lil Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Noen som vet hvor stort problem dette er?? Han er med, og jeg er døpt men bare ikke i statskirken (pinsevenn, om det har noe å si) Vi har søkt spesielt om å få lov til å benytte den kirken vi skal vies i, og pga min tilknytning til den fikk vi innvilget den søknaden. "Burde" de ikke gitt beskjed/avslått om dette er et issue...? Huff, blir nervøs jeg.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Dere kan vies i kirken, men presten KAN nekte å vie dere om dere ikke er medlemmer av statskirken begge to. Dere må i så fall finne en annen prest. Ta det opp med det aktuelle kirkekontoret, og snakk direkte med presten så får dere et skikkelig svar
helenaa Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 Formelt sett er alt i orden dersom minst den ene er medlem. Jeg tror det stemmer at presten har noe h*n skulle ha sagt, men jeg kan aldri tenke meg at noen prest vil nekte å vie dere så lenge begge er døpt. Dersom en av dere hadde hatt en annen religion, eller var uttalt ateist eller noe kunne man tenke seg at noen (svært få) prester ville si nei til å vie dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå