lady90 Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Vår sureflap chip katteluke har vi hatt i snart 10 år og den begynner å bli slitt og dårlig og trenger å byttes ut. Ønsker en med chipleser, men er usikker på om vi ønsker app eller manuell bryter. Problemet med bryteren her er at når vi har stengt dem inne ved noen anledninger, så krafser de på knappen til den har ramla av. Vet ikke om det er mer solid om man har luke med app? Leser at mange mener at sureflap trekker veldig. Vi har den rett ved der vi sitter i stua og merker jo at det blir kaldt om vinteren, men det er kanskje tilfelle med alle luker? Noen som har anbefalinger? Må ikke ha sureflap, men den bør passe i eksisterende hull.
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai Sureflap med app må dere huske å sjekke batteriene ofte, spesielt på vinterstid. Så der bør dere ha gode rutiner inkl inne/utetid for maksimal sikring at det ikke går galt når det er kaldt ute. Utenom dette tror jeg nok fremdeles sureflap er det aller beste merket. Anonymkode: ec89f...3ef 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Sureflap med app må dere huske å sjekke batteriene ofte, spesielt på vinterstid. Så der bør dere ha gode rutiner inkl inne/utetid for maksimal sikring at det ikke går galt når det er kaldt ute. Utenom dette tror jeg nok fremdeles sureflap er det aller beste merket. Anonymkode: ec89f...3ef Man får varsel om lavt batteri Anonymkode: 0bd34...cbd
AnonymBruker Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Man får varsel om lavt batteri Anonymkode: 0bd34...cbd Har opplevd på kald vinter at de har stupt i batteri over natten. Men takk for mansplaining. Anonymkode: ec89f...3ef
lady90 Skrevet 30. mai Forfatter #5 Skrevet 30. mai Bare veldig usikker på om vi skal velge den med app eller bryter. Fordel med app er vel at de ikke kan ødelegge bryteren? Er vel ingen ulemper med batteriet på den med app vs den med bryter? Begge må ha batteri for å fungere vel så skjønner ikke at det er en større ulempe på luka med app?
AnonymBruker Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai Er disse kattelukene noe å ha når det går ned mot 15-20-25 minus...? Det må da trekke noe hinsides fra dem da? Anonymkode: abfe9...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har opplevd på kald vinter at de har stupt i batteri over natten. Men takk for mansplaining. Anonymkode: ec89f...3ef Men jøss da. Ble du fornærmet over at det kom informasjon om at man får varsel om batteri? Anonymkode: 0bd34...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er disse kattelukene noe å ha når det går ned mot 15-20-25 minus...? Det må da trekke noe hinsides fra dem da? Anonymkode: abfe9...0c1 Vi bor på et sted hvor det en vinter ble -30 om natten. Opplever ikke trekk. Men kondens kan føre til at låsen fryser, så man bør være litt obs på å fjerne is om man opplever at det skjer hos seg Anonymkode: 0bd34...cbd
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai Vi har sureflap chip med app, og ville aldri gått tilbake til bryter. Det er ikke noe forskjell i hvor lenge batteriene holder på vinteren om den er med app eller ikke. Veldig fint å kunne følge med når katten går inn og ut, og oversikt over hvor mye/lite den er ute. Samtidig er det veldig deilig å kunne sitte på jobb for så å kunne låse luka via app’n når vi skal reise bort slik at katten kan gå inn og ut til man tenker at nå kan den være inne til vi skal dra. Slipper å tenke på om man glemmer å låse/åpne opp luka så får man ikke muligheten før man fysisk kan gjøre det. Når det gjelder trekk, så synes jeg ikke det trekker noe mer fra den enn andre luker, men vi har luka vår nede hvor vi bare går inn og ut, og ikke hvor vi oppholder oss. Så merker ikke noe til det. Anonymkode: a1354...afe
lady90 Skrevet 31. mai Forfatter #10 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er disse kattelukene noe å ha når det går ned mot 15-20-25 minus...? Det må da trekke noe hinsides fra dem da? Anonymkode: abfe9...0c1 Nei trekker veldig om vinteren så blir mye fyring
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai Altså definitivt gå for den med app når kattene allerede har ødelagt bryter på manuell. Bare ville du skulle være obs på batteri bruken Og ja de trekker dessverre, som alle katteluker. Når det er veldig kaldt ute og kattene ikke skal være ute uansett bruker jeg å dekke for litt. Anonymkode: ec89f...3ef
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni lady90 skrev (På 31.5.2026 den 13.34): Nei trekker veldig om vinteren så blir mye fyring Ja, det er dette jeg er redd for. At det ikke trekker må være sprøyt. Har sett på disse videoene, det er da bare noen tynne gummiflapser på dem, og ikke er de tette heller. Anonymkode: abfe9...0c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå