Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var hos legen da jeg oppdaget en liten hard kul i brystet forrige uke. Han sendte henvisning til mammografi, fikk time om 6 uker som jeg synes er fryktelig lenge til. Min mor har hatt brystkreft og jeg er så redd for at det også skal ramme meg. I går da jeg dusjet kjente jeg en stor hard kul under armen (på samme side). Den er på størrelse med en valnøtt. Ble ikke mindre redd for å si det sånn. 
Noen som har hatt kul i både bryst og armhule? Var det godartet eller ondartet? Skal ringe legen på mandag og håper han kan purre på timen så sykehuset. 
Er så stressa nå

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ring på mandag, dette bør du slippe å gå og tenke på. Lykke til, dette skal gå bra. Slike kuler kan være ufarlige, jeg har for eksempel hatt flere kuler som har vist seg å være ufarlige lymfeknuter som plutselig hovner opp, men de må jo sjekkes. 

Du kan eventuelt gå veien om privat sykehus.

Anonymkode: 63560...ce9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring på mandag og be om henvisning til pakkeforløp for brystkreft. Da skal det gå MYE raskere å komme til utredning. 

Anonymkode: b273e...5bc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men når legen undersøkte deg kjente han vel i armhulene og? Hvis du har fått en valnøttstor klump i armhulen på en uke er det neppe kreft, så fort vokser det ikke. Uansett lurt å ta en tlf til legen på mandag o be han oppdatere henvisningen og be om tidligere time. Jeg måtte vente tre uker første gangen jeg fant en kul (ikke kreft), andre gang gikk jeg privat og tom ultralyd dagen etter jeg fant kulen. Det kostet litt, men kommer til p gjøre det ved behov i fremtiden også, vel verdt pengene. 

Anonymkode: aa908...d70

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han kjente bare på brystet hvor kulen er. Jeg har ikke kjent kulen når jeg har vasket meg, men i går holdt jeg armen rett opp bare for å sjekke liksom så var da jeg kjente den. Den er jo liksom inni, ikke øm eller noe. Men fast kul.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men når legen undersøkte deg kjente han vel i armhulene og? Hvis du har fått en valnøttstor klump i armhulen på en uke er det neppe kreft, så fort vokser det ikke. Uansett lurt å ta en tlf til legen på mandag o be han oppdatere henvisningen og be om tidligere time. Jeg måtte vente tre uker første gangen jeg fant en kul (ikke kreft), andre gang gikk jeg privat og tom ultralyd dagen etter jeg fant kulen. Det kostet litt, men kommer til p gjøre det ved behov i fremtiden også, vel verdt pengene. 

Anonymkode: aa908...d70

Har nok sikkert ikke kommet så fort. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres rart ut at han ikke har kjent i armhule også. Tenker det er standard å sjekke. Ville kontaktet legen igjen og bedt om pakkeforløp for brystkreft. Jeg trodde egentlig det skulle gå automatisk. Da skal det gå maks 7 dager fra oppstart forløp til første fremmøte for utredning.

Anonymkode: 724a4...cb9

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...