AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Dette er et spørsmål til deg som bruker hormoner på grunn av overgangsalder. Hvilke hormoner tar du og hvordan hadde du det før og etter hormoner. Anonymkode: e11b7...e2c
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Tar de legen anbefaler og skriver ut tilpasset meg og mitt behov basert på mine verdier og symptomer. Har det bedre med medisinsk behandling. Anonymkode: 64a68...c85 1
elisabeth30 Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai (endret) Lenzetto og hormonspiral. Tar også omega 3, kalsium og magnesium glysinat. Sover hele netter igjen og har eller en reduksjon på rundt 75% av symptomene jeg har slitt med. Endret 31. mai av elisabeth30 Skrev feil ord
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai elisabeth30 skrev (1 minutt siden): Lenzetto og hormonspray. Tar også omega 3, kalsium og magnesium glysinat. Sover hele netter igjen og har eller en reduksjon på rundt 75% av symptomene jeg har slitt med. Lenzetto ER hormonspray, så kanskje du mener Lenzetto og evt Utrogestan som er progesteron? 😃 Anonymkode: fe23c...155
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai Lenzetto hormonspray(3 sprayer daglig), Testogel (1/10 pose daglig) og så har jeg hormonspiral. Har hatt stor hjelp av østrogen òg testosteron. Men måtte ha begge deler, energien kom ikke tilbake kun med østrogen. Anonymkode: e5f54...4e4
MiominMio Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai Jeg tar Activelle. Grunnet andre omstendigheter så var det aldri aktuelt med noen av de andre. Det har fungert veldig bra for min del og har ikke hatt noen plager.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lenzetto hormonspray(3 sprayer daglig), Testogel (1/10 pose daglig) og så har jeg hormonspiral. Har hatt stor hjelp av østrogen òg testosteron. Men måtte ha begge deler, energien kom ikke tilbake kun med østrogen. Anonymkode: e5f54...4e4 Hvordan fikk du testosteron? Jeg er plaget med null overskudd, går på østrogen og gestagen, og har lest om og tenkt at jeg burde prøve testosteron, men har hørt at for å få det må man si at man har manglende sexlyst. Anonymkode: 31df5...3d2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai Bruker Sequidot hormonplaster. Hetetoktene er borte og jeg føler meg generelt friskere. Men nå er det leveringsproblemer og jeg har kun nok til 2 uker. Vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg går tom. Anonymkode: 1c4e1...bab
elisabeth30 Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Lenzetto ER hormonspray, så kanskje du mener Lenzetto og evt Utrogestan som er progesteron? 😃 Anonymkode: fe23c...155 Haha, hormonspiral skulle det står rettet opp i nå 🤪
AnonymBruker Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvordan fikk du testosteron? Jeg er plaget med null overskudd, går på østrogen og gestagen, og har lest om og tenkt at jeg burde prøve testosteron, men har hørt at for å få det må man si at man har manglende sexlyst. Anonymkode: 31df5...3d2 Har du det da? Ellers mangler du sannsynligvis ikke testosteron. Anonymkode: af2a3...a86
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai Jeg går foreløpig bare på progesteron når det blir for mye blødningskluss. Men kjenner at kroppen er i ferd med å slite mer og mer... - så det er til vurdering om jeg skal begynne på østrogen, men har ikke kommet dit helt enda. Jeg er egentlig skeptisk, ettersom jeg har hatt mye østrogendominans tidligere, og har egentlig gått mer eller mindre på progesteron kurer siden jeg var rundt 30. Er nå 48. Anonymkode: 513da...865
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni Estradot hormonplaster og Slinda p-piller. Hetetoktene forsvant og jeg sover bedre. Sliter mest med psyken nå. Anonymkode: f6449...959
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni Jeg bruker Estalis hormonplaster og har ingen overgangsplager etter ca ett års bruk. J Før hormoner slett jeg med søvn og oppvåkning, hetetokter, humørsvingninger, vektøkning, tørrhet og håravfall bl.a. Hormonplaster har minimert svimmelheten min (krystallsyke), som var hovedgrunnen til at jeg startet med det. Bor i Oslo og har aldri hatt problem med å få tak i det. Anonymkode: c5de9...720
AnonymBruker Skrevet 2. juni #14 Skrevet 2. juni Lenzetto (to spray) og utrogestan. Hetetokter forsvant. Anonymkode: 31f31...6f7
AnonymBruker Skrevet 2. juni #15 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 15.40): Dette er et spørsmål til deg som bruker hormoner på grunn av overgangsalder. Hvilke hormoner tar du og hvordan hadde du det før og etter hormoner. Anonymkode: e11b7...e2c Jeg bruker både østrogen (plaster), progesteron (hormonspiral) og testosteron (gel). Startet på hormoner etter anbefaling fra gynekolog, da jeg var litt tidlig ute med å bli postmenopausal, ikke på grunn av symptomer. Fikk også tilbud om testosteron for å se om det ga ytterligere bedring. Det jeg har vært plaget med er vel mest psyken. Lavgradig depresjon/dystymi, mye bekymring og svært lav selvtillit. Ja, og dårlig sexlyst da. Psyken har bedret seg litt etter oppstart av østrogen og progesteron, men håper på enda bedre psyke og selvtillit + litt mer fres i sexlysten etter noen uker/måneder på testosteron. Er fremdeles i startgropa med testo, så vi får se. Anonymkode: 370f8...eca
AnonymBruker Skrevet 2. juni #16 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 16.18): Hvordan fikk du testosteron? Jeg er plaget med null overskudd, går på østrogen og gestagen, og har lest om og tenkt at jeg burde prøve testosteron, men har hørt at for å få det må man si at man har manglende sexlyst. Anonymkode: 31df5...3d2 Jeg fikk hos privat gynekolog. Klagde mest på manglende selvtillit og energi, og nevnte lav sexlyst mer i en bisetning. Hun sa vi kunne prøve, men advarte om at bruk utover to år ikke er nok forsket på til å kunne slå fast om det er trygt. Merker jeg ingen virkning etter tre måneder, slutter jeg med det. Anonymkode: 370f8...eca
AnonymBruker Skrevet 5. juni #17 Skrevet 5. juni Hadde det helt jævlig på alle måter før jeg begynte på hormonene. Symptomene rullerte mellom en rekke psykiske og fysiske plager og drev meg fullstendig til vanvidd. Nå føler jeg meg mer stabil og har mindre plager. Anonymkode: 3b698...9bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå