Gå til innhold

Politi og sporing

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor fort kan politiet spore telefonen? 

La oss si en rømmer fra psykiatrisk og tar inn på hotell. Har man mange timer på seg eller vil de spore telefonen til hotellet og finne en ganske raskt? 

Anonymkode: 3305f...174

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor viktig det er å finne deg.

Anonymkode: 9a556...dc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor fort kan politiet spore telefonen? 

La oss si en rømmer fra psykiatrisk og tar inn på hotell. Har man mange timer på seg eller vil de spore telefonen til hotellet og finne en ganske raskt? 

De sporer både bankkort og telefon, og er de redde for at du kan skade deg selv eller andre tar det kort tid fra politiadvokaten gir grønt lys til de finner deg. 

De passer på deg. Vil du forsvinne "under radaren" bør du bruke kontanter og skru sv mobilen.

Anonymkode: 18bda...d26

Skrevet

Innen minutter, om det haster.

Feil forumkategori kanskje?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden):

Innen minutter, om det haster.

Feil forumkategori kanskje?

Rømme fra psykiatrisk? Syns kropp pg helse passer bra….

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rømme fra psykiatrisk? Syns kropp pg helse passer bra….

Men spørsmålet er ikke om kropp og helse, men teknologi og politiets kapasitet til å spore.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for svar. Jeg vet ikke hvor viktig det er å finne meg, men politiet har kommet raskt på døren min ved tidligere rømming. Håpte det tok lenger tid hvis jeg ikke er hjemme, men på hotell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok takk for svar. Jeg vet ikke hvor viktig det er å finne meg, men politiet har kommet raskt på døren min ved tidligere rømming. Håpte det tok lenger tid hvis jeg ikke er hjemme, men på hotell. 

Legger du fra deg navn og telefonnummer og digitale spor finner de deg fort. 

I dag er det tilnærmet umulig å forsvinne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så de vil finne spesifikt hotell jeg er på? Også får de personal til å låse opp døren? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ringer 113 peiler de seg inn på deg i løpet av et minutt eller to. Hvis du rømmer fra en psykiatrisk institusjon, og det vurderes som avgjørende for din eller andres trygghet at du finner raskt, anvender man samme løsningen. Så er det litt krevende å finne ut hvilken etasje du er i, for eksempel, så sånn sett kan det være mer krevende på et hotell. 

Hvis du er den som stadig skriver om å rømme fra lukket avdeling her inne håper jeg du snart klarer å slutte med det. Du forverrer egen prognose, du påfører andre bekymring og du spiser en haug med ressurser andre har behov for. Det gjelder forsåvidt om du ikke er den samme som tidligere også, sånn sett. 

Anonymkode: c3208...922

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så de vil finne spesifikt hotell jeg er på? Også får de personal til å låse opp døren? 

Digitale spor vil vise dem hvor du er. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du rømmer fra en psykiatrisk post og ikke ønsker å bli sporet opp men samtidig bruker mobiltelefon og bankkort så er det en grunn til at du er på psykiatrisk post 😂

Om du likevel bruker bankkort og mobiltelefon så er det bare oppmerksomheten du ønsker. Og det er jo litt humoristisk. 

Anonymkode: 08a87...1cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Om du er 100% avhengig av mobiltelefon og bankkortet ja. 

Anonymkode: 08a87...1cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor lett er det å finne et hotell som lar deg betale kontakt og uten å identifisere deg selv?

Anonymkode: 147f7...33f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor lett er det å finne et hotell som lar deg betale kontakt og uten å identifisere deg selv?

Anonymkode: 147f7...33f

Nei det er vel sant. Jeg er i en desperat situasjon. Trenger å forsvinne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei det er vel sant. Jeg er i en desperat situasjon. Trenger å forsvinne. 

Nei. 

Du trenger hjelp. Å forsvinne hjelper ingenting. Ta heller kontakt med personalet å be om støtte. 

• Liker 1
Skrevet

Du trenger hjelp. Men ikke til det å forsvinne.

Du legger igjen ganske mange digitale og fysiske spor hele tiden og dersom politiet prioriterer det så er det mange muligheter for å finne deg på kort tid.

Bare det at ukjente brukere her på kg drar kjensel på brukeren din bør jo være en tankevekker på hvor lite du tenker på sporene du legger igjen.

Det er veldig få som er motivert nok til å faktisk forsvinne og/eller rømme. Derfor bør du prioritere å få den hjelpen du trenger for å bli frisk i stede for.

Men er motivasjonen der er det mulig å faktisk forsvinne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei. 

Du trenger hjelp. Å forsvinne hjelper ingenting. Ta heller kontakt med personalet å be om støtte. 

Ja får se hva jeg får til. Jeg blir egentlig hindret i å si noe og vet ikke om jeg greier å ta kontakt. 

skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden):

Du trenger hjelp. Men ikke til det å forsvinne.

Du legger igjen ganske mange digitale og fysiske spor hele tiden og dersom politiet prioriterer det så er det mange muligheter for å finne deg på kort tid.

Bare det at ukjente brukere her på kg drar kjensel på brukeren din bør jo være en tankevekker på hvor lite du tenker på sporene du legger igjen.

Det er veldig få som er motivert nok til å faktisk forsvinne og/eller rømme. Derfor bør du prioritere å få den hjelpen du trenger for å bli frisk i stede for.

Men er motivasjonen der er det mulig å faktisk forsvinne.

Ingen har dratt kjensel på meg. Jeg har aldri skrevet om dette før. 

AnonymBruker
Skrevet

Kom meg ut av avdelingen og skulle være tilbake 15:10. Kl 15:23 ringte de fra avdelingen. Kl 15:39 ringte de fra politiet tror jeg. Må bare drikke så fort jeg kan så jeg kan forlate hotellet og gjøre det som er planen min. 

Jeg vil ikke tilbake til avdelingen. Har vært der i tre måneder. Det får være grenser. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf. 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også be om hjelp til dette fra fastlegen, og be om henvisning videre.

Med omtanke og hilsen,

veronica<3, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...