Gå til innhold

Hvor sunt er squash?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg spiser en del squash i supper og slikt, er det noen her som vet om det bare er vann, eller har den faktisk næring i seg, denne grønnsaken? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sterke mistanke er at den for det meste består av vann, ja. Men squash er usannsynlig godt. :)

Hvis det for det meste er vann og ingen næringsstoffer, ser jeg ikke noe poeng med å spise den lengre :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker den, er vel det grunn nok i seg selv?

Miott første innfall: Squash er sunt i salater/supper/som kokt grønnsak- men ikke som stekt. Suger til seg fettet som trekkpapir :tristbla:

Men squash (og andre grønnsaker) suger ikke til seg mer fett enn du selv tilsetter. ;) Squash er dermed minst like sunt stekt, bare du ikke bruker en halv flaske olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips for å tilberede squash er å skjære den i skiver, pensle hver skive med litt olje og steke den på grillpanne. Lite fett, og mye bedre smak enn ved andre tilberedningsmetoder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det for det meste er vann og ingen næringsstoffer, ser jeg ikke noe poeng med å spise den lengre  :tristbla:

Laget en stor porsjon ratatouille for noe dager siden. Nam. Går ikke uten squash. Jeg legger skivene oppi gryten uten å steke dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

The Good

This food is low in Saturated Fat, and very low in Cholesterol and Sodium. It is also a good source of Protein, Vitamin A, Vitamin K, Thiamin, Niacin, Phosphorus and Copper, and a very good source of Dietary Fiber, Vitamin C, Riboflavin, Vitamin B6, Folate, Magnesium, Potassium and Manganese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Good

This food is low in Saturated Fat, and very low in Cholesterol and Sodium. It is also a good source of Protein, Vitamin A, Vitamin K, Thiamin, Niacin, Phosphorus and Copper, and a very good source of Dietary Fiber, Vitamin C, Riboflavin, Vitamin B6, Folate, Magnesium, Potassium and Manganese.

Mener du at Squash har alt dette? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...