Gå til innhold

Somatics metoden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med somatics metoden 

Denne spesifikke https://www.somaticsakademiet.no/hva_er_somatics

For sammensatte helseproblemer, ikke smerte. Hun sier det har hjulpet henne fra ptsd, og utmattelse og fysisk ME lignende sykdom

Vil gjerne høre hvis noen har erfaring ☺️

Anonymkode: b28aa...eaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare forsøke selv og se hva som hjelper deg, i stedet for å starte utallige tråder med utallige spørsmål om alle metoder du kommer over?

Ingen kan svare deg på om dette vil hjelpe deg. Du må faktisk forsøke selv, ikke bare stille spørsmål.

Anonymkode: 569ea...60c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ikke bare forsøke selv og se hva som hjelper deg, i stedet for å starte utallige tråder med utallige spørsmål om alle metoder du kommer over?

Ingen kan svare deg på om dette vil hjelpe deg. Du må faktisk forsøke selv, ikke bare stille spørsmål.

Jeg kom for å si akkurat det samme. 

Vi har alle delt våre erfaringer med deg utallige ganger, men du tror ikke på dem det har funket for. Du saboterer for deg selv ved å låse deg fast i spørsmål, undring og skepsis i stedet for å

GJØRE. PRØVE. FEILE. FORSKE. UNDERSØKE. TESTE. 

Du leder med nysgjerrighet på helt feil måte og med helt feil fokus. 

Anonymkode: 7b30c...83b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For øvrig vil jeg legge til at dyre kurs er ikke nødvendig.

Internettet er proppfullt av gratis ressurser og kunnskap so. Du kan lære og integrere med egeninnsats. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kom for å si akkurat det samme. 

Vi har alle delt våre erfaringer med deg utallige ganger, men du tror ikke på dem det har funket for. Du saboterer for deg selv ved å låse deg fast i spørsmål, undring og skepsis i stedet for å

GJØRE. PRØVE. FEILE. FORSKE. UNDERSØKE. TESTE. 

Du leder med nysgjerrighet på helt feil måte og med helt feil fokus. 

Hmm, jeg som skriver dette har prøvd mange ulike ting og terapier hvertfall. Men opplevd lite nytte av det, og kom over dette her. Som virker litt annerledes. Men er litt lei av å bare tråle nettet etter tilfeldige tips og triks på måfå og bruke penger på behandling som ikke har noe effekt,  så ville bare spørre🤗

Skrevet

Jeg bruker disse øvelsene. Har PTSD, fibromyalgi og går tidvis i frys. Disse øvelsene kombinert med psykomotorisk fysioterapi har hjulpet meg mye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hmm, jeg som skriver dette har prøvd mange ulike ting og terapier hvertfall. Men opplevd lite nytte av det, og kom over dette her. Som virker litt annerledes. Men er litt lei av å bare tråle nettet etter tilfeldige tips og triks på måfå og bruke penger på behandling som ikke har noe effekt,  så ville bare spørre🤗

Dyre kurs er ikke løsningen uansett. 

Du har i mange andre av trådene dine avslørt at du ikke prøver helhjertet metoder og øvelser over lengre tid fordi du føler du må forstå dem først. 

Du har helt feil fokus. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Men du "vil bare spørre" i over et år nå, uten at det ser ut til at du har kommet et dugg lenger.

Ta kontakt med fastlegen, få hjelp gjennom helsevesenet. Etter et år med utallige spørsmål om utallige metoder på KG så har det jo tydeligvis ikke hjulpet deg. Så da er det på tide å prøve noe annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (4 timer siden):

Jeg bruker disse øvelsene. Har PTSD, fibromyalgi og går tidvis i frys. Disse øvelsene kombinert med psykomotorisk fysioterapi har hjulpet meg mye. 

Takk for svar😊 starta du bare helt enkelt med de øvelsene, og ikke noe mer? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og for hvert svar du får er det nytt spørsmål. Som du alltid gjør... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk til en sertifisert instruktør i Somatics-metoden og fikk opplæring hos henne (5 x 1,5 time). Så gjorde jeg øvelsene hjemme mellom hver time hos henne, og fortsatte på egen hånd hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...