Diana Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden (endret) God mandag Etter flere mnd med inntens kløe, mange turer til legen, hudopsi og innom en hudspesialist fikk jeg påvist atopisk eksem. Jeg har fått kremer jeg smører meg med. Men, jeg klør intens på natta. Våkner flere ganger. Selv med krem utskrevet av legen. Har noen tips til hvordan få roet ned kløen? Jeg sover med åpent vindu og lukket dør, dyna halvveis på/halvveis av Endret 13 timer siden av Diana
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Skrevet 13 timer siden Har et par tiår med det der, og beklager, du må bare vente det ut. Følg behandlingsopplegget nøye, for å gjøre det så kort som mulig. Det høres kanskje litt tullete ut, men fikk et tips fra fastlegen som funker hvis man er skikkelig utålmodig: Etter at du har smurt på kremen, dekk over med plastfolie. Dette er selvsagt lettere på arm eller bein enn hals, men du må nesten se det an. Jeg sliter mest med armene, og er det skikkelig ille smører jeg tjukt på, og så surrer jeg inn hele armen, og setter på sykehusteip på begge ender. Det er svett og irritererende, men kremen virker mye fortere sånn. Anonymkode: f75cf...2f7
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Det eneste som har hjulpet meg forebyggende er å skifte ut alle såper, inkludert sjampo til noen som er helt parfymefri og uten SLS, Sodium Lauryl Sulfate. Det nytter ikke å smøre på seg kremer og salver som skal fikse symptomer samtidig som man aktivt skader huden med SLS. Jeg liker produktene fra Urtekram. Anonymkode: a3a2b...96f 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Prøvd zyrtec mot kløe Bådde jeg og ungdom må bruke zyrtec pga klør fast åre rundt. Ungdommen bruker og noe sterkere alerhi medisin spesielt om sommeren Anonymkode: 9f0d3...01d
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har et par tiår med det der, og beklager, du må bare vente det ut. Følg behandlingsopplegget nøye, for å gjøre det så kort som mulig. Det høres kanskje litt tullete ut, men fikk et tips fra fastlegen som funker hvis man er skikkelig utålmodig: Etter at du har smurt på kremen, dekk over med plastfolie. Dette er selvsagt lettere på arm eller bein enn hals, men du må nesten se det an. Jeg sliter mest med armene, og er det skikkelig ille smører jeg tjukt på, og så surrer jeg inn hele armen, og setter på sykehusteip på begge ender. Det er svett og irritererende, men kremen virker mye fortere sånn. Anonymkode: f75cf...2f7 Det er også en mulig å bruke f.eks bandasje, hansker eller andre plagg, så blir det ikke like klamt. Anonymkode: b5a6f...995
Elle Melle Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Jeg har funnet mange interessante tips angående eksem hos barneleg1 på Instagram. Hun er veldig for grønnsåpe behandling /saltvannsbehandling for å få bukt med bakterier og mener det bedrer resultatet av behandlingen. Og oljebad etter dusj, og så smøring med reseptkrem og så er det viktig med nok fett i hudkremen på toppen. Man finner nærmere beskrivelser i innholdet hennes. Kanskje verd å sjekke ut når det ikke fungerer helt med den behandlingen du har nå? 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Jeg har det ikke selv, men mannen er veldig plaget - Han har god hjelp av kjøleelementer i senga og kremer med eurea/karbamid. Han har også noen veldig sterke kortison kremer han har fått utskrevet av legen til bruk når det er ekstra ille. Han har veldig godt av salt og sol. Fuktig luft (vi måler innetemp) også sover han med luftfukter på rommet sitt (vi har hvert vårt soverom fordi vi plager hverandre om natta, han med snorke og kløe og jeg med at jeg beveger meg så da begynner han å klø). Anonymkode: 4f28d...964
Maleficenta Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden Diana skrev (7 timer siden): God mandag Etter flere mnd med inntens kløe, mange turer til legen, hudopsi og innom en hudspesialist fikk jeg påvist atopisk eksem. Jeg har fått kremer jeg smører meg med. Men, jeg klør intens på natta. Våkner flere ganger. Selv med krem utskrevet av legen. Har noen tips til hvordan få roet ned kløen? Jeg sover med åpent vindu og lukket dør, dyna halvveis på/halvveis av Eurax?
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Jeg har slitt med atopisk eksem så lenge jeg kan huske. Jeg får canoderm på resept, tillegg unngår jeg alt jeg har funnet ut er triggere. Jeg har også kontaktallergi og psoriasis, så alt dette henger sammen for min del. Jeg bruker parfymefritt, såpefritt og fargestoff-fritt på alt jeg har på kroppen. Bruker kun bomull av klær osv. Det kan ta tid å finne ut hva som trigger. Anonymkode: 22f87...0e5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Har du prøvd å kutte ut såpe helt? Hos meg var det løsningen på kløen. I stedet bruker jeg dusjolje uten parfyme. Og bruker hansker hvis jeg må vaske opp eller håndtere såpe av andre grunner. Anonymkode: 74589...50b
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Diana skrev (14 timer siden): God mandag Etter flere mnd med inntens kløe, mange turer til legen, hudopsi og innom en hudspesialist fikk jeg påvist atopisk eksem. Jeg har fått kremer jeg smører meg med. Men, jeg klør intens på natta. Våkner flere ganger. Selv med krem utskrevet av legen. Har noen tips til hvordan få roet ned kløen? Jeg sover med åpent vindu og lukket dør, dyna halvveis på/halvveis av Huff.. trenger noen sånne tips selv. I år har vært helt ekstremt. Da spesielt når jeg skal legge meg. Ankler, armer og her og der ser ikke ut i måneskinn. Ble tipset om å ta antihistaminer (allergimedisin) selv om jeg ikke er allergisk mot noe. Kanskje det er placebo effekt, men for meg har det roet det noe, innimellom. Anonymkode: cc536...42a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå