Gjest uansvarlig mamma??? Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Poden her i huset er nå snart 4 mnd. gammel. Hittil har min mann eller jeg vært sammen med han hele tiden. Nå har vi blitt invitert på fest til helgen og har takket ja til innbydelsen. Desverre er det noen som reagerer på dette og tydeligvis mener jeg er uansvarlig som mor som sender barnet til barnevakt og selv går på fest. Barnevakten er en voksen dame som selv har barn. Jeg kjenner henne godt siden hun er en veninne av min mann og meg. Og jeg vet at det vil gå bra at hun har babyen. Ikke blir det noen problemer med tanke på mat i og med at babyen hele tiden har fått flaske. Hvorfor er det sånn at fordi man skal ta seg en liten fest (2 1/2 år siden sist for mitt vedkommede), så er jeg en dårlig mor? En annen tanke som har slått meg er at hvorfor er det jeg som er dårlig mor og ikke min mann som er en dårlig far? Vi skal jo begge på fest. Noen tar det faktisk som en selvfølge at det bare er far som skal gå på denne festen. Jeg gledet meg så veldig til denne festen, men det har så og si gått over nå etter at jeg fikk den kommentaren fra flere hold. Ikke er vi noen utpregede festmennesker min mann og jeg. Men et par tre ganger i året må man vel kunne få ta seg en fest. For å være erlig så trenger jeg å komme meg litt ut og bort hjemme fra, gjøre noe sammen med mannen min. Ikke misforstå meg, jeg elsker å være hjemme med babyen, men det blir ensomt i lengden. Man trenger å omgås andre voksne mennesker også, oppleve litt. Dette er ikke mitt første barn, så jeg viste hva jeg gikk til da jeg ble gravid. Men at jeg skulle oppleve og få sånne kommentarer slengt hadde jeg ikke regnet med. Vet da om andre som hadde barnevakt støtt når barna var babyer.
Gjest Miloine Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Utfra det du skriver virker det ut som du absolutt har lagt alt til rette for babyen. Gå på den festen du med god samvittighet
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Jeg leverte ikke fra meg barnet frivillig før jeg måtte levere til dagmamma og dra på jobb. Men jeg har da aldri tenkt tanken å kritisere andre for at de fungerer på en annen måte. Dette var mitt personlige valg. Synes fint du kan unne deg en fest. Og jeg synes det er rart at noen kan kritisere deg så lenge du er trygg på at barnet har det bra. Dessuten er det da bare snakk om en kveld. Overhør negative kommentarer i den grad du klarer. Vi blir litt ekstra følsomme i månedene etter en fødsel, det vet du vel kanskje av erfaring?
Gjest Piper Skrevet 18. april 2006 #5 Skrevet 18. april 2006 Gå på festen og kos deg, og la slike kommentarer prelle av. Jeg syns det er sunt å være litt fra barna, for du har godt av å pleie deg selv også. Beklageligvis kan fedre gjøre som de vil, for alt henger liksom på mødrene. Men ikke bry deg om det, kos deg masse for barnet har det helt sikkert kjempe bra.
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2006 #6 Skrevet 18. april 2006 Min nåværende mann passet min datter da hun var drøye fire måneder gammel (han er ikke hennes biologiske far) Det gikk alldeles flott
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2006 #7 Skrevet 18. april 2006 Så lenge babyen får den omsorgen og det stellet h*n trenger den kvelden har det vel lite å si om det er du, din mann eller en dere stoler 100% på som gir omsorgen? Det er jo ikke akkurat snakk om å reise 14 dager til syden heller... Kose deg på fest du!
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #8 Skrevet 18. april 2006 Jeg synes du skal heve deg over kommentarene du har fått og gå på fest og kose deg. Dere har tydeligvis ordnet med en trygg og god barnevakt som dere vet vil ta godt vare på babyen deres, og om det skulle skje noe hun ikke klarer å håndtere så regner meg med at hun kan få tak i dere på telefonen og at dere ikke har drukket så mye at dere kan hjelpe over telefonen/dra hjem med en gang. Det er viktig at dere ikke bare blir småbarnsforeldre. Dere må være litt bare kjærester også, og være sosial med andre voksne. Hadde det vært snakk om at dere skulle på fest hver helg hadde det vært en annen sak, da hadde jeg ment at dere prioriterer feil - men at barnet er hjemme med barnevakt en gang i blandt tror jeg bare er bra, både for mor(+far) og barn.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #9 Skrevet 18. april 2006 Hev deg over alle slike komentarer,gå på festen og ha det gøy! Det er utrolig viktig å komme seg ut litt når man er i bartselpermisjon, man trenger jo et sosialt liv! Det er utrolig hva folk legger seg bort i ,og kan få seg til å si!!Men noen komentarer er kanskje mer tankeløse enn vondt ment? De regner kanskje med at du ammer og ikke har mulighet til å reise fra han? Selvfølgelig blir du ingen dårlig mor av å ha en barnevakt du stoler på en gang i blandt! Jeg hadde med meg min gutt på 4 mnd på fest en gang(spurte selvsagt vertskapet)Selv om vi bare var der til dansen begynte, var det kjempedeilig å komme seg ut litt ,og gutten sov for det meste i vogna si. Det kan godt hende noen kom med komentarer men jeg hørte ingen. Hadde han tatt flaske, hadde jeg selvfølgelig hatt barnevakt i stedet så jeg kunne fått med meg hele festen og slappet mer av. Så kom deg på fest , kos deg og nyt kvelden uten anntydning til dårlig samvittighet ! Det har du fortjent!!!
Lemming Skrevet 18. april 2006 #10 Skrevet 18. april 2006 Gå på festen, kos deg masse, og drit i hva andre sier! Selvsagt trenger man å treffe andre folk, tenke på andre ting, og kose seg litt innimellom! Hvis du vet at barnet kommer til å ha det bra der, er det ingenting i veien for at du kan dra!
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #12 Skrevet 18. april 2006 Dra på festen med verden beste samvittighet!!! Dere har ingeting å hverken forklare eller rettferdigjøre for andre. Babyen får godt tilsyn den lille tiden det er snakk om, og dere trenger sikkert litt voksentid sammen!
Shea Skrevet 18. april 2006 #13 Skrevet 18. april 2006 Gå på festen å kos deg masse. Babyen har det sikkert helt topp hos barnevakten. Dessuten er det jo bare for 1 kveld ingen krise det.
Gjest Kane Skrevet 18. april 2006 #14 Skrevet 18. april 2006 Barnevakten er en voksen dame som selv har barn. Jeg kjenner henne godt siden hun er en veninne av min mann og meg. Og jeg vet at det vil gå bra at hun har babyen. Ikke blir det noen problemer med tanke på mat i og med at babyen hele tiden har fått flaske. ← Dette gjør at jeg er sikker på at du vet hva du gjør og derfor sier jeg : "skit i hva andre mener og nyt festen" - det hadde jeg gjort så lenge jeg var 100% trygg på at barnet hadde det bra...
Kosejenta Skrevet 18. april 2006 #16 Skrevet 18. april 2006 Jeg synes du skal heve deg over kommentarene du har fått og gå på fest og kose deg. Dere har tydeligvis ordnet med en trygg og god barnevakt som dere vet vil ta godt vare på babyen deres, og om det skulle skje noe hun ikke klarer å håndtere så regner meg med at hun kan få tak i dere på telefonen og at dere ikke har drukket så mye at dere kan hjelpe over telefonen/dra hjem med en gang. Det er viktig at dere ikke bare blir småbarnsforeldre. Dere må være litt bare kjærester også, og være sosial med andre voksne. Hadde det vært snakk om at dere skulle på fest hver helg hadde det vært en annen sak, da hadde jeg ment at dere prioriterer feil - men at barnet er hjemme med barnevakt en gang i blandt tror jeg bare er bra, både for mor(+far) og barn. ← Henger meg på denne!!!! Kos deg på fest
Kosejenta Skrevet 18. april 2006 #17 Skrevet 18. april 2006 Forresten,hvis du blir betegnet som dårlig mor, da er jeg det å.Lot mormor og morfar passe poden da han var nesten 3mnd sammen med storebror(18mnd eldre) for å gå i en venninnes 30årslag. Endte opp på byen tilslutt (Huff synd på mine to småtroll med så dårlig mor ) Vi alle hadde det helt topp, og det kommer du, barnet,mannen og barnevekten å ha det også!!!
Plonk Skrevet 18. april 2006 #18 Skrevet 18. april 2006 Jeg for min del tror det faktisk er viktig at man tidlig venner barnet til å være alene sammen med andre. Plonkeliten(19 mnd) er veldig tillitsfull mot andre, og vi har alltid vært nøye på å la andre være med henne, holde henne eller passe henne, sånn at hun skal lære seg at andre folk ikke er farlige. Kos deg på fest og gi blanke i hva folk sier. Du kjenner selv ditt barn best, og jeg kan ikke skjønne når det ble uansvarlig å bruke barnevakt.
Gjest cecilia Skrevet 18. april 2006 #19 Skrevet 18. april 2006 Synes ikke dette hørtes ille ut i det heletatt, jeg. En dårlig mor er du langt ifra. Har hørt om mange som drar på fest etter èn måned, og ser ingenting galt i det heller dersom babyen har det bra der den er.
Jens Skrevet 18. april 2006 #20 Skrevet 18. april 2006 Minn sønn sov hos min mor da han var 6 uker gammel. Gikk fint det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå