AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Å ta ti seg jesus i sitt hjerte, da er du fri. Det var derfor han døde på korset sånn at vi andre mennesker skulle slippe lide og kunne være frie, men hva med de kriminelle som har gjort vold, overgrep, drap og andre kriminelle handlinger? Hva om de å tar til seg jesus, vil de å bare bli tilgitt og være frie og slippe straff nå som de har tatt jesus til sitt hjerte? Hva med anders behring breivik eller jan johansen som han heter nå, hva om han tok til seg jesus til sitt hjerte, ville han å blitt fri og sluppet fengsel soning? Alle tilgis hos jesus og da blir de fri. Anonymkode: 2926b...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Din logikk skal du få ha. Meningen din også. Ingen kan ta det i fra deg. Det skal du ha. Anonymkode: a7a7a...d21 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Tror du folk slipper fengsel om de blir troende? Anonymkode: f51b5...697 2
Flammen12 Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai Hvis alt som kreves er et ‘unnskyld’ på slutten, er det ikke rettferdighet. Det er verdens billigste frikort.
Strigiformes Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Å ta ti seg jesus i sitt hjerte, da er du fri. Det var derfor han døde på korset sånn at vi andre mennesker skulle slippe lide og kunne være frie, men hva med de kriminelle som har gjort vold, overgrep, drap og andre kriminelle handlinger? Hva om de å tar til seg jesus, vil de å bare bli tilgitt og være frie og slippe straff nå som de har tatt jesus til sitt hjerte? Hva med anders behring breivik eller jan johansen som han heter nå, hva om han tok til seg jesus til sitt hjerte, ville han å blitt fri og sluppet fengsel soning? Alle tilgis hos jesus og da blir de fri. Anonymkode: 2926b...4b1 Man kan bli fri fra det som kan være vondt ved å slippe Jesus inn i hjertet sitt. Røveren som hang på korset i Bibelen sonet absolutt sin straff, men fikk være med Jesus inn i Paradis. Det er ingen motsetning. Det er viktig å skille mellom Jesus og menneskenes frie vilje. 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tror du folk slipper fengsel om de blir troende? Anonymkode: f51b5...697 Ta i mot jesus og du blir fri! Anonymkode: 2926b...4b1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai Strigiformes skrev (2 minutter siden): Man kan bli fri fra det som kan være vondt ved å slippe Jesus inn i hjertet sitt. Røveren som hang på korset i Bibelen sonet absolutt sin straff, men fikk være med Jesus inn i Paradis. Det er ingen motsetning. Det er viktig å skille mellom Jesus og menneskenes frie vilje. Hvor havner de som ikke er kristne? Havner de i helvete? Hva med de som er muslismer, hinduer, buddhister, hvavner de også i helvete siden de ikke er kristen og har en helt annen tro? Anonymkode: 2926b...4b1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai De må jo ta straffen her i denne verden, men VårHerre tilgir en ekte angrende synder. Anonymkode: 8dda6...79f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai Jeg gikk inn i tråden. Lest. Nå går jeg ut igjen. Takk for meg og ha en fin kveld videre alle sammen! Anonymkode: 131bb...218 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai Det er da mer enn nok mennesker som bruker religion/kristendom som skalkeskjul for sin dårlige oppførsel. Anonymkode: 52b7d...c3d 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai Det er farlig å tenke at dette radikalt kan endre en person. Ikke gå i den fella. Noen av de mest kristne jeg har møtt har vært skikkelig psykisk/fysisk voldelige i nære relasjoner. Vi snakker skriking i 2 timer i strekk, overgrepssak, trusler, fysisk vold. Men kristne moralprekere er de. Anonymkode: b0d9f...8b0 2 1
Strigiformes Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor havner de som ikke er kristne? Havner de i helvete? Hva med de som er muslismer, hinduer, buddhister, hvavner de også i helvete siden de ikke er kristen og har en helt annen tro? Anonymkode: 2926b...4b1 Akkurat det velger jeg og ikke fokusere på, for det synes ikke jeg hjelper noe. Å tro på Gud og være kristen er et personlig valg i likhet med andre religioner. Det har jeg veldig respekt for. Det står i Bibelen at sjeler som ikke tror på Gud havner i fortapelsen. Så er det opp til hver enkelt hva de velger å tro på. Jeg er bare veldig glad og takknemlig for at jeg bor i Norge, for at vi har trosfrihet og ikke blir forfulgt på bakgrunn av det. Det er ingen selvfølge. 2
Gjest TableLamp Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni 11 hours ago, AnonymBruker said: Å ta ti seg jesus i sitt hjerte, da er du fri. Det var derfor han døde på korset sånn at vi andre mennesker skulle slippe lide og kunne være frie, men hva med de kriminelle som har gjort vold, overgrep, drap og andre kriminelle handlinger? Hva om de å tar til seg jesus, vil de å bare bli tilgitt og være frie og slippe straff nå som de har tatt jesus til sitt hjerte? Hva med anders behring breivik eller jan johansen som han heter nå, hva om han tok til seg jesus til sitt hjerte, ville han å blitt fri og sluppet fengsel soning? Alle tilgis hos jesus og da blir de fri. Anonymkode: 2926b...4b1 Her må vi skille mellom åndelig og verdslig regiment. Det er viktig: 1. Åndelig regiment: Overfor Gud er en tilgitt alle synder. Hvem som helst kan gjøre hva som helst, men dersom en tror på Jesus og vender om fra sine synder, blir en frelst fra den evige dommen. Omvendelse er likevel viktig: Dersom en «synder på nåden» og tenker at «jeg er tilgitt alt, så jeg kan gjøre hva jeg vil», viser en ved sitt liv at en egentlig ikke vil ha noe med Gud å gjøre. 2. Verdslig regiment: Overfor verden må en likevel sone sin straff. Dette kom veldig tydelig fram da Norge fortsatt hadde dødsstraff. Presten kom på cella og ga nattverd til dødsdømte fanger. De fikk tilgivelse overfor Gud, men måtte fremdeles sone sin straff. Om jeg som kristen bryter loven, må jeg betale boten, sone straffen og gjøre opp for meg, selv om jeg blir tilgitt i det øyeblikket jeg vender om. Denne «verdslige omvendelsen» er også viktig for å vise faktisk omvendelse: «Jeg vil gjøre opp for meg.» Dersom en blander disse to og hevder at fordi jeg overfor Gud er tilgitt, må jeg også slippe verdslige konsekvenser, viser en bare umodenhet og et ønske om å slippe konsekvensene av egne handlinger, noe som er svært lite kristent.
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni Ja man blir tilgitt uansett hva man har gjort hvis man tar i mot Jesus, men man slipper ikke fengsel osv. Hvis Breivik ble kristen så ville han faktisk innsett hva han har gjort, så det hadde ikke blitt bare enkelt tror jeg, men ja han hadde blitt tilgitt og fått et nytt liv (men fortsatt soning selvfølgelig) Anonymkode: c0131...fa2
Gjest TableLamp Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni Dette ser en jo veldig klart i bibelen også: "La det bare ikke skje at noen av dere må lide straff for mord, tyveri eller annen ugjerning, eller for å ha blandet seg opp i andres saker."
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja man blir tilgitt uansett hva man har gjort hvis man tar i mot Jesus, men man slipper ikke fengsel osv. Hvis Breivik ble kristen så ville han faktisk innsett hva han har gjort, så det hadde ikke blitt bare enkelt tror jeg, men ja han hadde blitt tilgitt og fått et nytt liv (men fortsatt soning selvfølgelig) Anonymkode: c0131...fa2 Så en må bli kristen for å være fremstilt som god ? En kan ikke være god uten å ikke være kristen? Anonymkode: 2926b...4b1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni Karma er læren om at handlinger gjort mot andre har konsekvenser for en selv i dette eller senere liv. Begrepet stammer fra indisk religion og betyr handling og handlingers resultat. Anonymkode: 2926b...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #18 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor havner de som ikke er kristne? Havner de i helvete? Hva med de som er muslismer, hinduer, buddhister, hvavner de også i helvete siden de ikke er kristen og har en helt annen tro? Benekter man Jesus' gudommelighet og at Han døde på korset for menneskehetens synd og stod opp igjen ender man opp med evig fortapelse. Det gjelder ikke-troende og alle andre som benekter sannheten. Anonymkode: 1a968...26e
Smascha Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni Flammen12 skrev (20 timer siden): Hvis alt som kreves er et ‘unnskyld’ på slutten, er det ikke rettferdighet. Det er verdens billigste frikort. Rekner med at om nokon kan sjå gjennom ei ikkje-oppriktig unnskuldning så må det vel vere Jesus
AnonymBruker Skrevet 1. juni #20 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Benekter man Jesus' gudommelighet og at Han døde på korset for menneskehetens synd og stod opp igjen ender man opp med evig fortapelse. Det gjelder ikke-troende og alle andre som benekter sannheten. Anonymkode: 1a968...26e Det er feilviten at han døde på korset for menneskehetens skyld. Ingen er tjent med at noen dør. Det blir som å si at jeg like greit her og nå kan ta selvmord for hele menneskehetens sin skyld. Jesus ble drept han. Det var få som likte han før de drepte ham som var tvinge til henge på korset. Han var en outsider. Anonymkode: 2926b...4b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå