Gå til innhold

Barn i badetøy med stringtruse??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hva dere andre foreldre tenker om det. Jeg har to barn i omtrent samme alder (barneskole eldste går i 6.). Vi var på en park hvor de har lagt opp til bading osv, og det så jeg et av barna jeg vet går på samme trinn i badetøy med stringtruse. Jeg skjønner ikke hvorfor foreldrene lar ungen gå i slikt?  Jeg så moren også og hun hadde også kledd seg på en måte som fremhever både bryst og bak.

Hva er greia ? Dette er ikke snakk om å seksualisere barn, men dette er jo et plagg som er med på å fremheve underliv og er ikke engang behagelig. Dette er jo noe eldre kvinner går med. Jeg tenker det at vi har jo et ansvar for barna våre i en tid med telefon med kamera og folk med tanker om barn. Kan vi ha tråd om dette her uten å dømme folk for å mene man må kle seg som barn når man er barn ? 

Anonymkode: 613ce...511

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på det var en stringtruse. Regner med trusa bare hadde sklidd litt inn i rumpa, er jo veldig vanlig når man bader og har det gøy.

Anonymkode: 0760b...861

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det faktisk finnes badetøy for barn med stringtruse, er det jo ikke noe annet enn en skandale...🤢

Anonymkode: bdac5...a42

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

...så jeg et av barna jeg vet går på samme trinn i badetøy med stringtruse. Jeg skjønner ikke hvorfor foreldrene lar ungen gå i slikt?  Jeg så moren også og hun hadde også kledd seg på en måte som fremhever både bryst og bak.

Hva er greia ?

Greia er at mora kler barnet som hun kler seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke min datter så gammel enda, men det hadde vært helt uaktuelt her. Har heller aldri observert dette på større barn som bader, så håper og tror det ikke er spesielt utbredt. 

Anonymkode: 067eb...4ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer litt på hva dere andre foreldre tenker om det. Jeg har to barn i omtrent samme alder (barneskole eldste går i 6.). Vi var på en park hvor de har lagt opp til bading osv, og det så jeg et av barna jeg vet går på samme trinn i badetøy med stringtruse. Jeg skjønner ikke hvorfor foreldrene lar ungen gå i slikt?  Jeg så moren også og hun hadde også kledd seg på en måte som fremhever både bryst og bak.

Hva er greia ? Dette er ikke snakk om å seksualisere barn, men dette er jo et plagg som er med på å fremheve underliv og er ikke engang behagelig. Dette er jo noe eldre kvinner går med. Jeg tenker det at vi har jo et ansvar for barna våre i en tid med telefon med kamera og folk med tanker om barn. Kan vi ha tråd om dette her uten å dømme folk for å mene man må kle seg som barn når man er barn ? 

Så det på badeland for litt siden og. Mor og datter silikon og string . de badet ikke. Bare satr på kanten her og der og i badstuen ,gkkk fram og tilbake og viste seg. Merkelig... Blir ikke brun inne, dekke baken går vel. Og ett barn/tenåring i string. nei..

Anonymkode: 2ea22...f19

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det på badeland for litt siden og. Mor og datter silikon og string . de badet ikke. Bare satr på kanten her og der og i badstuen ,gkkk fram og tilbake og viste seg. Merkelig... Blir ikke brun inne, dekke baken går vel. Og ett barn/tenåring i string. nei..

De snakket om det i badstuen og ja du så det lett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tviler på det var en stringtruse. Regner med trusa bare hadde sklidd litt inn i rumpa, er jo veldig vanlig når man bader og har det gøy.

Anonymkode: 0760b...861

Nei dessverre, det var ikke noe slikt. Det var ingen krøll i tøyet eller noe som helst.  Helt symmetrisk utstrekt stoff. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er ikke min datter så gammel enda, men det hadde vært helt uaktuelt her. Har heller aldri observert dette på større barn som bader, så håper og tror det ikke er spesielt utbredt. 

Anonymkode: 067eb...4ca

Har ikke sett noe særlig av det selv heldigvis, og jeg skal ærlig si at jeg er imot bikini på barn også, selvom det er mye mer utbredt. Datteren min driver og maser om bikini og det er jo basicly undertøy. Men hun får vente til hun blir litt større og forstår litt mer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tviler på at det var et barneskolebarn du observerte med “silikon og string” sammen med sin likt antrukne mor.

Anonymkode: 1ee68...7e5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Små barn kan bruke badedrakt, ikke om å gjøre å utsette de for all eksponering av sol heller. Alle barneklær til jenter er jo som små dame klær. Korte shorts. Helt idiotisk. 

Anonymkode: 17546...b73

AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett synes jeg H&M kjeden fæl. På gutte avd er det vanlige klær, på jente avd er det korte magetopper, korte shortser, sexy klær til så jenter. 
vondt å se på. 
små barn kan bruke selebukser, normale klær. Små jenter skal ikke gå i rosa tights som fremhever både lår og rumpe. 
foreldre som kler barna sine i slike klær risikerer at gamle menn ser på barna deres. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt sinnsykt. Så en 1åring med stringbikini i syden en gang. Kvalmende 

Anonymkode: accc6...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nektet min datter å bruke bikini da hun var i barnehagealder. Truse eller badedrakt ok, men ingen bikinitopp. Hater klesindustrien for jenteklær, alt skal seksualiseres fra jentene er bittesmå. Etter hun begynte på skolen lot jeg henne bruke «vanlig» bikini på stranden, men hun fikk kun bruke badedrakt i svømmeundervisning på skolen. Nå er hun ferdig med ungdomsskolen og går i det hun vil, men jeg forstår absolutt ikke at tenåringsjenter bruker stringbikini på badeferie med familien. Hva er greia med det 😳😳 Altså, jeg og lillebror vil ikke se rumpa di. 

Har sett jenter i svømmeundervisning/bading i regi av skolen som bruker stringbikini, da fra 12 år og opp. Og hvis noen av guttene reagerer, da er det guttenes feil? Hvor er logikken i det? 🧐 

Anonymkode: 99e8d...12a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns barn blir ungdommer veldig tidlig nå og spesielt jenter. Jeg har sett jenter på min eldste sønns trinn som har gått med sminke, miniskjørt og magetopp siden 3.klasse, skjønner ikke at foreldrene tillater sånt. Trist utvikling 

Anonymkode: cbe65...67d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg syns barn blir ungdommer veldig tidlig nå og spesielt jenter. Jeg har sett jenter på min eldste sønns trinn som har gått med sminke, miniskjørt og magetopp siden 3.klasse, skjønner ikke at foreldrene tillater sånt. Trist utvikling 

Anonymkode: cbe65...67d

Det er ikke greit. Jeg snakker med mine barn om at kroppen vår er først og fremst vår egen og vi skal kle oss på en respektabel måte og at det er slik vi passer på den ved å kle oss pent og ta vare på oss selv. 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg nektet min datter å bruke bikini da hun var i barnehagealder. Truse eller badedrakt ok, men ingen bikinitopp. Hater klesindustrien for jenteklær, alt skal seksualiseres fra jentene er bittesmå. Etter hun begynte på skolen lot jeg henne bruke «vanlig» bikini på stranden, men hun fikk kun bruke badedrakt i svømmeundervisning på skolen. Nå er hun ferdig med ungdomsskolen og går i det hun vil, men jeg forstår absolutt ikke at tenåringsjenter bruker stringbikini på badeferie med familien. Hva er greia med det 😳😳 Altså, jeg og lillebror vil ikke se rumpa di. 

Har sett jenter i svømmeundervisning/bading i regi av skolen som bruker stringbikini, da fra 12 år og opp. Og hvis noen av guttene reagerer, da er det guttenes feil? Hvor er logikken i det? 🧐 

Anonymkode: 99e8d...12a

De fleste gutter i den alderen vil naturlig nok stirre eller reagere på en eller annen måte. Samtidig synes jeg at jenter har også et ansvar. Om de på død å liv skal kle seg som små voksne , så må de også takle tilnærminger fra gutter..jenter må også lære. 

Synes det er fint at du satte en grense der :) min datter har badeshorts og topp som dekker magen også.

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Synes det er helt sinnsykt. Så en 1åring med stringbikini i syden en gang. Kvalmende 

Anonymkode: accc6...7a2

Det burde ikke vært lov 😭

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Generelt sett synes jeg H&M kjeden fæl. På gutte avd er det vanlige klær, på jente avd er det korte magetopper, korte shortser, sexy klær til så jenter. 
vondt å se på. 
små barn kan bruke selebukser, normale klær. Små jenter skal ikke gå i rosa tights som fremhever både lår og rumpe. 
foreldre som kler barna sine i slike klær risikerer at gamle menn ser på barna deres. 

Helt enig ! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor små barn skal kle seg som voksne. Hva er virkelig hensikten ? Det er jo ikke behagelig å ha på engang sikkert.

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Små barn kan bruke badedrakt, ikke om å gjøre å utsette de for all eksponering av sol heller. Alle barneklær til jenter er jo som små dame klær. Korte shorts. Helt idiotisk. 

Helt enig ! Det er kjempevanskelig å finne normale klær til min ni år gamle datter. Hvorfor må shortsene være så himla korte ? Hvorfor kan hun ikke ha vanlig t skjorte ? Var på Cubus nå for en måneds tid siden, og da var det noen t skjorter som var kjempefine i formen, som ikke fremhevet noenting. Fine farger og passende til et barn på ni år som liker å være aktiv. 

Har faktisk kjøpt en del på Shein..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...