Populært innlegg TheLegendBellaGoth Skrevet 31. mai Populært innlegg #1 Skrevet 31. mai Jeg skjønner ikke at dette i det hele tatt er et tema i Norge. Det er en skremmende utvikling at så mange støtter opp under et nei til Pride-flaggheising i skolen. Jeg kjenner at jeg blir sjokkert. Min sønn kom ut som homofil for omtrent ett år siden, og han sa at det hjalp ham med å akseptere legningen sin at skolen hengte opp flagget. Han har fortalt meg at han ikke følte seg så alene da rektor tok et standpunkt ved å heise det, og ved å heise et nytt flagg dersom det ble tatt ned. Det finnes mange steder i verden hvor LHBT+ er ulovlig, og hvor man til og med kan bli dømt til døden for det. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor så mange, spesielt religiøse, har så mye imot dette. Hvor er nestekjærligheten egentlig? Det jeg reagerer mye på er at mange religiøse er opptatt av hvordan LHBT+ har samleie. Synes dette er meget spesielt. Jeg tenker ihvertfall ikke på hva naboen gjør i sengen eller med hvilket kjønn. Og hvis skolen skal være «nøytral», hvorfor lærer våre barn om religion? Hvis de vil ta ut Pride, så får de ta ut religion også, etter min mening. Jeg hører ofte folk si at religion er kultur, men hva med retten til å elske en person av samme kjønn? For meg er ikke det verken kultur eller politikk. Det er en menneskerett. Jeg sier ikke at alt er rett i den ene eller den andre leiren. Som min sønn sa så fint: «Jo lenger den ene siden drar det, desto lenger drar den andre det, og det går utover de fleste som er i midten». Han vil bare bli likestilt. Men uansett, fra en stolt mamma; Happy Pride! 37 32 19
Populært innlegg Katten.2.0 Skrevet søndag kl. 22:16 Populært innlegg #2 Skrevet søndag kl. 22:16 Jeg har til gode å se ett eneste godt poeng mot Pride. Hetsen og de idiotiske kommentarene begynner å bli såpass mange nå at jeg vurderer å dra inn til Oslo utelukkende for å gå i paraden. 36 11 3
Flammen12 Skrevet søndag kl. 22:24 #3 Skrevet søndag kl. 22:24 Hvis skolen skal heise flagg for alle saker som får noen til å føle seg sett, kommer flaggstanga til å gå tom for plass lenge før argumentene gjør det. 11 5
Druid Skrevet mandag kl. 08:53 #4 Skrevet mandag kl. 08:53 Flammen12 skrev (10 timer siden): Hvis skolen skal heise flagg for alle saker som får noen til å føle seg sett, kommer flaggstanga til å gå tom for plass lenge før argumentene gjør det. Få opp nok flaggstenger! Altså. Pride handler om oss som mennesker på et universelt nivå. Og vi flagger for både skogfinner, kvener , samer og nasjonaldag. Vi flagger for FN og arbeidere, kvinner ( men i mindre grad for menn...) Noe av det viktigste vi gjør som samfunn; og skole er samfunnsbygging, er å anerkjenne hverandre. Så hvis problemet er plassen på stanga, sett opp flere stenger! 28 4 9
Username6877 Skrevet mandag kl. 10:09 #5 Skrevet mandag kl. 10:09 Flammen12 skrev (11 timer siden): Hvis skolen skal heise flagg for alle saker som får noen til å føle seg sett, kommer flaggstanga til å gå tom for plass lenge før argumentene gjør det. Dette. Offentlige flaggstenger skal være for alle, og da trenger man kun det norske flagget, er bare tull at særinteresser skal flagges for, det kan de gjøre privat hvis det er så viktig for dem. 10 1 5
skeiv-ostepop Skrevet mandag kl. 10:12 #6 Skrevet mandag kl. 10:12 Flammen12 skrev (11 timer siden): Hvis skolen skal heise flagg for alle saker som får noen til å føle seg sett, kommer flaggstanga til å gå tom for plass lenge før argumentene gjør det. Er det et problem? Om noe så viser jo det hvilket enormt behov vi har for å markere noe så grunnleggende som å føle seg sett. 11 1
Durex Skrevet mandag kl. 10:13 #7 Skrevet mandag kl. 10:13 Det har bare blitt mer kverulering og hets etter de pride-greiene. 2
skeiv-ostepop Skrevet mandag kl. 10:14 #8 Skrevet mandag kl. 10:14 Durex skrev (Akkurat nå): Det har bare blitt mer kverulering og hets etter de pride-greiene. Noe som strengt tatt understreket behovet. Tenk at det å ville være som man er og elske den man vil skal få så mye motstand. Hvert år. 22 4 8
Leppeblomst Skrevet mandag kl. 10:19 #9 Skrevet mandag kl. 10:19 Flammen12 skrev (11 timer siden): Hvis skolen skal heise flagg for alle saker som får noen til å føle seg sett, kommer flaggstanga til å gå tom for plass lenge før argumentene gjør det. Hvilke andre saker kunne du tenkt deg at vi flagger for? 4 1
Laraa Skrevet mandag kl. 10:24 #10 Skrevet mandag kl. 10:24 Kristent ressursenter burde hoppet inn i en tidsmaskin til 1800tallet og levd med andre puritanere. Der hadde de nok stortrivdes med sine likesinnede. 10 1
Karen1987 Skrevet mandag kl. 10:27 #11 Skrevet mandag kl. 10:27 De som sier at det «kun skal være norske flagg» har aldri hatt et problem med at matbutikker flagger for seg, heller ikke samene. Å si at det kun skal være norske flagg er egentlig bare en hundefløyte for homofober og transfober. 15 1 4
Username6877 Skrevet mandag kl. 10:30 #12 Skrevet mandag kl. 10:30 Karen1987 skrev (2 minutter siden): De som sier at det «kun skal være norske flagg» har aldri hatt et problem med at matbutikker flagger for seg, heller ikke samene. Dette er ikke offentlige flaggstenger. Privat kan man flagge så mye man vil for særinteresser 8 2
Karen1987 Skrevet mandag kl. 10:32 #13 Skrevet mandag kl. 10:32 Username6877 skrev (Akkurat nå): Dette er ikke offentlige flaggstenger. Privat kan man flagge så mye man vil for særinteresser Hvis kritikken kun gjelder offentlige flaggstenger: Hvorfor ser vi da at flaggene til privatpersonene blir brent og vandalisert hvert eneste år? Det er ren homofobi og transfobi. 22 1 5
Username6877 Skrevet mandag kl. 10:35 #14 Skrevet mandag kl. 10:35 Karen1987 skrev (1 minutt siden): Hvis kritikken kun gjelder offentlige flaggstenger: Hvorfor ser vi da at flaggene til privatpersonene blir brent og vandalisert hvert eneste år? Det er ren homofobi og transfobi. Flagging for særinteresser hører ikke hjemme på offentlige flaggstenger, det er det kritikken går ut på 3 4
skeiv-ostepop Skrevet mandag kl. 10:46 #15 Skrevet mandag kl. 10:46 Username6877 skrev (10 minutter siden): Flagging for særinteresser hører ikke hjemme på offentlige flaggstenger, det er det kritikken går ut på Hvorfor er retten til å være den man er og elske den man vil en særinteresse? Jeg mener det er noe som omhandler oss alle. 15 6
frenchygirl Skrevet mandag kl. 10:46 #16 Skrevet mandag kl. 10:46 TheLegendBellaGoth skrev (22 timer siden): Jeg skjønner ikke at dette i det hele tatt er et tema i Norge. Det er en skremmende utvikling at så mange støtter opp under et nei til Pride-flaggheising i skolen. Jeg kjenner at jeg blir sjokkert. Min sønn kom ut som homofil for omtrent ett år siden, og han sa at det hjalp ham med å akseptere legningen sin at skolen hengte opp flagget. Han har fortalt meg at han ikke følte seg så alene da rektor tok et standpunkt ved å heise det, og ved å heise et nytt flagg dersom det ble tatt ned. Det finnes mange steder i verden hvor LHBT+ er ulovlig, og hvor man til og med kan bli dømt til døden for det. