AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:58 #1 Skrevet fredag kl. 16:58 Jeg er rådvill. Jeg har en mor på 60+. Hun har hele sitt liv slitt med det hun selv kaller sosial angst. Har jobbet delvis hele livet, men ikke fungert godt i arbeidslivet. Hun er fortsatt gift med min far. De siste årene har ting endret seg til det værre, hun har skapt store konflikter i familien, med sine barn og deres ektefeller. Hun har ingen omgangskrets, hun stoler ikke på folk og tror de fleste er dårlige mennesker. Min far er enig i alt hun sier og gjør. Nå er det så konfliktfylt og sårt at ingen av oss klarer å forholde oss til de. De innser ikke at det de har sagt og gjort har såret familien. Jeg tror dette må være mer enn sosial angst. Hun ønsker ikke oppsøke hjelp da det ikke feiler henne noe. Hennes far hadde bipolar lidelse og havnet til slutt i en omsorgsinstutisjon da kona hans døde, da han ble veldig syk. Jeg husker ikke de så godt da jeg var ung da dette foregikk, men har hørt av familie rundt at han ble svært vanskelig. Fra det jeg hører begynner det å minne om min mor... derfor tenker jeg at dette kan dreie seg om bipolar lidelse. Jeg ønsker svært gjerne å høre deres erfaringer med foreldre med bipolar lidelse, symptomer, hvordan klarte dere å hjelpe deres forelder, hva kan jeg forvente i fremtiden? Som sagt, hun ønsker ikke legehjelp og min far ser heller ikke at hun er syk (mulig han ser det, men han har alltid vært fraværende og bare sier seg enig i alt hun sier for å unngå konflikter og sinneutbrudd). Anonymkode: 80f5b...bdd
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:23 #2 Skrevet fredag kl. 21:23 Det er vanskelig å mene noe om andres helse, men jeg ville ikke utelukket demens. Jeg oppfatter at du er bekymret for henne og ville gjort det jeg kunne for å få henne til lege som kan vurdere det. Anonymkode: c593d...40e 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:56 #3 Skrevet fredag kl. 21:56 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er vanskelig å mene noe om andres helse, men jeg ville ikke utelukket demens. Jeg oppfatter at du er bekymret for henne og ville gjort det jeg kunne for å få henne til lege som kan vurdere det. Anonymkode: c593d...40e Ts her. Vi fikk henne til legen for et års tid siden, med annet problem som vi mente MÅTTE sjekkes. Legen så nok da noen varselstegn og begynte å stille spørsmål, og siden har hun ikke møtt. Hun har helseproblem som nå ikke behandles pga dette og hun kommer nok aldri til å sette sine ben på et legekontor igjen. Hun har ingen tillit til helsesystemet så det er desverre helt utelukket. Anonymkode: 80f5b...bdd
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 04:39 #4 Skrevet lørdag kl. 04:39 Høres ikke ut som bipolar, men demens også på hennes far. Man kan få demens og ha bipolar. Bipolar: blir man ekstra energisk til tider og veldig deprimert til tider, eller en blanding av de to. Man er helt normal utenfor sykdomsperiodene. Anonymkode: 3b9f3...55c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå