Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen vært i Karibien i høstferien, og hvordan var det i så fall? Vurderer å reise til en av øyene helt sør, utenfor orkanbeltet. Det blir i så fall i skolens høstferie i uke 40, så er helt låst til den uken. Vurderer Aruba, Curacao og Trinidad, men tar gjerne imot tips til andre øyer. To voksne og to barn på 6 og 10. Vi liker strandliv og gjerne et par ekskursjoner. Liker ikke orkaner. 😅

Anonymkode: a9e45...5f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo i orkan sesongen så du kan jo risikere å være skikkelig uheldig med været. Jeg har hvert flere ganger å har opplevd både fantastisk vær å orkaner me jeg hadde prioritert å reise en annen tid på året.

AnonymBruker
Skrevet
Sb88 skrev (21 timer siden):

Det er jo i orkan sesongen så du kan jo risikere å være skikkelig uheldig med været. Jeg har hvert flere ganger å har opplevd både fantastisk vær å orkaner me jeg hadde prioritert å reise en annen tid på året.

Takk for svar! Gjelder dette også øyene som visstnok ligger utenfor orkanbeltet?

Sitat

The safest Caribbean islands to visit during hurricane season (June 1 to November 30) are located in the deep south, well outside the primary storm path. The primary hurricane-free islands include: The ABC Islands: Aruba, Bonaire, and Curaçao. These islands are famous for being almost entirely storm-free year-round due to prevailing wind patterns.

Skrevet

Det er regntid i hele karibien så været vil være ustabilt men dere kan jo være heldige.  Regntiden er ca september til begynnelsen av desember.

Jeg personlig hadde nok ventet å reist enten før  eller på nyåret. Det er relativt lite turister for spring brake det starter liksom turist sesongen.  Sommertiden er det ofte mye turister og veldig varmt. 

AnonymBruker
Skrevet
Sb88 skrev (8 timer siden):

Det er regntid i hele karibien så været vil være ustabilt men dere kan jo være heldige.  Regntiden er ca september til begynnelsen av desember.

Jeg personlig hadde nok ventet å reist enten før  eller på nyåret. Det er relativt lite turister for spring brake det starter liksom turist sesongen.  Sommertiden er det ofte mye turister og veldig varmt. 

På Curaçao er det fint hele året !

Anonymkode: 687dc...909

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2026 den 20.58):

Curaçao er utrolig fint, Aruba var for amerikanisert for min del. 
Dette hotellet er helt fantastisk og du kan gå inn til byen. 
https://www.avilabeachhotel.com/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=gmb

Trinidad ville jeg styrt unna, veldig  mye gjengkriminalitet. 

Tusen takk for at du deler dine erfaringer! Det er kjempenyttig 🙌

AnonymBruker
Skrevet
Sb88 skrev (På 2.6.2026 den 9.13):

Vi får dessverre ikke reist i juleferien, så da er neste mulighet skolenes vinteferie, altså uke 8. Er det bedre egnet?

Jeg googlet når spring break er, og det virker som det er mye senere, rundt mars/april.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2026 den 18.05):

På Curaçao er det fint hele året !

Jeg har også lest at det er fint der i september/oktober - at det kan komme en skur, men at det ellers er roligere, færre turister, lavere priser, god dykking og grønt og fint.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi får dessverre ikke reist i juleferien, så da er neste mulighet skolenes vinteferie, altså uke 8. Er det bedre egnet?

Jeg googlet når spring break er, og det virker som det er mye senere, rundt mars/april.

Vil tro vintererferien er mye mer stabil i karibien en høstferien. Men, kommer jo såklart an på hvor dere drar.

Anonymkode: ed062...c91

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tusen takk for at du deler dine erfaringer! Det er kjempenyttig 🙌

Bare spør hvis du lurer på noe mer 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare spør hvis du lurer på noe mer 😊

Tusen takk! Vi heller helt klart mot Curacao i høstferien, for vi har allerede løse planer om å reise til Mauritius i vinterferien neste år (men det er ikke booket). Det hotellet du anbefalte, vet du hva halvpensjon koster der? Vi ønsker å spise lunsj ute, men skulle gjerne hatt frokost og middag inkludert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tusen takk! Vi heller helt klart mot Curacao i høstferien, for vi har allerede løse planer om å reise til Mauritius i vinterferien neste år (men det er ikke booket). Det hotellet du anbefalte, vet du hva halvpensjon koster der? Vi ønsker å spise lunsj ute, men skulle gjerne hatt frokost og middag inkludert.

Vi hadde ingen måltider, jeg ville ikke hatt middag inkludert, det er veldig mange gode restauranter i umiddelbar nærhet, som denne som er rett over veien https://soi95.com

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...