Gå til innhold

melkerull


Gjest Gjest_guro_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_guro_*

HVor mye har det å si tror dere om jeg spiser en melkerull hver dag?? Eller hver dag var kanskje drøyt, annenhver dag da...

Hva syns dere??

Jeg trener, spiser, jobber, sover, stresser rundt every day. Men jeg jeg har 3-4 kg for mye, syns jeg selv da! de går jeg kun ned om jeg spsier lite. Og da sprekker man jo sant. Det funker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest camillo

Jeg tror faktisk det har ganske mye å si. De fleste som sliter med bittelitt ekstra, får veldig gode resultater av å kutte ut alle slike "småting", som man egentlig ikke tenker så nøye over.

Men dette kommer jo helt an på - hvis den melkerullen bidrar til at du får i deg flere kalorier enn du forbrenner, så går du opp. Hvis du f.eks. trener litt ekstra for å kompensere, kan du spise den uten å gå opp.

For å gå ned må du jo forbrenne MER enn du får i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Du trenger forresten ikke nødvendigvis å spise mindre mat for å gå ned i vekt. De fleste kommer lengst ved å spise sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger forresten ikke nødvendigvis å spise mindre mat for å gå ned i vekt. De fleste kommer lengst ved å spise sunnere.

Ja, dette er så sant som det er sagt. Jeg gikk ned tre kilo på et par uker før påske, og jeg har aldri spist mer enn jeg gjorde de ukene. Jeg bare spiste annerledes enn vanlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Ja, dette er så sant som det er sagt. Jeg gikk ned tre kilo på et par uker før påske, og jeg har aldri spist mer enn jeg gjorde de ukene. Jeg bare spiste annerledes enn vanlig.  ;)

Samme her, det har utrolig mye å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du trenger ikke ha i deg hele melkerullen heller. Med litt selvkontroll klarer du å begrense deg til noen biter ;)

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

En melkerull per dag utgjør noen kilo i året faktisk, så ikke gjør det hvis du vil NED i vekt.

Kutt ut det du kan av sukker, så skal du se det ikke er så vanskelig å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_guro_*

men jeg trener jo nesten hver dag da...

ta f.eks i går da.

Jeg spiste et rundtykke til frokost.

Et eple mellom frokost og lunsj.

Et rundstykke til lunsj.

Et eple mellom Lunsj og middag.

+ en melkerull.

drakk vann hele dagen.

Syklet så i 40 min.

Spiste middag, en vanlig porsjon potet middag.

Drakk et par glass cola til middagen.

gikk meg en tur i ca 30 min.

En kopp kakao som tv kos på kvelden..

Har denne melkerullen så mye å si da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
men jeg trener jo nesten hver dag da...

ta f.eks i går da.

Jeg spiste et rundtykke til frokost.

Et eple mellom frokost og lunsj.

Et rundstykke til lunsj.

Et eple mellom Lunsj og middag.

+ en melkerull.

drakk vann hele dagen.

Syklet så i 40 min.

Spiste middag, en vanlig porsjon potet middag.

Drakk et par glass cola til middagen.

gikk meg en tur i ca 30 min.

En kopp kakao som tv kos på kvelden..

Har denne melkerullen så mye å si da...  :sjenert:

Hvis det er slik du spiser nå, og du har noen kilo du vil bli kvitt - ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_guro_*
Hvis det er slik du spiser nå, og du har noen kilo du vil bli kvitt - ja.

Var det mye syns du??

Sånn jeg nesten alltid spiser.. enten rundstykke eller brødskive.

Fått i meg en melkerull i dag og... :sjenert:

ups

Nå er det slutt på melkerull!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du spiser IKKE for mye i alle fall.prøv å finn noe annet i stedet for melkerullen,en yoghurt f.eks.og så kan du glede deg til en godtedag i uka hvor du koser deg med en melkerull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Var det mye syns du??

Sånn jeg nesten alltid spiser.. enten rundstykke eller brødskive.

Fått i meg en melkerull i dag og...  :sjenert:

ups

Nå er det slutt på melkerull!!!

Du spiser IKKE for mye mat, men du spiser for mye "tull". :)

Du finner masse om dette hvis du søker på sidene her. Stikkord: grovt brød, kjøttpålegg, ris (ikke hurtigris), osv. Jeg ville spist mer tidlig på dagen, og heller roa ned på kvelden. Les litt om glykemisk index (søk på nett).

Øk intensiteten og/eller lengden på sykkel- og gåturene, vurdèr å ta en kjapp 30-minutters gåtur før frokost istedet for etter middag.

Men som sagt; søk, det er masse lignende tråder her fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_guro_*
i tillegg til melkerullen ville jeg også droppet cola og kakao, i alle fall om du drikker det daglig...

Drikker ikke det daglig..måtte bare ha en liten belønning til meg selv i går.. :sjenert:

Og jeg trener 4-5 dager pr uke, med en varighet på 40-90 min.

De andre dagene går jeg tur, men går ofte tur etter en treningsøkt også. Har nemlig hund ;)

Matdagen min ser oftest ut slik som jeg beskrev ovenfor.

Har kutta ut rundstykke til lunsj i dag.. spsit eple. Må bare ta en lite mat dag for å få inn magen..

Har akkurat hatt den en gang i mnd perioden, og da eser jeg lett ut. HMFH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Matdagen min ser oftest ut slik som jeg beskrev ovenfor.

Har kutta ut rundstykke til lunsj i dag.. spsit eple. Må bare ta en lite mat dag for å få inn magen..

Har akkurat hatt den en gang i mnd perioden, og da eser jeg lett ut. HMFH

Du må ikke kutte ut det lille du spiser av ordentlig mat!!!

Vil du gå ned i fettprosent, eller vil du det ikke?

Hvis du vil, bør du sette deg ned og lære litt om hvordan kroppen din fungerer - det er fullt mulig å nå målene dine, men du er nødt til å ha viljestyrke nok til å både tilegne deg den informasjonen du trenger, OG til å gjennomføre det.

Det nytter ikke å være misfornøyd og å spørre om råd, hvis du ikke tar til deg det du får som svar! Jeg skjønner du gjerne ville ha "godkjenning" for at du kan fortsette å spise en melkerull om dagen, men det kan du ikke. Sorry for at jeg er litt streng nå, men du vil tjene på det om du gjør det annerledes. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Var det mye syns du??

Sånn jeg nesten alltid spiser.. enten rundstykke eller brødskive.

Fått i meg en melkerull i dag og...  :sjenert:

ups

Nå er det slutt på melkerull!!!

Du spiser for lite.

Et rundstykke er luft, ikke mat.

Du trenger brødmat laget av skikkelig grovt mel, med masse fiber, og dette skal du ha fem skiver av daglig, fordelt på tre måltider. I tillegg skal du ha to mellommåltider og middag.

Eple som mellommål er greit. Velg de røde, de metter best.

Dropp cola til middagen, drikk VANN! Brus kan du drikke i helgen, og ikke litervis da heller.

Masse grønnsaker til middagen, og et par frukter i løpet av dagen. Et glass juice regnes som en frukt.

Fem om dagen er en grei rettesnor, og tre av dem skal være grønnsaker.

Ikke drikk kakao hver kveld heller, det er jo stinnt av sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_guro_*
Du må ikke kutte ut det lille du spiser av ordentlig mat!!!

Vil du gå ned i fettprosent, eller vil du det ikke?

Hvis du vil, bør du sette deg ned og lære litt om hvordan kroppen din fungerer - det er fullt mulig å nå målene dine, men du er nødt til å ha viljestyrke nok til å både tilegne deg den informasjonen du trenger, OG til å gjennomføre det.

Det nytter ikke å være misfornøyd og å spørre om råd, hvis du ikke tar til deg det du får som svar! Jeg skjønner du gjerne ville ha "godkjenning" for at du kan fortsette å spise en melkerull om dagen, men det kan du ikke. Sorry for at jeg er litt streng nå, men du vil tjene på det om du gjør det annerledes. Lykke til. :)

Sorry.. jeg tar virkelig til meg det jeg får av svar, å jeg vil ikke ha godkjenning for at jeg kan ta en melkerull, ville bare høre hva dere hadde å si om det..

Jeg tør ikke spise mer enn jeg gjør, for jeg vil ikke legge på meg.. Men jeg tyr ofte til en sjokoladebit, sikkert fordi jeg er sulten..

jeg får prøve å legge om kostholdet mitt litt..

er 168cm høy og veier ca 63 kg, jeg vil ned til 60!!!!

Da føler jeg meg mest vel.

Har kommet inn igjen i en bra treningsrytme nå..

TUSEN takk for tips og råd :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_guro_*
Du spiser for lite.

Et rundstykke er luft, ikke mat.

Ikke drikk kakao hver kveld heller, det er jo stinnt av sukker.

Spiser grovt rundstykke da.

Og jeg drikker ikke kakao hver kveld, veldig sjelden faktisk. Men skla innrømme jeg er glad i cola..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut en melkerull annenhver dag, med en eller to bocca ukentlig. Annen MØRK sjokolade er og greit.

Bak gjerne rundstykker selv, da kan du ha i ekstra kli el.

Ta gjerne 5-10 mandler eller andre nøtter til hver frukt du spiser. Inneholder mye fett, og gjør at du holder deg mer stabil i blodsukkeret.

Colaen bør du trappe ned på. Sukkeret (eller søtstoffene) er i seg selv ille nok helsemessig, og koffeinen hjelper ikke på. Begynn første uken med å tømme ut en dl eller to fra en 1.5 liters flaske, erstatt med vann. Neste uke tømmer du ut et par dl fra forrige ukes mix, og erstatter med vann osv. Cola smaker såpass sterkt i seg selv at tar du det gradvis nok så vil du neppe merke mye på smaken.

Tviler på det skal stort mer til for at du går ned 3 kg før sommeren setter ordentlig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Spiser grovt rundstykke da.

Og jeg drikker ikke kakao hver kveld, veldig sjelden faktisk.  Men skla innrømme jeg er glad i cola..

Forbrenningen din settes ned dersom du spiser for lite, derfor er det ikke farlig å få i seg det kroppen faktisk trenger i forhold til aktivitetsnivået ditt - det er når du får i deg mer enn du forbrenner at du legger på deg.

Dette ble litt selvmotsigende ser jeg, men det er sånn faktisk..

Jeg vet at det er sånn, fordi jeg la på meg ti kilo på et halvt år for noen år siden. Jeg mistet jobben, ble gående hjemme en stund og spiste kun to måltider om dagen - ti kilo rett opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...