Gå til innhold

Enkeltsenger eller dobbelseng i bobil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg skal kjøpe bobil. Det vi ser er at veldig mange har enkeltsenger. Vi ønsker i utgangspunktet dobbeltseng.

Jeg ønsker å høre fordeler og ulemper med de ulike løsningene fra noen med erfaring. Noen som vil dele?

Anonymkode: 9c2cd...192

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkeltsenger hadde bare vært til irritasjon for meg og min kjære, men vært praktisk den ene gangen i året jeg er på tur med en venninne. 

Så her foretrekkes dobbeltseng. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jo en fordel jeg har hørt om. I tilfelle dobbeltsenger virker små for deres preferanser er det enkelt å lage til en skikkelig stor dobbeltseng i biler med to enkeltsenger i utgangspunktet. Det er derimot oftest vanskelig å utvide en fast dobbeltseng. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå for dobbeltseng! Jeg har bilcampet med enkeltseng, og det går jo, men det er såpass ukomfortabelt at jeg ikke hadde valgt det igjen.

Anonymkode: d4c7b...b82

AnonymBruker
Skrevet

Noen enkeltsenger er plassert slik at man kommer bort i rullegardinen/sjalusien i vinduet, enten med dyna eller med kroppen, og det kan skade gardinen. Det er også noen som klager på at det er vanskeligere å sette på laken i enkeltsengene. Jeg ønsket meg enkeltsenger før, sånn som man kunne lage om til en hel seng, men bilen vi kjøpte hadde dobbeltseng og nå foretrekker jeg det. Tror vår seng er 140 cm og vi sover så langt ut på sidene at det er god plass  i midten 😅

Anonymkode: dbfb4...c06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde gått for enkeltsenger. Det er fordi vi ikke får sove når vi deler seng. Om vi hadde hatt dobbelseng. Så hadde vi vært utslitte etter en bobilferie😂

Anonymkode: 26f9e...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi hadde gått for enkeltsenger. Det er fordi vi ikke får sove når vi deler seng. Om vi hadde hatt dobbelseng. Så hadde vi vært utslitte etter en bobilferie😂

Kan man ikke ha sex uten dobbeltseng? 🤔

Anonymkode: b3789...abb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan man ikke ha sex uten dobbeltseng? 🤔

Anonymkode: b3789...abb

Huh? Hva mener du? Man trenger vel ikke en seng i det hele tatt for å ha sex om man vil ha sex..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Størrelsen på dobbeltsengen er vesentlig.

Smal dobbeltseng = foretrekker enkeltseng.

Vi har 140 cm i campingvognen og det er akkurat på grensen av hva som er komfortabelt. Vi merker godt at sengen er 40 cm smalere enn den vi sover i til vanlig.

Det er og greit at det er standardmål på sengen slik at dere kan kjøpe feks overmadrass uten å spesialbestille.

Anonymkode: 30da7...914

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd høye enkeltsenger som kan bli dobbel. Ser kunne ikke jeg som er høy sitte å lese, mye kluss da vi liker nærher.

Kjøpte da en med fransk seng, fungerte bedre, men klatre over den andre når vi måtte på do var klomsete. Så vi gikk for queenbed til slutt og den passer oss perfekt 

Anonymkode: 4b8a8...dd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har queenbed. 150 cm bred. Vi synes det er perfekt. 

Vi ble litt overrasket da vi fant ut at den er beregnet til TRE mennesker da, ettersom det er satt av 50 cm per pers i bobil😂-verdenen. Men for TO funker det utmerket 😄

Anonymkode: 12acb...278

Skrevet

Kommer helt an på løsningen. Vi har senkeseng og en 120-seng bak. Det betyr at en av oss alltid ligger innerst, og det er litt slitsomt. Lånte en stund en bil med to enkeltsenger som kunne gjøres dobbel med madrass mellom, det fungerte veldig fint, men pga barn trengte vi mer plass og da utgår den løsningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...