Gjest Spinone Skrevet 18. april 2006 #21 Skrevet 18. april 2006 (Trykte litt for raskt på knappen der, gitt!) Nei, vi skal ikke trene den til jakt, men regner å bruke den til kløv når den blir voksen. Vi skal heller ikke avle med den, så alle som vil hisse seg opp over at vi ødelegger jaktegenskapene i rasen kan ro seg ned et hakk. Hvilken rase er det du venter på, Ninakanin?
Gjest Ninakanin Skrevet 18. april 2006 #22 Skrevet 18. april 2006 (Trykte litt for raskt på knappen der, gitt!) Nei, vi skal ikke trene den til jakt, men regner å bruke den til kløv når den blir voksen. Vi skal heller ikke avle med den, så alle som vil hisse seg opp over at vi ødelegger jaktegenskapene i rasen kan ro seg ned et hakk. Hvilken rase er det du venter på, Ninakanin? ← (tilogmed HVIS du avlet ville jo egenskapene ligge i genene likevel, og valpene ville vært like fullt ut jaktdyktige...så det så ) gordon setter!!
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2006 #23 Skrevet 18. april 2006 (Trykte litt for raskt på knappen der, gitt!) Nei, vi skal ikke trene den til jakt, men regner å bruke den til kløv når den blir voksen. Vi skal heller ikke avle med den, så alle som vil hisse seg opp over at vi ødelegger jaktegenskapene i rasen kan ro seg ned et hakk. Hvilken rase er det du venter på, Ninakanin? ← Nå er det vel ikke akkurat jaktegenskapene i rasen som ødelegges, men mer at hunden kanskje ikke helt får tilfredsstilt alle sine behov.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #24 Skrevet 18. april 2006 Nå er det vel ikke akkurat jaktegenskapene i rasen som ødelegges, men mer at hunden kanskje ikke helt får tilfredsstilt alle sine behov. ← Dette med jaktegenskaper og raser som ødelegges er et av argumentene jeg ofte får slengt mot meg, derfor la jeg inn den biten. Men en debatt om jakthunder som ikke jaktes med hører kanskje hjemme i en egen tråd?
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2006 #25 Skrevet 18. april 2006 Dette med jaktegenskaper og raser som ødelegges er et av argumentene jeg ofte får slengt mot meg, derfor la jeg inn den biten. Men en debatt om jakthunder som ikke jaktes med hører kanskje hjemme i en egen tråd? ← Jeg vil ikke gjenopplive den debatten; hva JEG mener om den saken er ganske klart. Jeg ville bare kommentere påstanden din om jaktegenskaper og ødelegging av raser, og det var det jeg ikke helt ser logikken i.
Floja Felíz Skrevet 19. april 2006 #26 Skrevet 19. april 2006 Jeg synes ikke du skal bry deg om at han piper, hvis han gjør det. Dere har betalt for plassen, og det er en valp - akkurat som at menneskebarn skriker og hoier. Det må folk tåle (hvis det var det du tenkte på, da). ← ENIG!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå