Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Jeg lurer på en ting ang. fag fra VGS. Jeg har realfagene: 2MZ, 3MZ, 3MX, 2KJ, 3KJ, 2BI, 3BI, 2FY Også 2EN (engelsk). Hvor mange realfagspoeng har jeg, og hvor mange fordypningspoeng? Noen som vet?
Gjest Virvel Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 (endret) De har jo et nytt system nå (du får et helt poeng per realfag), men hvis du allerede har fullført videregående tror jeg de beregner poeng ut i fra det gamle systemet. Det vil si at du får 0,5 poeng per realfag per år, altså 1 poeng tilsammen for kjemien og det samme for biologien. For 2FY får du 0,5 poeng. Jeg er usikker på hvordan det blir med matten din, ettersom du har både MZ og MX... Vet ikke om 3MX på en måte opphever MZ-matten, eller om du får poeng for alt sammen. Videre er det obligatorisk med ett fordypningsfag (dvs. at du har det både i andre- og tredjeklasse). For fordypningsfag utover dette får du 2 poeng per fag, dvs. at du får tilsammen 4 fordypningspoeng. Endret 18. april 2006 av Virvel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå