AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Har ei venninne som plutselig sa «du er naturlig pen du, det har jeg ikke sett før nå» (har kjent hverandre i over 10 år). Jeg tok det ikke som et kompliment. Ble egentlig litt fornærmet. Reagerer jeg feil? Anonymkode: 743ef...4d9
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Er jeg hårsår?* skulle det stå da men. Anonymkode: 743ef...4d9
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hårsår ✅ Anonymkode: 7d656...d8d Les hva jeg skrev under…. Anonymkode: 743ef...4d9 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Du ble litt fornærmet av et fint kompliment, ja da er du hårsår. Anonymkode: 42719...ccc
Gjest TableLamp Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Det er et veldig tveegget kompliment. Litt sånn: "Ja nå ble du endelig fin på håret" etter å ha vært hos frisøren.
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ble litt fornærmet av et fint kompliment, ja da er du hårsår. Anonymkode: 42719...ccc Jeg tok det ikke som et kompliment når hu la til «det har jeg ikke sett før nå» Anonymkode: 743ef...4d9
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni Krenkingen fortsetter i 2026. Anonymkode: 7a123...23c 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har ei venninne som plutselig sa «du er naturlig pen du, det har jeg ikke sett før nå» (har kjent hverandre i over 10 år). Jeg tok det ikke som et kompliment. Ble egentlig litt fornærmet. Reagerer jeg feil? Anonymkode: 743ef...4d9 Det er vel en mild måte å formidle at du har sminket deg for mye i ti år... Anonymkode: 78297...f55 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tok det ikke som et kompliment når hu la til «det har jeg ikke sett før nå» Anonymkode: 743ef...4d9 Hun har vel ikke tenkt så mye over det før nå. Men for all del bare sett deg på krenkekrakken om du tar det så ille. Anonymkode: 42719...ccc 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni Nå vet jeg ikke hva som er vanlig å gi av komplimenter på venners utseende i din vennekrets men i min er utseendefokuset så ikkeeksisterende at jeg knapt nok kan beskrive vennene uten et bilde foran meg. Jeg husker ikke hår og øyefarge feks så om noen farger håret og bruker linser så ville jeg neppe tenkt over om det var naturlig eller ei. Sminke brukes litt ulikt, alle har brukt mer eller mindre i ulike faser og alle kan le av både seg og andres mindre vellykkede sminkeprosjekt like mye som vi kan le av mørke ringer under øynene og lignende ting så jeg kan godt se for meg at noen plutselig får med seg noen andres utseende i nytt lys. En liten oppvåkning rett og slett som da neppe er ment som kritikk av alle foregående år, mer en refleksjon rundt det at vennskapene ikke handler om utseende. Anonymkode: 266fc...51d 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni Legger ikke merke til utseende på folk selv. Folk blir vakre pga sin personlighet. Kan tenkes dette er noe jeg vil oppleve, ar jeg ser det andre ser og da vil nevne det. Hadde blitt glad jeg da. Anonymkode: fa820...e66 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni Det er et tveegget kompliment, ja. Det som er lurt er å velge å ta til seg det som er positivt, og aktivt velge den mest nyttige tolkningen. Da får man et bedre liv enn om man skal ta tak i ting som sies feil og analysere det veldig. Det gjør bare at man får det vanskeligere enn nødvendig. Anonymkode: b1a02...427
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Les hva jeg skrev under…. Anonymkode: 743ef...4d9 Det gjorde jeg. Leste du hva jeg skrev? Jeg sa du var hårsår. Anonymkode: 7d656...d8d
AnonymBruker Skrevet 2. juni #17 Skrevet 2. juni Er du såret for at hun ikke har sett at du er pen før nå? Det sier mer om deg enn om henne. Anonymkode: 949a9...71c
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 9.29): Krenkingen fortsetter i 2026. Anonymkode: 7a123...23c Den fortsetter nok også inn i 2027 og 2028.. Ja, i all uoverskuelig tid. Enkelte personer er bare bygd på en måte hvor de tolker alt i verste mening. Det må være et mareritt å være venn med slike, enda verre å være kjæreste med de. Men de som har det verst er nok foreldrene og søsken. Anonymkode: bce85...c6b
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni Jeg har en nær venninne som jeg har kjent noen år nå. Når jeg har sett henne disse årene har jeg sett en utrolig flott person, hun er i mine øyne vakker fordi hun er den hun er. Jeg har kanskje sett henne sminket et par ganger i løpet av vårt vennskap. Hun er veldig lite opptatt av utseende, er trygg i seg selv, har ikke noe behov for å bevise noe gjennom fasade. Hun er intelligent, kunnskapsrik, klok, hun har enormt med omsorg for andre, hun har respekt for andre, stiller opp for andre, hun har god humor, hun er reflektert, kreativ... Listen over alt det gode jeg kunne sagt om henne er lang. For kanskje et par måneder siden så jeg ansiktet hennes i en bestemt vinkel og lys, og plutselig så jeg at hun faktisk har mer klassisk vakre trekk også, det har jeg aldri lagt merke til. Jeg sa ikke noe til henne, om det. Jeg har jo alltid ment at hun er utrolig flott ut fra den hun er - og det har jeg fortalt henne flere ganger, veldig oppriktig ment og i sammenhenger hvor det var naturlig. Vi har en tone og relasjon hvor jeg kunne fortalt at jeg plutselig så dette med ansiktet hennes, og vi hadde mest trolig ledd av det, fordi relasjonen vår ikke har noe som helst med det ytre å gjøre, men om alt annet. Synes #13 skrev det fint også. Det er nok ment som et oppriktig kompliment, Ts! Ingen grunn til å bli hårsår! Det hun forteller deg er jo at hun har valgt å være din venninne i mer enn 10 år fordi du er du, pga. alle dine gode egenskaper. Hun har rett og slett sett hele deg, som en fullstendig person og aldri sett deg kun pga. det ytre. Det bør være en god ting å ta med seg, og på toppen av det, så har hun nå altså lagt merke til at hun faktisk synes du er pen også. Anonymkode: 2e7ae...192
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå