LilleMai Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Har dere sett dokumentaren på nrk? Det er noe av det sykeste jeg har sett på lang tid. Den viser noe av besettelsen av å fremstå som perfekt på nettet, men i virkeligheten er det helt annerledes.. Den viser også hvor lett det er å bli manipulert av syke mennesker og religiøse sekter. Stakkars-stakkars barn! 1 1
TulleTall Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Ja, har sett den. Og for en skremmende sak. De foreldrene (begge to) var på ingen måte normale, før det helt vippet over for moren. Når man blir helt fanatisk, så er det tydeligvis ingen grenser for hva man utsetter de man egentlig skulle være glad i, for. Faren var en dott, som lot moren styre alt. Han elsket jo henne så høyt, og evnet tydeligvis ikke å se hva all denne YouTube -eksponeringen ville gjøre med barna. (Og religionen) 1 1
Ullvott Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai (endret) Ja, den var skikkelig skremmende! Selv synes jeg serien kunne vært enda tydeligere kritisk til kirkesamfunn som grenser til å være sekter, og hvor vellykkethet utad er kjempeviktig, men siden den er amerikanskprodusert er det kanskje ikke så rart. Mormonerkirken står jo temmelig sterkt der. Endret 31. mai av Ullvott 4
LilleMai Skrevet 31. mai Forfatter #4 Skrevet 31. mai Vi fikk ikke vite om de yngste barna bodde hos faren nå? Og har den eldste datteren kuttet kontakt med faren? Hun kalte begge foreldrene ved navn, og ikke mamma/pappa. Jeg tenkte på noen av disse mamma-influenserne vi har her i Norge når jeg så dokumentaren. Alt kan ikke være så perfekt så det vises på nettet! 1
Minosa Skrevet 2. august #5 Skrevet 2. august LilleMai skrev (På 31.5.2026 den 17.23): Vi fikk ikke vite om de yngste barna bodde hos faren nå? Og har den eldste datteren kuttet kontakt med faren? Hun kalte begge foreldrene ved navn, og ikke mamma/pappa. Jeg tenkte på noen av disse mamma-influenserne vi har her i Norge når jeg så dokumentaren. Alt kan ikke være så perfekt så det vises på nettet! Ut fra hennes (Shari) Instagram ser det ut som hun har kontakt med sin far, som har giftet seg. 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. august #6 Skrevet 2. august Veldig vondt å se både i perfektheten og bak kulissene. 1
The Kavorka Skrevet 2. august #7 Skrevet 2. august Jeg har ikke fått sett den ennå, men hørte hele historien som en radiodokumentar for et par år siden. Jeg har planer om å se tv-dokumentaren også. Ganske syke greier, ja. Og tenk at det kanskje fremdeles skjer i mange familier som ønsker å fremstå med en "perfekt" fasade utad. Grøss. 3
enkefru Skrevet 19. august #8 Skrevet 19. august Jeg har hatt denne på lista lenge, men det var først i kveld når de sendte serien på nrk, jeg så …. OMG! Fy faen altså… psyke folk! 😡🤬 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå