Gå til innhold

Samsoving, amming og barnehage ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som samsover, ammer og bærer barna. Altså ikke lar de sove alene i vogn eller får gråte . Hvordan takler de barnehagestart ? Pleier det å gå fint ? Tenker det må være et sjokk og gå fra 24/7 symbiose med mor til nesten null voksenkontakt i barnehagen ( de får selvfølgelig oppmerksomhet ) men den skal jo deles på mange. Øver dere eller kastes de rett ut i det ? 

Anonymkode: d2701...af1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk kjempefint. Vår datter sov i vogn da og ble lagt på eget rom fra ca 8-9mnd (men kom til vår seng il natten. Ammet til litt over 2 år og begynte i bhg når hun var 1 år og 4mnd. Hadde hatt barnevakt et par ganger. Lot henne aldri gråte seg i søvn. Null stress med barnehage og tilvenning. 

Tror ikke man nødvendigvis er bedre rustet av å gjøre det som vi gjorde, men ikke automatisk bedre av å kjøre motsatt teknikk heller. Kjenner til flere gråtekur barn (fra 6mnd), som måtte tidlig i bhg og fremdeles (er 3 år), er svært avhengig av mor/far og vanskelig med levering. Men tror det som sagt kan være helt tilfeldig og veldig forskjellig. 

Anonymkode: 507c9...419

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye det at jeg ikke har latt dem få sove i vogn eller alene, det er det at de ikke har gått med på det 😆 For tro meg, jeg prøvde! 

Men unger utvikler seg! Selv om den nyfødte babyen ikke fant roen alene, så betyr det ikke at det ble sånn bestandig. De vokser til og vil utforske mer, og vi øvde jo stadig vekk. Far ble mer og mer involvert, og bidro med øving. For begge mine løsnet vogn når vi byttet til sittedelen, da var det plutselig greit å være i vogna, og de sovna. Da det var tid for pappaperm var jo sittedelen allerede godt kjent, og han kunne trille for dupp på dagtid. Så i barnehagen (oppstart v/ hhv 14 og 16 måneder) så trillet de ansatte noen runder, og så sovna de.

Barnehagen har og en fantastisk massesuggesjon, så ungen ser at de andre ungene gjør sånn og sånn, og så gjør de det samme 😅

Men begge mine foretrekker å samsove, de sover veldig mye bedre sammen med noen. Vi øver fortsatt hver dag på å sove i egen seng, men de havner jo hos oss før eller siden 😊

Anonymkode: 7b02e...acb

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...