AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:23 #1 Skrevet søndag kl. 16:23 Jeg er 55 og har mensen fremdeles. Jeg har få eller ingen symptomer på overgangsalder. Er ikke dette veldig sent? Anonymkode: 3d582...fd3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:44 #2 Skrevet søndag kl. 16:44 Heldig! Nyt det Anonymkode: 112b0...cc3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:50 #3 Skrevet søndag kl. 16:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heldig! Nyt det Anonymkode: 112b0...cc3 Det er jo fint at jeg ikke har plager utover at jeg fremdeles har mensen, men jeg finner så lite om sen overgangsalder. Så synes jeg at det er så rart å være så sent ute. Så når folk i 60-årene er ferdig med plagene så skal jeg begynne liksom? Anonymkode: 3d582...fd3 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:56 #4 Skrevet søndag kl. 16:56 Hehe, jeg tenker litt det samme. Jeg har ikke mensen (pga fjerning av livmorslimhinnen for noen år siden), men jeg har ellers null, nix og nada tegn på overgangsalder, og i følge gynekologen har jeg fortsatt greit med egg igjen. Spent på om jeg (og du, TS) går i overgangsalder med et smell, eller om vi slipper unna voldsomme greier! (Har ikke noe å sammenligne med, har ingen søstre og mamma fjernet alt og kom i kunstig overgangsalder før hun var 35 pga kreft, og mormor aner jeg ingenting om når det gjelder sånne ting....) Anonymkode: 99fcf...43f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:56 #5 Skrevet søndag kl. 16:56 Jeg fikk ingen plager. Mensen sluttet da jeg nærmet meg 60. Ble først bare lenger og lenger mellom, og nesten ingen blødning. Ikke alle har plager. Det går som regel i arv. Min bestemor fikk siste barn da hun var over 50. Min mor hadde heller ingen plager. Anonymkode: 1c698...15b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:41 #6 Skrevet søndag kl. 17:41 Håper jeg er like heldig! Er 47, og har fremdeles stabil syklus, null symptomer på at det nærmer seg overgangsalder heller. Men min mor var heller ikke særlig plaget, så vidt jeg vet. Anonymkode: 7cf31...363 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:47 #7 Skrevet søndag kl. 17:47 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg fikk ingen plager. Mensen sluttet da jeg nærmet meg 60. Ble først bare lenger og lenger mellom, og nesten ingen blødning. Ikke alle har plager. Det går som regel i arv. Min bestemor fikk siste barn da hun var over 50. Min mor hadde heller ingen plager. Anonymkode: 1c698...15b Ikke alltid at dette stemmer nei. Mor kan ha masse plager og datter ingen og omvendt. Anonymkode: 7d7e5...49b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:48 #8 Skrevet søndag kl. 18:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke alltid at dette stemmer nei. Mor kan ha masse plager og datter ingen og omvendt. Anonymkode: 7d7e5...49b "Som regel" betyr ikke "alltid" heller så dere er nok enige. Anonymkode: a07e7...8c6 4 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:53 #9 Skrevet søndag kl. 18:53 Jeg er 53 og har også regelmessig menstruasjon, har heller ingen plager. Noen kommer i overgangsalderen tidlig og andre sent. Tror egentlig ikke det er veldig uvanlig. Det er jo heller ikke sikkert at man får så mye symptomer. Det er mye snakk om overgangsplager og hormoner i venninnegjengen for tiden og føler at jeg har sluppet veldig billig unna. Sier egentlig minst mulig om det. Anonymkode: fa448...8dc 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:56 #10 Skrevet søndag kl. 18:56 Gjennomsnittsalder for overgangsalder er 52, så det er ikke fryktelig sent. Noen må selvsagt være etter når noen er tidligere ute Anonymkode: 8965a...217 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:02 #11 Skrevet søndag kl. 19:02 Skulle ønske jeg var slik som deg å fikk den sent, men desverre fikk jeg den når jeg var 35 år. Du kan være en av de heldige som kanskje ikke får noen plager når den kommer 🙂 Anonymkode: 3ec49...0f4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:05 #12 Skrevet søndag kl. 19:05 Jeg kom brått i oa da jeg var 57. Over natten. Begynte på syklisk hormonplaster. Nå er jeg snart 60. Selv om jeg var sen, tror jeg at jeg var i perimenopause i noen år likevel selv om mensen var regelmessig. Når føler jeg meg som jeg var 40. Noen ting sniker seg umerkelig innpå uten at man tenker så mye over det. Hud og hår og lyst er som tiden er skrudd tilbake 20 år. Anonymkode: ab62d...e26 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:50 #13 Skrevet søndag kl. 19:50 Er midt i den pg ingen plager, kun mensen som kommer og går som den vil. 6 mnd siden sist, krysser foe at dwr var siste gang. Er 51. Ustabil mens begynte for 1 år siden. Anonymkode: 1e5cb...47b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:57 #14 Skrevet søndag kl. 19:57 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heldig! Nyt det Anonymkode: 112b0...cc3 Hvorfor er det heldig? Hvis man uansett skal gjennom det kan man jo like gjerne bli ferdig med det og slippe mensen i noen år. Anonymkode: b266f...05e 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:02 #15 Skrevet søndag kl. 20:02 51-53 er jo snittet, så noen er før og noen er etter det Anonymkode: 2c9d1...231
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:37 #16 Skrevet søndag kl. 22:37 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kom brått i oa da jeg var 57. Over natten. Begynte på syklisk hormonplaster. Nå er jeg snart 60. Selv om jeg var sen, tror jeg at jeg var i perimenopause i noen år likevel selv om mensen var regelmessig. Når føler jeg meg som jeg var 40. Noen ting sniker seg umerkelig innpå uten at man tenker så mye over det. Hud og hår og lyst er som tiden er skrudd tilbake 20 år. Anonymkode: ab62d...e26 Har hår, hud og lyst blitt slik som når du var 40? Anonymkode: b2300...c26 1
AnonymBruker Skrevet i går, 03:20 #17 Skrevet i går, 03:20 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor er det heldig? Hvis man uansett skal gjennom det kan man jo like gjerne bli ferdig med det og slippe mensen i noen år. Anonymkode: b266f...05e Selvsagt ønsker man normal hormonproduksjon så lenge som mulig. Anonymkode: 7cf31...363
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå