Gjest Gjest_Mille_* Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Kan de som går på eller har gått på p-ringen dele sine erfaringer med meg? Fordeler, ulemper, bivirkninger... Jeg skal til å sette i min for første gang, er det smart å gjøre det på kvelden før jeg skal legge meg? er litt nervøs jeg, er det noe jeg må passe på?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Jeg har gått på p-ring før, og har i år begynt på den igjen, liker den veldig godt Har ikke fått noen bivirkninger, annet enn at kjæresten min synes den er ubehagelig under sex, så jeg tar den ut. Bare husk å skylle den av i kaldt vann etterpå før du setter den inn igjen. Det kan kanskje være litt rart å ha den inne i starten, men du venner deg nok fort til den, jeg gjorde hvertfall det Merker den ikke i det hele tatt lenger. Jeg setter den hvertfall inn om kvelden, husk bare å ta den ut nøyaktig 3 uker senere, og sette inn ny nøyaktig 1 uke etter det igjen Lykke til!
Shoegal Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Jeg synes den er helt super! Har gått på den ca 3 måneder nå, og har foreløpig ikke erfart noen bivirkninger. For meg er det som himmelen å regne i forhold til å gå på p-piller.
Gjest itla Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Jeg er også kjempefornøyd, ingen bivirkninger (i motsetning til da jeg gikk på p-piller). Det med sex går greit hos oss - sambo sier han merker den, men at det ikke er vondt, bare annerledes. Legg inn alarm på telefonen når du skal ta ut/sette inn, så er det lett å huske det også.
Gjest lilletroll Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 Kan de som går på eller har gått på p-ringen dele sine erfaringer med meg? Fordeler, ulemper, bivirkninger... Jeg skal til å sette i min for første gang, er det smart å gjøre det på kvelden før jeg skal legge meg? er litt nervøs jeg, er det noe jeg må passe på? ← Jeg har prøvd ALT av prevensjon, og endelig funnet noe for meg. Har nå brukt p-ringen noen mnd og er superfornøyd!!
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 Jeg er også veldig fornøyd og har brukt p-ring i over et år nå. Jeg merker ikke noe til den, og har heller aldri opplevd at den har falt ut eller noe som helst. Det eneste er at jeg må huske å ta den ut etter 3 uker og inn en uke etter det. Siden det går så lenge mellom hver gang blir det til at det er noe jeg ikke tenker på i det hele tatt så i begynnelsen glemte jeg det litt - men nå har jeg lagt inn alarm på mobilen slik som en over nevnte, og det fungerer helt flott. Lykke til med ringen!
Abr@xas Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 Jeg var fornøyd med p-ringen om man ser bort ifra en stor ulempe som gjorde at jeg måtte kvitte meg med den. Den fungerte utmerket som prevensjonsmiddel, for det var så vondt og sårt og ømt at ikke snakk om at det kom på tale å gjøre noe som helst. Jeg syns vel også at det var noe tungvint, for det er lett for at mannen kjenner den og ikke syns det er det helt store å ha den i.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 Noen som har prøvd å utsette mensen med den? Da er det vel bare å sette inn en ny ring rett etter at du tar ut den andre? Fikk du blødning fordet? Skal til syden og vil ikke ha mellomblødninger..
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #9 Skrevet 19. april 2006 Jeg har gjort det et par ganger - altså satt inn ny ring når en tar ut den gamle. En kan også ha i ringen i 4 uker, for så å ta den ut og ha en ringfri uke som vanlig. (men ikke mer enn 4 uker, da reduserer sikkerheten) Jeg har aldri opplevd noen mellomblødninger eller noe som helst når jeg har gjort dette - og for min del har ringen egentlig nesten fjernet mensen min. Etter at jeg betynte på ringen har mensen min bare var i 1-2 dager
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #10 Skrevet 19. april 2006 Jeg har gjort det et par ganger - altså satt inn ny ring når en tar ut den gamle. En kan også ha i ringen i 4 uker, for så å ta den ut og ha en ringfri uke som vanlig. (men ikke mer enn 4 uker, da reduserer sikkerheten) Jeg har aldri opplevd noen mellomblødninger eller noe som helst når jeg har gjort dette - og for min del har ringen egentlig nesten fjernet mensen min. Etter at jeg betynte på ringen har mensen min bare var i 1-2 dager ← Takk for svar! Da prøver jeg det!
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2006 #11 Skrevet 19. april 2006 Er det noen som har hatt negative erfaringer med p-sprøyte/cerazette som har negative erfaringer med p-ringen? Jeg har fått det for meg at alle typer prevensjonsmidler vil virke likt på meg, og vet ikke helt om jeg gidder å begynne på p-ringen om det skal være like mye tull med den som med p-sprøyta og cerazette-pillene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå