AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:18 #1 Skrevet søndag kl. 13:18 Noen som vil dele fjellsko/tursko de er fornøyd med? Har litt bred fot. Anonymkode: ea530...2b9
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:35 #2 Skrevet søndag kl. 13:35 Det er ganske stor forskjell på fjellsko og tursko da... Hva skal du bruke dem til? Jeg har ett par høye fjellstøvler med lite demping som jeg bruker når jeg går i fjellet (ur, myr osv) eller med sekk. Dersom man skal gå i ur, er det best med lite demping, man bør også ha høyere sko, slik at ankelen får støtte. Så har jeg ett par lettere terrengsko som jeg bruker på korte turer uten tung sekk, her er det litt mer demping, men de er fremdeles vanntette og sklisikre. På grusvei bruker jeg sko med ordentlig demping og disse er heller ikke 100% vanntette. Anonymkode: cc264...96f
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:19 #3 Skrevet søndag kl. 14:19 På xxl nærmest meg er det et sånt lite terreng opplegg for å prøve tur/fjellsko. En sko som sitter godt på deg sitter nødvendigvis ikke godt på en annen. Vi har ulike behov for demping. Så er spørsmålet skal du ha vanntette eller lettere sommersko. Vil anbefale deg å gå inn skoene før du setter igang med årets store fjelltur. Anonymkode: 0cf66...b5e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:36 #4 Skrevet søndag kl. 14:36 Jeg har brede føtter og er godt fornøyd med La sportiva, de kan også fås i wide-utgave Anonymkode: eb74d...f3c 1
Beneath the Moon Skrevet søndag kl. 14:36 #5 Skrevet søndag kl. 14:36 Jeg har både fjellsko fra Mammut og tursko fra Merrell jeg er fornøyd med de, sitter godt på foten og er stabile- men det er ikke sikkert de passer deg, du må nesten prøve deg frem.
Ullvott Skrevet søndag kl. 14:41 #6 Skrevet søndag kl. 14:41 Jeg har hatt flere par fra Mammut, og synes de sitter godt på føttene. Men det er viktig å prøve dem. Alfa, som er et merke mange synes er veldig godt tilpasset norske føtter, blir for eksempel helt feil for meg.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:28 #7 Skrevet i går, 06:28 Jeg har Hoka Anacapa mid GTX, de er helt nydelige. Jeg er avhengig av brede sko og de er fine sånn. Men generelt lette, vanntette, veldig komfortable. Anonymkode: e06f6...70f
MiniMjau Skrevet i går, 06:37 #8 Skrevet i går, 06:37 (endret) Hvis du mener Fjellsko , i skinn, høye med snøring, så har jeg Crispi Valdres GTX (de med rosa snøring) . Jeg har brei fot, og disse skoene har vært helt supre fra dag 1. Jeg bruker disse uansett om jeg går i fjell eller skog/vidde. Endret 8 timer siden av MiniMjau
AnonymBruker Skrevet i går, 06:39 #9 Skrevet i går, 06:39 Bruker alfa bredd model som brukes til jakt, skog og fjell. Hatt mine i flere år https://www.alfa.no/nb-NO/berg-advance-gtx-w-brown Anonymkode: 756f9...e10
AnonymBruker Skrevet i går, 06:41 #10 Skrevet i går, 06:41 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Noen som vil dele fjellsko/tursko de er fornøyd med? Har litt bred fot. Anonymkode: ea530...2b9 Er veldig fornøyd med Alfa walk queen. Jeg er bred over tærne men smal ved hel. Alfa har sko i ulik bredde. Anonymkode: b340e...727
AnonymBruker Skrevet i går, 06:45 #11 Skrevet i går, 06:45 jeg går mye i fjellet og har testet det meste på markedet og de som jeg syns er best for mitt bruk er LaSportiva sine ulike varianter, etter det er crispi sine skinnstøvler veldig slitesterk og har god sole men er litt tunge på foten i forhold. I tillegg er det ett tips å bytte ut de orginale solene med stlpte soler som er tilpasset din fot om du går mye.. Anonymkode: a526f...590
AnonymBruker Skrevet i går, 06:46 #12 Skrevet i går, 06:46 M77 er en klassiker. Anonymkode: 378aa...8c0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:48 #13 Skrevet i går, 06:48 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er veldig fornøyd med Alfa walk queen. Jeg er bred over tærne men smal ved hel. Alfa har sko i ulik bredde. Anonymkode: b340e...727 Alfa Walk Queen er også min favoritt til fjellturer. Jeg går i fjellet hver dag året rundt, bruker Walk Queen store deler av året (men ikke på varme og tørre sommerdager, da bruker jeg enda lettere sko). Men om jeg skulle hatt ett par, hadde jeg valgt denne. Anonymkode: 5e30d...aa4
AnonymBruker Skrevet i går, 08:13 #14 Skrevet i går, 08:13 Har smal fot og har et par Alfa Kvist som jeg er fornøyd med. Har tidligere hatt Merrell som og var gode. Mor og svigermor med bred fot bruker Salomon og Hoka. Anonymkode: 42d73...b5f
fugl fønix Skrevet i går, 12:37 #15 Skrevet i går, 12:37 CMP bruker jeg, god plass til tær og føtter. Halv fjellsko: de stopper over ankelen.👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå