Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk reklamen fra Europris og de hadde en sykkel jeg synes er kjempefin! Koster 1499kr. Noen som har erfaing eller har hørt noe, enten positivt eller negativt?

Skrevet

Hadde ikke villa hatt den om jeg så hadde fått den.

Spørs jo selvfølgelig du hva du skal bruke den til, om du setter store krav til kvalitet, funksjonalitet og holdbarhet?

Sportsforetningene blir rent ned av slike sykler som må repareres her og der, dessuten veier de ofte bly i forhold til en sykkel til samme pris på en sportsforetnign.

Du får utrolig mange gode sykler til kampanjepriser hos forskjellige sportsforetninger, og de selger utstyr som er beregnet til å bruke!

:)

Skrevet

Ok, takk for svar! Tror aldri jeg har sett en sykkel til under 3-4 tusen i en sportsforretning jeg men..

Skrevet

Det er vel ikke akkurat på Europris eller Obs at jeg ville kjøpt meg sykkel.

Enkelte ting kjøper jeg på bransjebutikker der de selger kjente og kvalitetssikre merker.

Skrevet
Ok, takk for svar! Tror aldri jeg har sett en sykkel til under 3-4 tusen i en sportsforretning jeg men..

Jo, gå på g-sport f.eks å ta en titt.

Du kan få en knall bra sykkel til under 2000,-

Diamant er et merke å satse på, som et lite tips.

De har mye bra.

Går du i en sportsforretning får du hjelp til å finne en sykkel som passer ditt bruk. Om det så er bysykling, terrengsykling, landevei. Mye eller lite, effektiv trening eller mosjon eller til å fra butikken. de finner det som passer deg.

anbefaler deg IKKE å kjøpe europris sykkelen, du må ha ny fortere enn du aner, og da har du fort igejn for å kjøpe en ordenltig sykke med engang.

Skrevet
Fikk reklamen fra Europris og de hadde en sykkel jeg synes er kjempefin! Koster 1499kr. Noen som har erfaing eller har hørt noe, enten positivt eller negativt?

ja alt ser bra ut på europris,men du får hva du betaler for.

Antagelig en sykkel du må reparere noe på etter veldig kort tid. Og neste år køper du ny

Skrevet
ja alt ser bra ut på europris,men du får hva du betaler for.

Antagelig en sykkel du må reparere noe på etter veldig kort tid. Og neste år køper du ny

Europris har to års garanti på alle varer, såfremt kvittering kan fremvises. Av alle de syklene som selges er det veldig få som kommer i retur. Dessuten kan reservedeler skaffes via leverandør.

Skrevet

Uansett så får man hva man betaler. Å en sykkel fra Europris kan da ikke ha i nærheten av samme kvalitet på en merkesykkel fra en anerkjent sportsforretning.

Å sykkelkomforen er vel også deretter tenker jeg.

Skrevet

Husker en test av disse billigsyklene fra Europris, OBS osv. Flere av dem var livsfarlige med bremsewirer som røk mm. Kjekt i nedoverbakke....

Du får en helt kurant sykkel under 3-4000 uten å gå på Europris. Kom en brosjyre fra G-sport i dag hvor de hadde mange sykler på tilbud.

Skrevet

Hei! Jeg var å så på en Europris-sykkel i fjor sommer. Hadde tenkt å kjøpe den, men ville se innom noen sportsbutikker først. Og på Intersport fant jeg en sykkel som både var finere og noen hundrelapper billigere.

Tror det lønner seg å kjøpe sykkel i sykkel/sportsbutikk. :)

Den du vil ha ser jo ganske fin ut da, men jeg synes ihvertfall du bør sjekke andre butikker før du kjøper den!

Skrevet

Jeg har kjøpt flere dyre sykler på sportsforretninger, kjente merker også, til ungene etterhvert som de har vokst..Og det er sannelig ikke så mye kvalitet å skryte av der heller alltid. Tror nok en sykkel fra europris kan være like grei. Men vanskelig å skaffe deler i ettertid da, siden de selger bare sykler og ikke deler...

Prøvde å få tak i ny skjerm etter at noen vandaler hadde vært på ferde, men det hadde de ikke, og de på sportsbutikkene passet ikke..

Skrevet

Diamant skal være bra sykler også de billigere.

De har jo bra tilbud på den på g-sport nå.

Vi skal kjøpe den selv vi, da vi har dårlig råd i sommer, men trenger en sykkel til.

Annonse
Gjest tidligere g-sporter
Skrevet

Rotet meg inn på denne siden via en link etter diamant, som tidligere G-sporter kan jeg nok komme med noen tips til kjøp av sykkel.

- jeg ville ikke kjøpt sykkel utenom sportsbutikk (foruten hvis brukt sykkel av et kjent merke). Da jeg jobbet som dagligleder i en g-sport butikk tok vi ikke i mot sykler av ukjent eller dårlig kvaliteter, f.eks kjøpt fra container, biltema, europris etc... dette pga vanskelig å skaffe deler, og reperasjon ble som regel dyrere enn prisen på sykkel.

- Skal du bruke sykkelen mer enn tre-fire ganger i uken, spander 3-4000 kroner på en sykkel

- at de reklamerer med shimano-deler er ikke ensbetydene med god kvalitet, er er det ymse kvaliteter

- billige sykler har billige deler, du vil oppdage at det feks blir lett kast i hjulene pga dårlige felger

- Det er bedre å betale 1500 kroner for en bruktsykkel i god stand enn en ny sykkel til samme pris i butikk

- uansett hvilken pris man betaler for en sykkel så er vedlikehold alfa og omega for at en sykkel skal holde seg bra. Sammenlign med en bil som du aldri fyller olje på. Da hjelper det lite å betale 8000 kroner for en sykkel som man ikke passer på.

En stor fordel med å handle i G-sport er at du har 14 dagers fornøyd garanti, det vil si at du kjøper sykkelen, og kan bruke den som du vil i to uker. HVis du ikke er fornøyd (feil type, størrelse, farge... uansett hva) har du rett på å bytte den i en annen sykkel, og betale evt mellomlegget hvis det er en dyrere sykkel.

Men for all del, uansett modell, så får du hva du betaler for. Tror ikke at den ene merke er bedre enn det andre, men det er prisen som avgjør kvaliteten.

Lykke til!

Gjest Gjest_Gamle gode 10na_*
Skrevet
Uansett så får man hva man betaler. Å en sykkel fra Europris kan da ikke ha i nærheten av samme kvalitet på en merkesykkel fra en anerkjent sportsforretning.

Å sykkelkomforen er vel også deretter tenker jeg.

Jaja, det dyreste er jo ALLTID best. Herregud, hvor trangsynt går det virkelig an å være?

Jeg har hatt sykkel selv fra Europris, fungerer kjempefint til mitt bruk den dag i dag. Ungene har også fått slike, og som dere alle vet, så er ikke barn like flinke med å behandle slike ting forsiktig. Syklene er like gode etter 3 år med TØFF bruk.

Så vær så snill å kutt ut pisspreiket om at det dyreste ALLTID har best kvalitet.

Skrevet
Jeg har kjøpt flere dyre sykler på sportsforretninger, kjente merker også, til ungene etterhvert som de har vokst..Og det er sannelig ikke så mye kvalitet å skryte av der heller alltid.

Nei, syklene på sportsbutikkene er ikke bra de heller. De blir alle laget på samme fabrikken i Kina, men påklistret forskjellige merker. Og jo mer komplisert girkonstruksjonen er, jo mer utsatt er den for å bli ødelagt.

Jeg kjøpte meg en sykkel i sportsbutikk til nesten 4000 kr. Etter kort tid ble en viktig del i giret bøyd, så giret virket ikke, og dermed fungerte ikke sykkelen heller. Jeg gikk tilbake og ville ha det på garantien, men det kunne de jo ikke gi meg. Slike sykler blir utstyr med dårligere deler enn de aller dyreste suklene. En ny del til giret kostet da også 500 kr :overrasket:

Så derfor gadd jeg ikke reparere sykkelen, når sannsynligheten var stor for at jeg ville få problemer med giret igjen. Jeg gikk derfor på et sykkeleverksted og kjøpte en sykkel fra 70-tallet som de hadde satt i perfekt stand. Jeg har hatt denne sykkelen i mange år nå, og aldri hatt noen problemer utover vanlig vedlikehold. Jeg bruker denne sykkelen hver eneste dag bortsett fra den verste vintersesongen. Kunne aldri tenkt meg en slik offroadsykkel.

jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor vi nordmenn må bruke offroadsykkel i byen? Man får jo nesten ikke kjøpt vanlige bysykler her i landet. I alle andre byer i Europa sykler folk på vanlige bysykler, for man klarer seg jo strengt tatt med to eller fem gir i byen ;)

Skrevet
Jaja, det dyreste er jo ALLTID best. Herregud, hvor trangsynt går det virkelig an å være?

Jeg har hatt sykkel selv fra Europris, fungerer kjempefint til mitt bruk den dag i dag. Ungene har også fått slike, og som dere alle vet, så er ikke barn like flinke med å behandle slike ting forsiktig. Syklene er like gode etter 3 år med TØFF bruk.

Så vær så snill å kutt ut pisspreiket om at det dyreste ALLTID har best kvalitet.

Kanskje du skulle vurdere å kutte ut pisspreiket ditt. Mulig at du klarer deg med den billigdritten fra Europris, men jeg ville aldrig i livet kjøpt en sykkel til hverken mitt barn eller meg selv. Som en tidligere nevnte her var det gjort en test på billigsyklene for noen år siden, å de var langt ifra like sikre som merkesykler.

Jeg har heller ikke sagt at det dyreste alltid er det beste, men når det gjelder f.eks sykler så synes jeg at sikkerhet, kvalitet og komfor er meget viktig. Å må jeg ut med endel kroner mer for det, ja så betaler jeg gjerne mer for de kriteriene som er viktig for meg.

Jeg handler faktisk endel på Europris, men det er endel varer jeg foretrekker å køpe på anerkjente merkebutikker.

Det at du kritiserer meg for å tenke bl.a sikkerhet, komfor og kvalitet sier jo mer om deg enn det gjør om meg.

Skrevet
Jeg har kjøpt flere dyre sykler på sportsforretninger, kjente merker også, til ungene etterhvert som de har vokst..Og det er sannelig ikke så mye kvalitet å skryte av der heller alltid. Tror nok en sykkel fra europris kan være like grei. Men vanskelig å skaffe deler i ettertid da, siden de selger bare sykler og ikke deler...

Prøvde å få tak i ny skjerm etter at noen vandaler hadde vært på ferde, men det hadde de ikke, og de på sportsbutikkene passet ikke..

Jeg har alltid kjøpt mine og barnrts sykler på sportsforretninger, å jeg har alltid vært fornøyd. På en sportsforretning ligger også justering av gir (noe som alltid må gjøres etter at sykkelen har vært i bruk en stund) og garanti i prisen. Har selv vært å dett på sykler idag, å det er flere steder der man også får gratis reparasjon av sykkelen.

Jeg skulle like å sett den Europris butikken som tar imot en sykkel etter 14 dager for å justere girene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...