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor så mange, spesielt religiøse, har så mye imot dette. Hvor er nestekjærligheten egentlig? Det jeg reagerer mye på er at mange religiøse er opptatt av hvordan LHBT+ har samleie. Synes dette er meget spesielt. Jeg tenker ihvertfall ikke på hva naboen gjør i sengen eller med hvilket kjønn. Og hvis skolen skal være «nøytral», hvorfor lærer våre barn om religion? Hvis de vil ta ut Pride, så får de ta ut religion også, etter min mening. Jeg hører ofte folk si at religion er kultur, men hva med retten til å elske en person av samme kjønn? For meg er ikke det verken kultur eller politikk. Det er en menneskerett. Jeg sier ikke at alt er rett i den ene eller den andre leiren. Som min sønn sa så fint: «Jo lenger den ene siden drar det, desto lenger drar den andre det, og det går utover de fleste som er i midten». Han vil bare bli likestilt. Men uansett, fra en stolt mamma; Happy Pride! Jeg har også en homofil sønn. Og tenker det er jammen godt at han vokste opp i et hjem som hadde en positiv innstilling til dette / som var motstandere av den diskrimineringa homofile blir utsatt for lenge før vi visste at et av våre barn var homofil. Skrekk og gru for hans del om han hadde vokst opp i et kristent homofobisk hjem. Vi flagger ikke, og han syns selv det blir for mye oppmerksomhet på saken, men med all denne motstanden så skal du ikke se bort fra at vi kjøper oss noen flagg i år. Grunnen til at de religiøse er så motstandere er muligens at det faktisk står i bibelen diverse ting som viser at homofili ikke er godtatt. Så de følger vel bare skrifta de da. Men enig med deg i at mye kjærlig det er det ikke. Det kan virke som om de har glemt dette: Selv om Bibelen ikke godkjenner homoseksuelle handlinger, tolererer den ikke homofobi eller hat mot homoseksuelle. De kristne får i stedet oppfordringen: «Respekter alle Hva sier Bibelen om homofili? | Bibelske spørsmål 5 1
Username6877 Skrevet mandag kl. 10:55 #17 Skrevet mandag kl. 10:55 (endret) skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden): Hvorfor er retten til å være den man er og elske den man vil en særinteresse? Jeg mener det er noe som omhandler oss alle. Pride er en særinteresseorganisasjon, og det de står for gjelder kun dem. Er det så viktig for dem å flagge kan de gjøre det privat. Endret mandag kl. 10:55 av Username6877 6 2
skeiv-ostepop Skrevet mandag kl. 11:00 #18 Skrevet mandag kl. 11:00 Username6877 skrev (4 minutter siden): Pride er en særinteresseorganisasjon, og det de står for gjelder kun dem. Er det så viktig for dem å flagge kan de gjøre det privat. Hva er det pride står for igjen da, som kun gjelder dem? 4
Stonegiant Skrevet mandag kl. 11:02 #19 Skrevet mandag kl. 11:02 At folk blir provosert av flagget er jo grunn nok i seg selv til å heise det. Det er gøy å provosere sånne folk. Jeg blir glad av å vite at folk går rundt og er irriterte. Vi har regnbueflagg på balkongen ut mot gaten hele Juni, og jeg håper folk blir sinte av det. 😄 9 4 4
Username6877 Skrevet mandag kl. 11:05 #20 Skrevet mandag kl. 11:05 skeiv-ostepop skrev (4 minutter siden): Hva er det pride står for igjen da, som kun gjelder dem? Feiringen av deres valg av livsstil som resten av befolkningen ikke følger eller bryr seg om 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå