AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg har i hele mitt liv vært glad i musikk, men nå begynner jeg å få nok. Alle steder, i alle sammenhenger får man tredd musikk nedover ørene. Og musikk som stort sett er ulidelig å høre på. Er man på butikken er det musikk. På bussen og t-banen er det musikk. Er man på stranden, er det musikk. Er man i skogen er jaggu sjansen stor for at noen spiller musikk der også. Nå sitter jeg ute på verandaen, og må høre på naboens ræva jallamusikk. Hvor går grensen for når det blir nok? Har vi helt sluttet å bry oss om omverdenen? Hva er grunnen til at vi er så avhengige av all denne støyen? Hva med å lene seg tilbake og lytte på stillheten av og til? Anonymkode: f34d9...650 3 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Hm, jeg hører svært lite musikk her jeg bor. Ingen musikk i butikken, ingen musikk her hjemme. Men så tar jeg ikke kollektivtrafikk heller. Ellers enig med deg. Jeg elsker stillhet. Har ofte verken musikk eller podcast/radio på i bilen, nyter stillheten. Anonymkode: abe53...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Hører ekstremt mye på musikk både hjemme og ute. Men har ikke tenkt over at det spilles overalt. Anonymkode: f486b...3c7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hører ekstremt mye på musikk både hjemme og ute. Men har ikke tenkt over at det spilles overalt. Anonymkode: f486b...3c7 Da håper jeg du bruker ørepropper eller lignende og lar være å plage omgivelsene med musikken din? Anonymkode: f34d9...650
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Ja!! Jeg er så enig. Det er spesielt plagsomt på restauranter og i butikker. Jeg snur i døra om det er for høy musikk på restauranter. Vi leser om flere og flere (unge) folk som stenger ute verden med høretelefoner og kaller seg lydsensitive, mens det skal spilles så mye musikk i omgivelsene. Er folk blitt så redde for å prate sammen? Anonymkode: c52f9...ec0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja!! Jeg er så enig. Det er spesielt plagsomt på restauranter og i butikker. Jeg snur i døra om det er for høy musikk på restauranter. Vi leser om flere og flere (unge) folk som stenger ute verden med høretelefoner og kaller seg lydsensitive, mens det skal spilles så mye musikk i omgivelsene. Er folk blitt så redde for å prate sammen? Anonymkode: c52f9...ec0 Ikke bare prate sammen, men bare være stille? Vi er av en eller annen grunn livredde for ro, og jeg skjønner ikke hvorfor. Anonymkode: f34d9...650
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Tror folk blir avhengig av musikk, de takler ikke være alene med egne tanker. Kjenner mange som får panikk om de har glemt headsettet før de skal ta bussen i 20 minutter eller gå på butikken. Det er helt sinnsykt for meg. Er heldigvis ikke noe særlig musikk på matbutikkene her, tror jeg aldri har hørt det. Men ja kjøpesenter, klesbutikker... Tror også det er for dempe støy fra skritt og skravling. Men at folk konstant må presse på andre musikk forstår jeg ikke. Jeg kan spille musikk veldig lavt inne og sitte ute selv, såvidt jeg hører musikken. Går jeg er par skritt ut på terassen og ned på gresset høres det ikke, så vet at naboene ikke plages. Hensyn er mangelvare på så mange måter i dagens samfunn. Mens jeg skriver dette kjørte det russebuss forbi som står på fløyta.... Anonymkode: e5f84...578 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå