Gå til innhold

Knalldyr medisin mot hetetokter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt på en medisin mot hetetokter som koster 836,- pr mnd på hvit resept, for man får den ikke på blå resept enda.

Siden jeg ikke tåler østrogen har jeg ikke noe valg, derfor er det surt å betale nesten 1200,- i året 

Anonymkode: 4861b...cb8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Surt ja men det er ju valgfritt å ta medisin.

Anonymkode: 32f62...059

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hormonterapi for overgangsalder burde definitivt være på blå resept. Dessverre gikk det ikke sånn denne gangen, men jeg håper fortsatt på endring🙏🏻 

Anonymkode: f66f0...aeb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må betale 1200,- i måneden for at den eldre hunden min skal ha det bra….

Anonymkode: ea776...de8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Surt ja men det er ju valgfritt å ta medisin.

Anonymkode: 32f62...059

Valgfritt er det, men når livskvaliteten er så dårlig pga hetetokter og hjertebank at det forringer livskvaliteten, prøver man det meste.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har begynt på en medisin mot hetetokter som koster 836,- pr mnd på hvit resept, for man får den ikke på blå resept enda.

Siden jeg ikke tåler østrogen har jeg ikke noe valg, derfor er det surt å betale nesten 1200,- i året 

12000,- selvfølgelig

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Men hjelper det mot hetetokter?

Anonymkode: d66dc...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Du har hatt et ganske priviligert liv da, hvis du først trengte faste medisiner i overgangsalderen. Du kan jo velge å være takknemmelig for det?

Anonymkode: f3b6b...53c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke knalldyrt med 800 kr mnd. Jeg bruker 4000 kr i mnd på medisin som ikke er på blå resept, og som jeg kanskje må bruke resten av livet. Du skal kun ha den hormonterapien en periode, sannsynligvis ikke mer enn et par tre år, det er ingenting å klage over. 

Anonymkode: fd882...1da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har hatt et ganske priviligert liv da, hvis du først trengte faste medisiner i overgangsalderen. Du kan jo velge å være takknemmelig for det?

Hva vet du om personen er en takknemlig person? Kan man ikke påpeke noe uten å være utakknemlig.

Hvorfor skal noen "ta" andre?

Anonymkode: d6553...6fe

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt normalt. Jeg bruker mye mer enn det, som mye yngre enn deg, men kronisk syk… Hallo i luken, hvor skjermet liv har du levd?

Anonymkode: 21e24...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva vet du om personen er en takknemlig person? Kan man ikke påpeke noe uten å være utakknemlig.

Hvorfor skal noen "ta" andre?

Anonymkode: d6553...6fe

Jeg var ikke ute etter å "ta" noen, men innlegget til TS skreik ikke akkurat takknemmelighet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hjelper det mot hetetokter?

Anonymkode: d66dc...2cc

Har kun tatt én tablett og merker ikke noe enda, men det skal hjelpe

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var da ikke så dyrt. 836,- i mnd. er kun 27,- om dagen. Det er slett ikke ille :)

Anonymkode: 05aa8...223

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt hundretusener de siste 20 årene på privat behandling for nakkeskade som ikke finnes i det offentlige helsevesen, så det er ikke det at jeg er vant til å få alt betalt av det offentlige.

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...