter anledningen når barnet sover. Hun har mer enn nok å stå i, hun trenger ikke mistenkeliggjøring på toppen!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du sjalu kanskje? Du skulle ønske det var deg som ikke jobbet? Du høres ut som en stalker siden du vet hva moren alltid gjør!

Anonymkode: ee8d5...8b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mottok 100% pleiepenger til tross for at barnet var i barnehagen. Det kalles beredskap og er fordi du når som helst må hente barnet. Da blir du en umulig arbeidstaker. At du har kanskje en time eller to «arbeidsevne» i løpet av dagen betyr ikke at du kan jobbe. Det er veldig mye som følger med det å ha et sykt barn. Skjema til nav, koordinering av hjelpetilbud, kontakt med spesialisthelsetjenesten. Det er en jobb. Tenk på henne som en bpa til eget barn. Hun får pauser noen ganger. Det er det du ser. 

Anonymkode: 0234d...ed5

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette er et godt eksempel på hvor lett det er å dømme ut fra noen få minutter av et annet menneskes liv. At en forelder til et sykt barn handler på kjøpesenteret eller går tur med hunden, betyr ikke at behovet for pleiepenger er borte.

Jeg har selv pleiepenger og har hatt det over lang tid. Pleiepenger gjør det mulig for meg å følge opp barnet når nødvendig, og øyeblikkene der jeg ikke trengs bruker jeg til å handle og restituere.

At denne moren går på tur med hunden eller handler på dagtid overrasker meg ikke over hodet. For alt vi vet er dette eneste tiden på døgnet handling lar seg gjøre. Tur med hunden er også nødvendig og kam være en livsviktig aktivitet for denne moren for å holde hodet over vannet.

Ingen får pleiepenger uten grunn og jeg kan nesten garantere at denne moren heller ville jobbet i stedet for å sitte fast i det tunge livet som hun sitter i nå.

Anonymkode: eb773...189

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå begynner det å bli for dumt. Det går ikke an å ta dette seriøst. 

Anonymkode: d6d3c...7cc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Naboen min betaler polakker svart, for å male huset og fikse garasjen. I fjor fikk de byttet ut alle vinduene. 

Anonymkode: d6d3c...7cc

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det barnet som må være syk for å få pleiepenger, skal man utnytte det så må man selv ha en diagnose, en diagnose som er meget sjelden.

Anonymkode: b2d1e...797

Skrevet

Beklager, du har sikkert noen oppegående øyeblikk også. Men folk som kommer med kommentarer som "hvordan klarer de å gå på kafé og turer" til uføre, sykmeldte, de med pleiepenger osv, anser jeg for å være lettere tilbakestående.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Rimlig vanskelig å jukse til seg pleiepenger på barn med diagnose.

Og er du så misunnelig på det ja da vet du ikke hva det innebærer å ga barn med diagnose. Og hvor slitsomt det er, og det å føle en går på en knivegg mye av døgnet, hvor mye det er å følge opp med skole, leger, ppt, spesialister,  papirer, osv

Anonymkode: 2702c...d29

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette blir for dumt av deg. Selfølgelig må de innom butikken å gå tur med hunden som slle andre 

Anonymkode: 9938d...cb4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått tur, gått på butikken,  til og med gått på kjøpesenter, og cafe når jeg har vært sykemeldt selv. Selvfølgelig må hun få leve litt og puste også, hun er sikkert med barnet sitt 20 timer i døgnet. Klart at hun må få lufte seg litt. Det er faktisk veldig viktig. 

Anonymkode: aa3dc...0ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, dette var teit..mor kan vell til og med dra på en konsert for å kose seg eller bytur med venninner i arbeidstia når hun har pleiepenger, det er jo den totale belastninga som gjør at hun ikke jobber. Dette blir for dumt. Kan være far arbeider kveld, at barnet er hos besteforeldre en liten stund, å ha sykt barn ert en totalbelastning hele døgnet viktig å gjøre ærend og til og med andre ting innimellom.

Anonymkode: 8b411...2e5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...