AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Det var en bil som kjørte i lånebilen vår i dag, og føreren ga fullstendig f... i å gi beskjed. Vi oppdaget en stygg ripe på den ene bakskjermen. Synderen hadde faktisk parkert rett bak oss etterpå, men det hjalp jo lite når ingen var i bilen. Bilen hadde riper med vår lakk hengende igjen. Målte også høyden på skaden til å være identisk med vår. Bilen viste seg å være registrert på et utleiefirma i Oslo som selvfølgelig hadde stengt. Vi ble stående og spane en god stund i håp om at noen skulle dukke opp, men ingen kom. De tenkte sikkert at de er safe siden bilen er registrert på firma og ikke person. Endte med at vi la igjen en lapp på ruten og tok masse bilder. Hvis ikke føreren tar kontakt, vurderer vi anmelde vedkommende. Leste at mange forsikringsselskap må ha anmeldelse i slike saker. Hvis ikke risikerer vi 15.000 i egenandel for skaden. Noen som har opplevd liknende? Anonymkode: a7d6e...d1e 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Dere så altså ikke påkjørselen? Anonymkode: 7b0ba...59c
Handerrefyren Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai Bilder, så mange som mulig gjerne med en tommestokk som viser høyder. deretter skademelding til eget forsikringsselskap, ta det derifra. 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai Om dere ikke har video eller vitne til påkjørselen eller at vedkommede innrømmer det, har dere ingen sak. Politiet bryr seg ikke og forsikringsselskapet kan ikke gå på indisier og antagelser. Anonymkode: 5a125...da1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai Handerrefyren skrev (5 timer siden): Bilder, så mange som mulig gjerne med en tommestokk som viser høyder. deretter skademelding til eget forsikringsselskap, ta det derifra. Vi fikk låne tommestokk, så skadene er i akkurat samme høyde. Tok bilder av dette også. Har fyllt ut skademelding med opplysningene vi har og registreringsnummer til annet kjøretøy. Fører var så frekk at hen bare parkerte rett bak oss og håper at vi ikke oppdaget noe. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere så altså ikke påkjørselen? Anonymkode: 7b0ba...59c Min samboer så at bilen stresset med å parkere bak og var svært tett på oss, men fikk ikke med selve sammenstøtet. Det er riper så ikke nødvendigvis at det ble så høy lyd. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om dere ikke har video eller vitne til påkjørselen eller at vedkommede innrømmer det, har dere ingen sak. Politiet bryr seg ikke og forsikringsselskapet kan ikke gå på indisier og antagelser. Anonymkode: 5a125...da1 Det er nettopp dette vi frykter. Vi håper imidlertid at vi har nok bevis til å slippe egenandelen. Bilen er egentlig ikke vår, men en lånebil vi har mens vår egen er på verksted – det er også grunnen til at egenandelen er så høy. Ifølge forsikringsselskapet er vi uansett nødt til å politianmelde forholdet for at det skal kunne registreres som en 'hit and run'. Dette er et krav fra deres side for å forhindre forsikringssvindel, slik at man ikke kan kreve erstatning for skader man har påført bilen selv. Anonymkode: a7d6e...d1e
AnonymBruker Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai Uten vitner/video har dere jo ingen bevis. Det kan jo like gjerne være dere som rygget på den andre bilen... Anonymkode: 47bd8...436 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Uten vitner/video har dere jo ingen bevis. Det kan jo like gjerne være dere som rygget på den andre bilen... Anonymkode: 47bd8...436 Det er ikke teknisk mulig at vi rygget på den andre hvis vi skulle ha blitt beskyldt for det. Bilene er parkert inn mot en bygning. Vår bil har skader på venstre bak mens den andre bilen har skader på høyre foran. Eneste måten skaden kan ha oppstått er at bilen som parkerte bak oss har truffet siden vår bak når hen har rygger bilen på plass. Skaden er i samme høyde, den er av lik karakter, samt lakken fra vår bil henger fast på støtfangeren til den andre bilen. Bilen vi kjører har en uvanlig farge, så det er vanskelig å argumentere for at det ikke er vår bil. Hvis den blå bilen er vår har den skader på venstre side bak. Den gule bilen som rygger på skissen har skader på høyre side foran. Anonymkode: a7d6e...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om dere ikke har video eller vitne til påkjørselen eller at vedkommede innrømmer det, har dere ingen sak. Politiet bryr seg ikke og forsikringsselskapet kan ikke gå på indisier og antagelser. Anonymkode: 5a125...da1 Det har ikke noe å si om saken blir henlagt, slik alt hærverk blir. Det er jo ikke krav til at man vet hvem gjerningsperson er. Anonymkode: 7b0ba...59c
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai Ingen bygninger/bedrifter i nærheten som har overvåkningskamera, sånn at politiet kan sjekke opptakene? Anonymkode: 05ba3...b74
Luckiness Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai Jeg tror nesten her at vedkommende ikke har fått med seg at det oppstod skade. Hvis en først ikke ønsker å ordne opp etter seg så vil en tenke at det er naturlig å kjøre bort og parkere et stykke unna enn rett bak. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai Vi la igjen en lapp i ruten med vår kontaktinformasjon, slik at motparten hadde full mulighet til å kontakte oss. Mens vi sto og ventet på stedet, la vi merke til noe som fremsto litt mistenkelig. Først dukket det opp tre personer, og kort tid etter kom det en mann til. Disse personene oppførte seg ubesluttsomt, gikk litt frem og tilbake på stedet, før de plutselig forsvant igjen. Det var vanskelig å avgjøre om dette bare var turister som hadde gått seg vill, eller om det var de involverte i kjøretøyet som valgte å trekke seg unna da de så oss. Vi undersøkte muligheten for videoovervåking, men det er dessverre ingen synlige kameraer som dekker gaten. Dette ble også bekreftet etter at vi forhørte oss med de som holder til i det aktuelle bygget. Vi tror at det enten er utenlandske turister som kjører bilen og ikke skjønner norske regler og kultur. Eller så er det folk som bare gir blaffen. Er veldig spesielt å kjøre på en bil, også bare parkere rett bak og late som ikke noe har skjedd. Anonymkode: a7d6e...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #12 Skrevet 31. mai Nå har føreren av den andre bilen tatt kontakt. Han hevder han ikke har vært borti og at han ikke har funnet noen skader på sin bil. Har sendt over bilder slik at han kan se på sin egen bil en gang til. Virket som han forsøkte å bagatellisere det. Anonymkode: a7d6e...d1e 1
NoaideBiehtar Skrevet 31. mai #13 Skrevet 31. mai Har du sjekket om forsikringen din dekker egenandel ved skade på lånebilen? Min reiseforsikring dekker egenandel på leiebil, men vet ikke hva som gjelder ved lånebil.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #14 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen bygninger/bedrifter i nærheten som har overvåkningskamera, sånn at politiet kan sjekke opptakene? Anonymkode: 05ba3...b74 Min parkerte bil ble en gang påkjørt på parkeringsplassen mellom en politistasjon og et rådhus. Ikke et eneste kamera der. Anonymkode: d90b0...63b
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15 Skrevet 31. mai NoaideBiehtar skrev (5 timer siden): Har du sjekket om forsikringen din dekker egenandel ved skade på lånebilen? Min reiseforsikring dekker egenandel på leiebil, men vet ikke hva som gjelder ved lånebil. Den dekker ikke egenandelen siden det er en lånebil og ikke vanlig leiebil. Anonymkode: a7d6e...d1e
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni Vedkommende sendte melding med bilder sent i går og hevder at han ikke har vært borti. Han hadde også vasket bilen sin og fått bort mesteparten av lakken som hang igjen fra bilen vår så jeg. Han tok også bilder fra en vinkel som gjorde at det ble mye gjenskinn i lakken på bilen hans, slik at det var vanskelig å se skader. Han skrev videre at dere får sende inn skademelding også får jeg svare hvis jeg blir kontakter. At forsikringen får avgjøre. Anonymkode: a7d6e...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni Da har jeg fått vasket bilen og fått vist den til forhandler. Bilen er som nevnt en lånebil vi har fått låne siden den vanlige bilen vår er på verksted for en garanti sak. Det virker i hvert fall som at forhandleren min er på vår side. De mente bevisene peker på at den andre parten er skyldig. De skal ta saken videre med sitt forsikringsselskap og snakke med utleiefirmaet til motparten. Vi slapp heldigvis i første omgang å levere tilbake lånebilen. De tok bare bilder og fikk overlevert bildene vi hadde tatt, samt kopi av melding fra motpart. Jeg er spent på saken videre. Jeg håper vi slipper å betale 15.000 i egenandel som det står i kontrakten hvis det oppstår skader. Anonymkode: a7d6e...d1e
Mannisinbestealder Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni Hvis motpartens bil er en utleiebil så gjør det saken enklere. Utleieselskapet bør ha oversikt over skader på den bilen og når de oppstod. Hvis du kontakter de så vil de se nøye etter om denne bilen har skader og det blir en sak med kunden. Da er det vel slik at en avsvarsskade vil bli inkludert i denne forsikringssaken. Det er ikke sikkert at denne føreren vil innrømme å ha kjørt på din bil, men vedkommende har vel ikke en annen forklaring. Vedkommende har i så fall heller ingen gevinst av å unndra seg skyld. Gitt skaden så tenker jeg at de vil konkludere med at din forklaring er den sannsynlige. Når førerens identitet er kjent kan du si om vedkommende var blant de "suspekte" på parkeringsplassen?
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni Mannisinbestealder skrev (5 timer siden): Hvis motpartens bil er en utleiebil så gjør det saken enklere. Utleieselskapet bør ha oversikt over skader på den bilen og når de oppstod. Hvis du kontakter de så vil de se nøye etter om denne bilen har skader og det blir en sak med kunden. Da er det vel slik at en avsvarsskade vil bli inkludert i denne forsikringssaken. Det er ikke sikkert at denne føreren vil innrømme å ha kjørt på din bil, men vedkommende har vel ikke en annen forklaring. Vedkommende har i så fall heller ingen gevinst av å unndra seg skyld. Gitt skaden så tenker jeg at de vil konkludere med at din forklaring er den sannsynlige. Når førerens identitet er kjent kan du si om vedkommende var blant de "suspekte" på parkeringsplassen? Håper jo også det at utleifirmaet har oversikt over skader. Prøvde å si til motparten at de må uansett dekke skadene på sin egen bil, at det da er meningsløst å unndra seg ansvaret for vår bil siden egenandelen blir den samme hvis de bruker forsikringen. Tror det går på stoltheten og egoet til den andre parten. Når de først har begynt å lyve så vil de ikke tape ansikt. Samtidig hadde han gjerne litt dårlig samvittighet siden han ringte tilbake lenge etter det skjedde. Han bekreftet jo at han hadde dratt noen timer etter vi dro og hadde parkert rett etter vi kom. Anonymkode: a7d6e...d1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå