Gjest Mindy Skrevet 27. november 2002 #1 Del Skrevet 27. november 2002 Er det noen som har erfaring med amerikansk kjøleskap? Et slikt dobbelt med isbitmaskin og det hele. Jeg vil gjerne ha det men hører gjerne om det er noen ulemper. (Bråk, mye strøm, upraktisk, etc) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. november 2002 #2 Del Skrevet 27. november 2002 Vi vurderte å kjøpe et sånt kjøleskap, men valgte i stedet et integrert kombiskap. Grunnen var at vi syntes at det tok for mye plass og at fryseren var så smal/liten/upraktisk (dette har vi også hørt fra bekjente som har denne typen kjøleskap). Klart det hadde vært fint med isbitmaskin og sånt, men vi var ikke villige til å betale 3-4 ganger så mye for et kjøle/kombiskap bare pga denne maskinen. En annen grunn til å vi ikke valgte dette kjøleskapet var at fargene ikke passet inn på kjøkkenet vårt. Men det er jo en smaksak. Så personlig erfaring har jeg ikke, men jeg har sett ganske nøye på saken og forhørt meg med andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 27. november 2002 #3 Del Skrevet 27. november 2002 Vi holdt på å kjøpe et: vi trodde isbitene stammet fra en beholder i skapet. Men så viste det seg at skapet måtte tilkoples vannopplegget. Der det skulle stå har vi ingen vannledninger, og det ville nok koste en del å få lagt ledningen helt bort til der skapet skulle stå. Skapet er jo det dyreste på markedet i utg.punktet, så vi tok oss ikke råd til det i denne omgang. Dessverre, for det hadde passet perfekt for våre behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 28. november 2002 #4 Del Skrevet 28. november 2002 Vi har et sånt kjøleskap. Men bør kanskje nevne at vi bor i utlandet. Har ikke merket noe ulemper så langt. Vet faktisk ikke om det bruker mye strøm, men tror ikke det. Den har også stor frysedel, - ihvertfall stor nok til vår bruk. Det bråker heller ikke mer enn andre unntattt når den tømmer isbitene ned i en beholder. Da kommer det "klikk-klakk-isbitlyder". :D Vår modell er også koblet til vannopplegget, men har en egen liten "dings" som fjerner klorsmak og renser vannet før det blir laget om til isbiter og drikkevann. Synes det er gresselig kjekt med isbitmaskin i kjøleskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 28. november 2002 #5 Del Skrevet 28. november 2002 Du tenker vel på "General Electric" sine flotte kjøleskap.Det har dukket opp en nordisk kopi av disse,var det Husqarna eller Electrolux.....? De jeg har pratet med fra Statene skryter av disse,det er mektig fine kjøleskap av skikkelig kvalitet.De er selvsagt mye billigere der borte da.Har tittet på et slikt selv,jeg likte et til 50.000,-med dekor på døren,men dette er absurd mye for et kjøleskap da,hehe...så det blir nok et i svart farge,til 15-20.000 tenker jeg.Men da har du dem livet ut. Ja,de er stillegående og trekker ikke så forferdelig mye strøm tror jeg,dvs.er ikke helt sikker,de har to motorer mener jeg å huske,en til kjøl og en til frysedelen.... Så jeg må legge vannet i rør altså??Det var jeg ikke klar over,hmm...kan ikke en slange fikse den biffen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 28. november 2002 #6 Del Skrevet 28. november 2002 Vi sikler på ett slikt i merket Gaggenau fra HTH - kjøkken. Det er råstilig og har ikke plast "håndtak" som andre versjoner, men matt stål e.l. Det vi så kostet ca 25 - 30.000 - HÅRREISENDE DYRT! Men det blir nok uansett noen år før vi kjøper nytt kjøleskap....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 28. november 2002 #7 Del Skrevet 28. november 2002 Vi har nettopp kjøpt oss et slikt kjøleskap.Hvit merke Samsung. Jeg er kjempe fornøyd, frysedelen er ikke alt for stor, men stor nok.Jeg har fryseboks i kjelleren, så der fryses det det meste av bakverk og div.større ting. Oppkobling til vann er ingen prob.Det følger med en lang..... tynn slange som skal brukes.Denne kobler du til vannekoblingen under vasken.Det eneste vi måtte gjøre var å kjøpe en dobbel kobling.Slangen fester du under benken. På denne slangen er det et rense filter, vannet fylles opp automatisk når vannbeholder eller isklump maskinen trenger vann. Det er lite støy, uten om som nevt når is klumpene ramler ned i boksen, og litt susing når den fyller på vann. Den skal ikke bruke mye strøm, da fryse og kjøle del er seperate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mindy Skrevet 29. november 2002 #8 Del Skrevet 29. november 2002 Den som først introduserte amerikanske kjøleskap var GE (General Electric), og de regnes for å ha god kvalitet, på kjøleskapene, men de er dyre: 30.000,- Nå har imidlertid flere produsenter kommet med tilsvarende kjøleskap: Gagenau, Husquarna, Samsung, Siemens og sikkert flere. De varierer i utseende og pris, men bortsett fra Gaggenau er de fleste billigere enn GE sitt. Problemet er bare at GE har det fineste :-? Når det gjelder vannledning, så er ikke det noe problem, da vi skal bygge hus selv og dermed få håndverkerne legge rør og ledninger der det måtte passe oss. Gleder meg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 29. november 2002 #9 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har ett slikt kjøleskap fra General Electric, men det har isbit/isvann/knust is maskinen på innsiden av døren. Selve kjøleskapet er i ren 50 talls design men det er kun designen, selve kjøleskapet er hypermoderne. Og ja, vannledning må kobles til men her hos meg var ikke det noe problem. Og som en annen her sier, ett slikt kjøleskap har du livet ut. For meg som er delvis oppvokst i USA har jo General Electric også en sentimental verdi :-) Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alf. Skrevet 1. desember 2002 #10 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei - se innlegget om : Direkte tillknyttet vann ledningen! - meget viktig poeng! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå