AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Hvorfor ommøblerer matbutikken? Hvorfor kan ikke osten stå der den alltid har stått? Og eplene? Og brødet? Hva oppnår matbutikken på å stadig ommøblere? Anonymkode: bb5f9...444 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai De oppnår at kundene bryter mønsteret sitt og slik har en større sjangs til å oppdage nye matvarer ved å gå feil eller ikke finne den varen de hadde planlagt å kjøpe. Det er en veldig effektiv strategi som også skjuler at man for eksempel har dytta ut ennå flere merkevarer til butikkens egne merkevarer. De oppnår også enormt forhøya stress for mange, meg inkludert som blir sur, tverr og furt hver gang dette skjer fordi jeg har diagnoser som gjør at jeg tåler endring dårlig. Jeg er voksen og lett nok ramma til å takle det fint annet enn mine egne indre humørsvingninger og oppdatering av indre monolog til å inkludere mange flere banneord i de 3-4 uke e det tar før jeg igjen er tilvent sånn mer eller mindre. Anonymkode: 1ae2b...340 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Fordi de aller fleste produsenter er pålagt å drive med produktutvikling og derfor må også butikkene bytte ut varer regelmessig (hos oss er det hver 3. måned). Produsenter og butikkene er avhengig av hverandre og må derfor samarbeide. Anonymkode: d8eb1...426
Handerrefyren Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai Det er fordi du skal "tvinges" til å gå forbi flere varer, når du går inn i butikken og skal ha "melk og brød" går du din faste rute, du enser ikke hva annet det er i butikken, så flytter de på tingene og du surrer rundt og leter etter "melk og brød", og så ser du andre ting, og så plukker du med deg det ene og det andre! Dette er godt etterprøvbart, alle butikker gjør dette fra tid til annet, ja selv apoteket og jernvarehandleren gjør dette!
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni On 5/31/2026 at 4:44 PM, AnonymBruker said: De oppnår også enormt forhøya stress for mange, meg inkludert som blir sur, tverr og furt hver gang dette skjer fordi jeg har diagnoser som gjør at jeg tåler endring dårlig. Jeg er voksen og lett nok ramma til å takle det fint annet enn mine egne indre humørsvingninger og oppdatering av indre monolog til å inkludere mange flere banneord i de 3-4 uke e det tar før jeg igjen er tilvent sånn mer eller mindre. Anonymkode: 1ae2b...340 Interessant. Første dag etter ommøblering kan jeg ikke finne noe som helst. Andre dag, eller senest tredje, har jeg ingen erindring om hvor ting brukte å stå førhen. Anonymkode: 44bec...ce2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Jeg forstår heller ikke dette. For det første taper butikken massevis av penger fordi de må holde stengt i dager eller uker mens de ommøblerer. For det andre vil jeg tro de også taper penger på frustrerte kunder som ikke finner noe og som dermed heller handler på andre butikker hvor ting er kjent. Anonymkode: ab468...3f6
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår heller ikke dette. For det første taper butikken massevis av penger fordi de må holde stengt i dager eller uker mens de ommøblerer. For det andre vil jeg tro de også taper penger på frustrerte kunder som ikke finner noe og som dermed heller handler på andre butikker hvor ting er kjent. Anonymkode: ab468...3f6 De holder ikke stengt. Jobben blir gjort i vanlig åpningstid. Anonymkode: d8eb1...426
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De holder ikke stengt. Jobben blir gjort i vanlig åpningstid. Anonymkode: d8eb1...426 Butikken nær her holdt stengt i et par uker mens de ommøblerte. Tør ikke tenke på hvor mye penger de tapte. Og hva med alle ansatte? Anonymkode: ab468...3f6
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni For å få økt omsetning. Hvor produktene er plassert i butikken er ekstemt viktig mtp omsetning. Anonymkode: 6f59d...6e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå