AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Mistenker jeg kommer til å høres litt teit ut, så tolk meg i beste mening. Min ideelle partner er noen som byr på litt "mental motstand", som det er mulig å diskutere ting med, få litt innspill fra, kunne bygge hverandre bedre osv... Samtidig føler jeg på litt press rundt dette å finne en partner, starte en familie etterhvert og sånn, fra venner og familie. Jeg er eneste i søskenflokken og vennegjengen som ikke ikke har plantet beina so to speak. Jeg har det siste kvartåret datet ei som er veldig fin, hyggelig og jeg har det helt fint med, men... Jeg føler meg usikker på veien videre. Høres litt slem ut, men det virker ikke som hun har noen mening om noe. Det er ikke mulig å snakke om noe uten at hun er enig med meg, ingen innspill til hva hun vil gjøre på datene osv... Og for meg er det ganske ubehagelig å være den som skal "bestemme alt". Hva som skjer på datene, politikk, om at han som snek i køen på rema var en kødd. Samtidig så føler jeg på dette sosiale presset, og hun begynte her om dagen å snakke om å flytte i lag (jeg var uforberedt og mentalt langt unna å ha den samtalen, men tyder jo kanskje på at vi har forskjellige tanker om dette her). Så akkurat nå føler jeg litt sånn. Kanskje jeg bare burde bryte det, samtidig er det en annen del som sier, kanskje det blir helt greit med tiden, og at man bare skal gå for det man har? Men hva om det er feil og jeg bare ender opp med å mistrives? Fra jobb har jeg hørt et ordtak som sier: "Er du usikker er du ikke usikker" Men føler jeg trenger råd... Anonymkode: 608fd...eb7
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Hva trenger du råd til? Om du skal bli eller ikke? Jeg synes det er merkelig å forvente at en partner skal oppfylle alle behovene dine, altså være perfekt for deg på enhver måte. Du kan ikke finne sparringspartnere andre steder da? Det er usansett bare du selv som kan vite om du kan leve med en som aldri sier nei, eller "har egne ideer", eller ikke. Det er vel også ikke utenkelig at hun er forelska og da er det fort slik at en gjerne vil vise seg fra sin beste side og være ekstra hyggelig, og være med på ting. Mitt tips; gi forholdet og dama litt tid. Gi henne rom til å være seg selv. Finn diskusjonspartnere andre steder. Anonymkode: f6d40...0fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai Jeg kunne aldri vært sammen med noen uten egne meninger. Jeg ser på forholdet som et sted der vi kan utvikle oss sammen. Et forhold med en som aldri har selvstendige tanker høres ut som sirup. Anonymkode: 1be2b...d94 2 1
Lille39 Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai Forstår hva du mener. Du trenger litt motstand i et forhold. Ikke alt skal være en rolig bekk men du trenger noen bølger. Du skal ha en partner som kan kritisere deg og samtidig elske deg. Men dette er noe som bare du kan finne ut av. 2 1
Knocks Skrevet 30. mai #5 Skrevet 30. mai Skjønner veldig godt hva du mener. Kanskje man ikke kan få alt. Kanskje du vil oppleve noe som gjør at du tenker annerledes om det. Kanskje vil det være noe du må akseptere at du ikke kan få hos henne og at du må bruke tid på å lande det. Kanskje du lander på at noe blir feil. Gi det tid. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai Det er vel de færreste som ønsker seg noen som ikke har egne meninger. Det høres jo vanvittig slitsomt ut å skulle leve med noen som er en nikkedukke (begge kjønn). Anonymkode: d773b...464 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai Jeg hadde ikke giddi å etablere meg med en person som ikke har egne meninger. Anonymkode: 72ade...172 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai Jeg forstår deg veldig godt. Vært innom noen slike relasjoner, og det har blitt dødt relativt raskt. Nå er det en forskjell mellom å ha egne meninger, og å måtte mene noe om alt hele tiden. Men det må være noe der, noen ønsker, behov, initiativ. Et eller annet som gjør henne… menneskelig Anonymkode: 4d1f2...817 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva trenger du råd til? Om du skal bli eller ikke? Jeg synes det er merkelig å forvente at en partner skal oppfylle alle behovene dine, altså være perfekt for deg på enhver måte. Du kan ikke finne sparringspartnere andre steder da? Det er usansett bare du selv som kan vite om du kan leve med en som aldri sier nei, eller "har egne ideer", eller ikke. Det er vel også ikke utenkelig at hun er forelska og da er det fort slik at en gjerne vil vise seg fra sin beste side og være ekstra hyggelig, og være med på ting. Mitt tips; gi forholdet og dama litt tid. Gi henne rom til å være seg selv. Finn diskusjonspartnere andre steder. Anonymkode: f6d40...0fc Det er ikke merkelig å ønske seg en perfekt match. Det merkelige er å være så desperat etter forhold at man tar til takke med noe godt nok. Mitt tips er å la dama gå. Hold deg singel til du finner en dame du bare MÅ ha. Alt annet blir et halvgodt liv. Anonymkode: 31a89...751 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai Men har dere snakket ut om ting eller går dere rundt grøten? Det er viktig dere snakker om ting. Anonymkode: 4952e...aee 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai Jeg er veldig easy going når det kommer til hvor vi skal spise eller hva vi skal gjøre, så lenge det ikke er noe jeg virkelig har lyst til å gjøre eller spise så er jeg med på alt: Men ingen diskutering? Det kunne jeg ikke levd med, lever jo for å å diskutere og prate om alt mellom himmel og jord.Og hvis man aldri er uenige så blir det jo et ekkokammer og det er kjedelig. En annet ting er jo at det er litt skummelt for du blir jo ikke kjent med henne...kanskje hun ikke er varm i trøya før dere har flyttet sammen og hun er gravid, da er du låst. Kan det tenkes at hun er like "desperat" som deg til å komme videre i livet og får mann og barn og derfor bare jatter med? Har hun et liv? Venner og jobb? Anonymkode: 240c7...9ca
AnonymBruker Skrevet 31. mai #12 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): han som snek i køen på rema var en kødd. Ville du at hun skulle si at han hadde sikkert sine grunner? Dere bør snakke om dere har det samme verdigrunnlaget. Ønsker dere det samme for framtiden? Har dere samme økonomiske syn? Dere trenger jo ikke ha samme økonomiske utgangspunkt, men at dere er enige om hvordan evt hvordan en fordeling skal være. Er dere enige om hva det vil si å være lojale i forholdet, hva med barn? Hva tenker dere om det? Om dere tar forholdet videre, vil dere jo selvsagt møte på motstand. Det kan være hun ikke er helt der hvor hun vil gi uttrykk for alt i frykt for at du vil reagere. Du virker til å ha en sterk, kanskje til og med en dominerende personlighet. Det kan være hun synes det da er vanskelig. Ikke godt å vi. Hun kan være konfliktsky og synes det er vanskelig å si i mot deg pga hun føler det er å søke konflikt pga tidligere erfaringer. Dere har datet et kvartår, dvs 3 måneder. Hun snakker om å flytte sammen. Det er da litt tidlig. Har dere avklart de store spørsmålene? Dere er jo kun i startgropen. Anonymkode: f945d...a65
AnonymBruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Jeg tror ikke du vil få en endring som kommer etterhvert. Hvis det er tidlig i datingen så kan det evt være at hun bare jatter med / er redd for å si noe galt. Men om hun ikke kan være seg selv fra første stund, så er det kanskje ikke noe du etter beskrivelsen din vil trives med over tid. Har dere noen felles interesser? Anonymkode: e60f6...5d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå