Gå til innhold

Pollenallergi og lufting på varme dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg har pollenallergi, og det er masse pollen nå, unngår jeg å lufte så jeg ikke får pollen inn. Jeg har vinduet på soverommet oppe om natta, men med pollenfilter, og det er jo nesten ikke bedre enn lukket vindu. Nå har det jo også i ukesvis vært over 20 grader hver dag, og det blir så varmt å sove sånn. 

Hva gjør andre pollenallergikere i sånne perioder?

Anonymkode: 58b04...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. 

Bor i land og skogbruks område så her er det litt pollen...

Vasker øynene sikkert 10 ganger daglig, drypper øynene 4-6 ganger med Zaditen og hydrokortison. Skyller nesen med saltvann.

Ellers er jeg mye ute.

Lufter ikke soverom på dagtid,åpner kun rett før leggetid for da strømmer det kald frisk luft inn.

Er forøvrig i god fysisk form så temperatur plager meg ikke nevneverdig,klart er det over kroppstemperaturen så er det litt plagsomt med fysisk aktivitet. Men slike lufttempraturer må man fyre i ovnen for å få i Norge....

Anonymkode: 3e636...cfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aner ikke. 

Bor i land og skogbruks område så her er det litt pollen...

Vasker øynene sikkert 10 ganger daglig, drypper øynene 4-6 ganger med Zaditen og hydrokortison. Skyller nesen med saltvann.

Ellers er jeg mye ute.

Lufter ikke soverom på dagtid,åpner kun rett før leggetid for da strømmer det kald frisk luft inn.

Er forøvrig i god fysisk form så temperatur plager meg ikke nevneverdig,klart er det over kroppstemperaturen så er det litt plagsomt med fysisk aktivitet. Men slike lufttempraturer må man fyre i ovnen for å få i Norge....

Hvem fyrer så det blir over 37 gr?

Anonymkode: b8632...f9e

Skrevet

Luftrenser?

Anonymkode: 23802...861

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem fyrer så det blir over 37 gr?

Anonymkode: b8632...f9e

For i det heletatt oppnå en slik lufttemperatur inne i et hus her til lands.

Hvem som gjør det aner jeg ikke. Kanskje noen som sitter helt rolig og naken i flere timer?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Siden jeg har pollenallergi, og det er masse pollen nå, unngår jeg å lufte så jeg ikke får pollen inn. Jeg har vinduet på soverommet oppe om natta, men med pollenfilter, og det er jo nesten ikke bedre enn lukket vindu. Nå har det jo også i ukesvis vært over 20 grader hver dag, og det blir så varmt å sove sånn. 

Hva gjør andre pollenallergikere i sånne perioder?

Anonymkode: 58b04...1bf

Vi skaffet oss aircondition (varmepumpe)

Anonymkode: 62820...2a9

Skrevet

Vil og påpeke at overetasjen hos oss nådde over 35 grader før vi skaffet oss varmepumpe. Skjønner at du har behov for lindring når du ikke kan lufte ut

Anonymkode: 62820...2a9

Skrevet

Nivået av pollen i lufta synker kraftig etter sola har gått ned. Så å først åpne vinduet om kvelden etter solnedgang.

Ellers er mitt beste triks å ta en dusj før legging. Få pollen vekk fra håret etc. Det hjelper ikke hvertfall enormt mye for hvor tett jeg føler meg når jeg våkner om morgenen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vindu åpent uansett og er ute. Klarer ikke sove på for varmt rom.

Anonymkode: c96fd...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...