Gå til innhold

Hvor mye besøk er vanlig? 2-3 timer avstand.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har familie som bor rundt 2-3 timer unna, hvor ofte og lenge har dere besøk av de? Og hvor ofte og lenge drar dere på besøk dit? Jeg skjønner det kan variere veldig, men har familie selv som er veldig misfornøyd med mengden besøk, og kunne derfor tenke meg å høre hva andre gjør. 

Det er forsåvidt snakk om besteforelder/barnebarn besøk hvis det er relevant. 

Anonymkode: fc2dc...d2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir fort de kommer formiddag og drar kveld.

Har og familie 3 til 4 timer unna de ligger altid over

Anonymkode: 1b10a...8df

AnonymBruker
Skrevet

To av mine søsken bor henholdsvis 2 og 2,5 timer unna våre foreldre. Det ene søskenet med familie er på besøk hos foreldrene våre 5-6 ganger per år. Det andre søskenet med familie 3-4 ganger. Det søskenet som er oftest på besøk har kun ett barn, og bor 2 timer unna. Det andre søskenet har fire barn og bor 2,5 timer unna. Foreldrene våre er på besøk hos dem kanskje 2 ganger i året på hvert sted. De synes de ser barnebarna for sjeldent, men de begynner å bli såpass gamle at de blir temmelig slitne av både å ha besøk og å være på besøk der det er mye barneaktivitet. På grunn av reisetid blir det som regel overnattinger når de treffes. 

Anonymkode: f47c2...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Bor 3.5 timer unna familien. Ca hver. Kommer ned i bursdager og hvis det er behov for meg. Drar da opp og ned samme dag

Noen av familien besøker meg 1-2 ganger i året, andre ikke. Boen sover over, andre ikke.

Har ikke barnebarn.

Anonymkode: 17c7b...5f2

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig. Kanskje en gang i mnd/ annenhver mnd. 

Anonymkode: 87b26...b43

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg flyttet fra dee jeg voste opp for 26 år siden. Så virket det som alle forsvant tilogmed egen familie.  Bor ca 3.5 time unna. Kan telle på en hånd i forhold til egene foreldre, var altid at de kunne ikke dra pga bror min. Av mine søsken som er 5 stk. Så er det 3 som aldri har besøkt og 2 som har kommet kun til dåp og konfirmasjon.  Jeg dro til dem i begynnelsen 1 gang i mnd, etter 3 år fant jeg ut siden de aldri ville besøke oss for det var så langt var det de sa,men å dra over alt andre steder kunne de selv om det var lenger, så ble det kun plikt besøk fra min side til mine foreldre. Jeg gadd rett og slett ikke mer.

Mens vennina mi kommer fast 1 gang i mnd blir da helg, og jeg til ho . Altid gjort siden jeg flyttet

Anonymkode: 1b10a...8df

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg familie som bor så langt unna, lengst vekk er 45 min. 

Vi er der kanskje 4 ganger i året. Kjøring dit på hverdager etter jobb og skole er ikke aktuelt før barna blir så store at de ikke sovner i bilen på vei hjem.

Helgene er stort sett fylt opp med aktiviteter. Nå har vi hatt 8 helger på rad der det er noe vi må delta på enten lørdag/søndag eller begge dagene. Slik er gjerne hverdagen for flere med barn og å besøke familie langt unna blir da vanskelig. 

Om besteforeldrene er misfornøyde kan de vel besøke dere i stedet for omvendt. Er de pensjonister er de jo heller ikke låst til helg.

Anonymkode: 8f29b...754

AnonymBruker
Skrevet

Ca1,5 reisevei her. Vi har vært der ca en gang i mnd og overnatter som regel. Det ble en slags vane da ungene var små, for egentlig hadde det nok holdt å være der noen timer. Nå er helgene så fulle av aktiviteter at det er vanskelig å finne plass til å reise alle sammen, og ingen av ungene er store nok til å være alene hjemme, så nå har jeg sagt til foreldrene mine at de må komme hit oftere hvis de vil se oss. 

Anonymkode: 81f09...953

AnonymBruker
Skrevet

2 timer til besteforeldre her. Det blir ikke hverdagsbesøk. Kun helger. Hvor ofte varierer, men et par ganger i kvartalet kanskje? Det er ikke alltid vi som besøker. De kommer også hit. De kommer oftere på dagsbesøk. Vi sover alltid over. 

Anonymkode: 4ab8a...1c6

AnonymBruker
Skrevet

1,5 time til besteforeldre. De er gamle og kan ikke reise selv. Prøver å være der ca 1 gang i uken. Stort sett tur/retur, men noen ganger overnatting. 

Anonymkode: 4b7f7...867

AnonymBruker
Skrevet

1-3 netter overnatting når vi er der, samme motsatt med mindre det er i forbindelse med bursdag. Da kommer de på dagstur. 
vi har kanskje vært der ca annenhver måned. 

Anonymkode: b847e...7a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...