Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har født  der og kan fortelle hvordan det var? Kun født på "gamle" SUS 😊

Får partnere bo sammen? Hvordan er rommene  både barsel og fødsel? Besøk av familie? Hvor lenge får man være som flergangsfødende?

Anonymkode: 9d641...9eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fødte natt til lørdag rundt kl 02:00. Fødestua jeg fikk var fin, uten at jeg husker hvordan de var på gamle SUS. Det var med badekar, men fikk ikke brukt noen av fasilitetene da det gikk for fort. Fikk enerom med ekstraseng til partner, men så vidt jeg forsto var det litt flaks da det var en av få rom som ikke kunne gjøres om til delt rom ved behov. Ble sendt hjem søndag kl 12. 

Anonymkode: bc7d1...76a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fødte natt til lørdag rundt kl 02:00. Fødestua jeg fikk var fin, uten at jeg husker hvordan de var på gamle SUS. Det var med badekar, men fikk ikke brukt noen av fasilitetene da det gikk for fort. Fikk enerom med ekstraseng til partner, men så vidt jeg forsto var det litt flaks da det var en av få rom som ikke kunne gjøres om til delt rom ved behov. Ble sendt hjem søndag kl 12. 

Ønsket du selv å dra hjem så tidlig, eller var det standard liggelengde? Synes det er sykt at folk må dra hjem så tidlig (med mindre de ønsker det selv). Ammingen er jo ikke kommet ordentlig  i gang. Og etter at man  kommer hjem er det jo omtrent ingen reell mulighet til oppfølging. Bortsett fra i kontortiden 8-14 mandag til fredag HVIS du er heldig. 🙄

Anonymkode: 5e87e...3b6

AnonymBruker
Skrevet

Var nettopp en sak i mediene om at det er for få barselrom, og man kan risikere å måtte dele enerommet med annen kvinne, slik partner dermed må reise hjem. 

Søsteren min og en nær venninne fødte tidligere i år og var storfornøyde, de fikk begge enerom alene. Tror det er verst nå i høysesongen for fødsler. 

Anonymkode: 4e067...506

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er iallfall veldig glad jeg fikk føde på SUS våland med fødeloft og barselhotell, dette nye opplegget virker ikke mye imponerende. Det gjelder egentlig hele sykehuset, jeg klarer ikke å fatte å begripe hva de har tenkt når de har laget dette her der man ble lovet enerom og etter 2 uker med drift så må de slå ned veggene for det funka ikke og nå får ikke de fødende god nok oppfølgning. Ingen ting er egnetlig overraskende heller for i Stavanger kan man ikke annet enn å fuce opp når man bygger noe nytt.

Når det er sagt så er jo de som jobber det like bra som de var på når de var på Våland så fødselen skal nok gå fint men tenker dere fort må hjem og partner må innrette seg etter kapasiteten som er når du havner inn. Slik jeg forstår nå så må du hjem etter et døgn så fremt du og baby er frisk, men det er jo kanskje like greit når du har barn hjemme og. :) 

Anonymkode: 53452...d24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 21.57):

Ønsket du selv å dra hjem så tidlig, eller var det standard liggelengde? Synes det er sykt at folk må dra hjem så tidlig (med mindre de ønsker det selv). Ammingen er jo ikke kommet ordentlig  i gang. Og etter at man  kommer hjem er det jo omtrent ingen reell mulighet til oppfølging. Bortsett fra i kontortiden 8-14 mandag til fredag HVIS du er heldig. 🙄

Anonymkode: 5e87e...3b6

Jeg ble fortalt at det var avreisetid, og jeg sa ikke i mot - alt var bra så det var greit for meg. Vet jo ikke hva de hadde sagt om jeg var uenig. Hadde det vært første gang hadde jeg frika ut over å dra så tidlig.

Ammingen gikk altså fint, men hadde glemt av brystspreng (som kom etter 2 dager) og gjorde ting vanskeligere. Husker heldigvis hva man skulle gjøre og fikk hjemmebesøk av helsesøster, så det ordnet seg også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...