Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt ut noen tråder her på Kvinneguiden( er mann). Vil bare ha refleksjoner. Noen kvinner svarer bra. Men mange skriver ting som ikke er irrelevante. Om noe helt annet, man aner et sinne, nærmest et hat mot menn( kanskje frigide?)

Et uttrykk de fleste menn som har vært i forhold nikker anerkjennende til er-" det nytter ikke å diskutere med kvinner". Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 5f9ba...149

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner ikke bare gjetter med. 

Anonymkode: 977f5...99c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi kvinner ikke bare gjetter med. 

Gjatter… 

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner tenker med følelser, ikke logikk. Ingenting nytt.

Anonymkode: fabac...1a1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 577eb...e64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjatter… 

Jatter vel

Anonymkode: 119fe...ba3

• Liker 15
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Likevel viser all forskning at menn er mer emosjonelt ustabile i lederposisjoner. Interessant, ikke sant? 

Jeg har mange debatter og diskusjoner med ulike individer. Min erfaring er at kvinner forholder seg saklige og ryddige langt bedre enn menn.

Både menn og kvinner skriver ekstremt irrelevante ting på dette forumet, og i samfunnet generelt. Dessverre. 

Anonymkode: 76dfb...0dd

• Liker 25
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Verden hadde nok vært bedre om kvinner tenkte mer som store ledere/menn, som Putin, Trump, Kim Jong un, Bashar al assad osv

Anonymkode: d5dfb...42d

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Enda en tråd om hvor teite vi kvinner er. 

Ja det er akkurat hva vi trenger! 

Og så lurer TS på hvorfor kvinner blir usaklige? 🤔

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har lagt ut noen tråder her på Kvinneguiden( er mann). Vil bare ha refleksjoner. Noen kvinner svarer bra. Men mange skriver ting som ikke er irrelevante. Om noe helt annet, man aner et sinne, nærmest et hat mot menn( kanskje frigide?)

Et uttrykk de fleste menn som har vært i forhold nikker anerkjennende til er-" det nytter ikke å diskutere med kvinner". Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 5f9ba...149

Kvinner er fra Mars, menn er fra Venus. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 0d66b...95f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok litt an på hva en vil diskutere også. Men det har lett å spore ut om noen starter med det, det er jeg enig med deg i. Og mange er ikke så flinke til å holde seg til sak IRL og da blir det nok sånn.

Anonymkode: 5775d...92d

Skrevet

Dette er Kvinneguiden som er full av forumtroll, den representerer ikke kvinner.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jatter vel

Anonymkode: 119fe...ba3

Sorry. Alle gode ting er tre. Jatter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare kvinner som sporer av debatter, altså, så premisset i spørsmålet ditt er feil. Bytt ut "kvinner" med "folk", så nærmer du deg.

Ellers tenker jeg at du er naiv hvis du tror at alle skal forholde seg srengt til temaet i alle tråder. Det er sånn foraer fungerer. 

En annen ting er at "vil bare ha refleksjoner" er et veldig åpent utgangspunkt for debatt. Refleksjoner kan være så mangt. En avsporet refleksjon er jo like fullt en refleksjon.

Anonymkode: aa024...764

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke bare kvinner som sporer av debatter, altså, så premisset i spørsmålet ditt er feil. Bytt ut "kvinner" med "folk", så nærmer du deg.

Ellers tenker jeg at du er naiv hvis du tror at alle skal forholde seg srengt til temaet i alle tråder. Det er sånn foraer fungerer. 

En annen ting er at "vil bare ha refleksjoner" er et veldig åpent utgangspunkt for debatt. Refleksjoner kan være så mangt. En avsporet refleksjon er jo like fullt en refleksjon.

Enig, noen av oss gutta kan også avspore skikkelig. Jeg skriver hva jeg vil, det kan være direkte på sak, eller det kan være at  debatten dyttet tankene mine i en rar retning.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Gjatter… 

Det heter "Jatter" 😂 sorry... 

Endret av Perfume
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Anonymkode: 577eb...e64

Haha, nailed it!

AnonymBruker
Skrevet

Haha, ja, det er vel sånn du skriver, noen svarer godt,  og noen skriver ting som ikke er irrelevante 🤣

Men jeg tror ikke det er så stor forskjell på kjønn her altså. 

Tror begge kjønn kan svare både godt og dårlig - eller sånn mist i mellom, svar som ikke er helt irrekevante. 😊

Anonymkode: b7952...eb2

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så spørs det veldig hva man vil ha refleksjoner rundt også. Om premisset for tråden er påstander om at kvinner er umulige å diskutere med, frigide kanskje?, mannehatende?, dumme, urimelige, kun vil ha menn på over 180, kun liker store pikker, blir løse nedentil etter 5 partnere, at alle kvinner ligger med svært mange, at kvinner har et så enkelt liv, med mer som jevnlig dukker opp som påstander, så er det vanskelig å reflektere over. Det er bare nedlatende, og får nok svar i forhold til at det er det. 

Menn blir nok heller ikke trigget til gode diskusjoner og refleksjoner dersom tråder er en påstand om at menn er idioter/annet negativt, og heller ikke i rl får man en god samtale/diskusjon dersom man henvender seg til en ukjent og innleder med en fornærmelse. 

Man kan jo prøve. Gå bort til en tilfeldig person, uansett kjønn, og spørre "Hvorfor er du en idiot?", for eksempel. 

I beste fall vil vedkommende da le av spørsmålet, men man risikerer også at vedkommende blir forbanna. Og slik er det også her på nettet. Innleder man med en fornærmelse får man ikke "gode refleksjoner". Man får istendenfor tilsvar på fornærmelsen. Fortjent også! 

Endret av Trolltunge
  • Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Husk! Mange kvinner er rasjonelle og har en fattet og logisk tolkning av spørsmål,opplysninger,situasjonsbildet generelt.

Men på den andre siden så har mange kvinner og mange menn  kun basert sin reaksjonsmåte på følelser og irrasjonell tankegang. 

Egen erfaring tilsier at de ulike reaksjonsmønstrene ikke er kjønnsbetinget i det heletatt. Tror heller hvordan man er skrudd sammen som er den utløsende faktoren.

Anonymkode: 07280...ab2

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...