Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere ammet andres barn? Eller latt deres barn bli ammet av andre?

Anonymkode: 2681d...3cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine kunne godt blitt ammet av andre.

Mat er mat.

Anonymkode: bfd71...bc3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde kun akseptert det i nød.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har dere ammet andres barn? Eller latt deres barn bli ammet av andre?

Anonymkode: 2681d...3cf

Hard pass!

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke synes det var greit å amme andre sine barn eller at noen andre skulle amme mitt barn...

Da måtte det ha vært liv eller død. Har ikke kontroll på hva andre putter i seg eller hva slags helsetilstand de har så nei takk,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, i ett nødstilfelle eller om ei venninne som ammer egne barn er barnevakt, så klart det. Hadde ikke hatt noe imot å amme andres barn ved behov.

Var først på stedet i en trafikkhendelse. sSjåfør fikk illebefinnende. Hun klarte å stanse i tide før krasj, men var ute av stand til noe kommunikasjon da jeg prøvde å snakke med henne. 

Var en baby der, under 4 mnd tror jeg. Den hylte. Venninna mi snakket med ambulansen, mens jeg tok meg av babyen. Da ammet jeg den, som det mest naturlige i verden. Amming er trygghet, smertelindring og næring samtidig. 

Har ikke tenkt på det siden faktisk. Håper jeg ikke gjorde noe galt i mors øyne, samtidig som jeg vet at jeg hadde gjort det igjen. 

Anonymkode: 4d7fa...63d

• Liker 2
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Altså, i ett nødstilfelle eller om ei venninne som ammer egne barn er barnevakt, så klart det. Hadde ikke hatt noe imot å amme andres barn ved behov.

Var først på stedet i en trafikkhendelse. sSjåfør fikk illebefinnende. Hun klarte å stanse i tide før krasj, men var ute av stand til noe kommunikasjon da jeg prøvde å snakke med henne. 

Var en baby der, under 4 mnd tror jeg. Den hylte. Venninna mi snakket med ambulansen, mens jeg tok meg av babyen. Da ammet jeg den, som det mest naturlige i verden. Amming er trygghet, smertelindring og næring samtidig. 

Har ikke tenkt på det siden faktisk. Håper jeg ikke gjorde noe galt i mors øyne, samtidig som jeg vet at jeg hadde gjort det igjen. 

Amming er også overføring av kroppsvæsker.  Jeg hadde blitt sjokkert, livredd og rasende. En venninne eller familie eller andre du kjenner er én ting, men dette var en fremmed sin baby? Hva om du plutselig finner ut at du har et eller annet smittsomt du ikke visste om? Jeg stakk meg på en sprøytespiss noen hadde kastet i søpla på jobb en gang, og etter all sannsynlighet går det helt fint men jeg ANER jo ikke hvem den var brukt på og hva vedkommende har i kroppen 🫨

Anonymkode: bfd6d...bd7

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde klikka i vinkel hvis jeg hadde fått vite at et totalt ukjent menneske hadde ammet mitt barn!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde klikka i vinkel hvis jeg hadde fått vite at et totalt ukjent menneske hadde ammet mitt barn!

Jeg har ikke barn engang, men kjenner jeg også klikker i vinkel bare av tanken.

Anonymkode: a3cef...4e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (4 minutter siden):

Så du synes det er bedre at babyen gråter og ikke får mat/trøst?

Anonymkode: d39b7...9d4

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk er villige til at barna skal sulten ihjel i stede enn å la andre amme barna i ett nødstilfelle. 

Anonymkode: 2eeff...30e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du synes det er bedre at babyen gråter og ikke får mat/trøst?

Anonymkode: d39b7...9d4

Hvor sa jeg noe om at ingen fikk lov til å trøste, bysse, la den få en smokk, kjenne menneskevarme og en god rolig stemme, bli bysset, pakket et teppe rundt eller kjenne noen andres omtake??

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk er villige til at barna skal sulten ihjel i stede enn å la andre amme barna i ett nødstilfelle. 

De sulter ikke ihjel så fort.

Anonymkode: a3cef...4e1

Skrevet

Eh nei... Ingen nødstilfeller pågår så lenge at et barn sulter ihjel før den får i seg mat.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde blitt sjeleglad for at du ammet mitt barn i en slik situasjon. Den har nettopp vært utsatt for en bilkræsj, og jeg hadde ikke vært i stand til å trøste eller være der for den. Det hadde betydd alt å vite at den fikk søke trygghet og fikk mettet sin mage hos en annen mor i mellomtiden❤️

Ops, ser nå at det ikke var snakk om en kollisjon. Men likevel.. jeg kunne aldri reagert med sinne mot noen som tok seg av babyen min på den måten. Virkelig ikke 

Endret av kikio
  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyen hadde ved behov fått mme på sykehuset hvis de måtte inn. 

Anonymkode: 0bac5...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som mor hadde jeg  takket deg for at du viste en så stor omsorg for mitt barn❤️

Anonymkode: 6b336...fc8

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Ammet mitt søsters barn. Eneste  barnet hennes som ikke har allergi.

Anonymkode: ff238...ac1

Skrevet

Om mitt/annet barn trengte mat og annen kvinne/jeg hadde hatt den nødvendige maten, så hadde jeg synes det var barbarisk å ikke gi babyen mat. 

Det sagt har jeg aldri vært i slik situasjon. Men likevel, ja det hadde vært helt greit ved behov. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min har ammet mitt barn som barnevakt og for å stimulere til økt melkeproduksjon hos seg fordi hun hadde lav profuksjon til egen baby, det var null stress.

Selv donerte jeg masse morsmelk til melkebanken. Hadde ikke nølt med å amme andres barn ved akutt behov, hvis jeg stolte på at barnet var ganske frisk så ikke mitt eget barn kunne bli syk. Kunne pumpet eller håndmelket også hvis jeg ikke hadde turt å legge barnet til brystet på grunn av åpenbar sykdom.

Ville heller at barna mine (som babyer) skulle fått morsmelk fra en annen kvinne enn å få mme jeg ikke visste hvordan de kom til å reagere på, i krisetilfelle. Også rett fra puppen hvis det var enklest for den som passet dem. 

Anonymkode: c468d...3be

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...