Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistenker jeg kommer til å høres litt teit ut, så tolk meg i beste mening.

Min ideelle partner er noen som byr på litt "mental motstand", som det er mulig å diskutere ting med, få litt innspill fra, kunne bygge hverandre bedre osv...

Samtidig føler jeg på litt press rundt dette å finne en partner, starte en familie etterhvert og sånn, fra venner og familie. Jeg er eneste i søskenflokken og vennegjengen som ikke ikke har plantet beina so to speak.

Jeg har det siste kvartåret datet ei som er veldig fin, hyggelig og jeg har det helt fint med, men... Jeg føler meg usikker på veien videre. Høres litt slem ut, men det virker ikke som hun har noen mening om noe. Det er ikke mulig å snakke om noe uten at hun er enig med meg, ingen innspill til hva hun vil gjøre på datene osv...

Og for meg er det ganske ubehagelig å være den som skal "bestemme alt". Hva som skjer på datene, politikk, om at han som snek i køen på rema var en kødd.

Samtidig så føler jeg på dette sosiale presset, og hun begynte her om dagen å snakke om å flytte i lag (jeg var uforberedt og mentalt langt unna å ha den samtalen, men tyder jo kanskje på at vi har forskjellige tanker om dette her).

Så akkurat nå føler jeg litt sånn. Kanskje jeg bare burde bryte det, samtidig er det en annen del som sier, kanskje det blir helt greit med tiden, og at man bare skal gå for det man har? Men hva om det er feil og jeg bare ender opp med å mistrives? 

Fra jobb har jeg hørt et ordtak som sier: "Er du usikker er du ikke usikker"

Men føler jeg trenger råd...

Anonymkode: 608fd...eb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva trenger du råd til? Om du skal bli eller ikke?

Jeg synes det er merkelig å forvente at en partner skal oppfylle alle behovene dine, altså være perfekt for deg på enhver måte. Du kan ikke finne sparringspartnere andre steder da? 

Det er usansett bare du selv som kan vite om du kan leve med en som aldri sier nei, eller "har egne ideer", eller ikke. Det er vel også ikke utenkelig at hun er forelska og da er det fort slik at en gjerne vil vise seg fra sin beste side og være ekstra hyggelig, og være med på ting.

Mitt tips; gi forholdet og dama litt tid. Gi henne rom til å være seg selv. Finn diskusjonspartnere andre steder.

Anonymkode: f6d40...0fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri vært sammen med noen uten egne meninger. Jeg ser på forholdet som et sted der vi kan utvikle oss sammen. Et forhold med en som aldri har selvstendige tanker høres ut som sirup. 

Anonymkode: 1be2b...d94

Skrevet

Forstår hva du mener. 
Du trenger litt motstand i et forhold. Ikke alt skal være en rolig bekk men du trenger noen bølger. 
Du skal ha en partner som kan kritisere deg og samtidig elske deg. 
Men dette er noe som bare du kan finne ut av. 

Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener. Kanskje man ikke kan få alt. Kanskje du vil oppleve noe som gjør at du tenker annerledes om det. Kanskje vil det være noe du må akseptere at du ikke kan få hos henne og at du må bruke tid på å lande det. Kanskje du lander på at noe blir feil. Gi det tid.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel de færreste som ønsker seg noen som ikke har egne meninger. Det høres jo vanvittig slitsomt ut å skulle leve med noen som er en nikkedukke (begge kjønn). 

Anonymkode: d773b...464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...