Gå til innhold

Tidsplan for bruden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss neste helg, og jeg er litt usikker på hvordan vi skal gjøre ting. 

Vielsen er 15.00.  Jeg har time til frisør for oppsett og sminke 10.00, 12.00 kommer min forlover + datteren min dit, sånn at de ordner håret til datteren min. 

De har satt av tid til 13.00. 

Jeg, forlover og datter har da plan om å dra til hotellet vi skal ha selskapet, der er rommet ledig og ordne oss resten der. Men så ble jeg litt usikker, bør jeg skifte til kjole hos frisøren kanskje? 

Vi drar vel til kirken ca 1440 (er ikke langt å kjøre) 

Inni der må jeg ha noe mat, og forloveren skal sette negler på meg, men tenkte at det kan vi gjøre mens datteren blir ordnet på håret.. 

Anonymkode: 6c271...b05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du lett kan tråkke nedi kjolen, ville jeg ventet så lenge som mulig. Greit å få i seg et måltid før kjolen tas på. Må den på, velg mat som ikke gir flekker (rundstykke med ost og skinke for eksempel). 

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men er det fare for at sminken kan bli tilgriset eller miste "glansen", hos frisøren? Dersom det sprayes vann, hårprodukter, det regner på veien osv.

Anonymkode: 9c255...65e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2026 den 12.59):

12.00 kommer min forlover + datteren min dit, sånn at de ordner håret til datteren min. 

Inni der må jeg ha noe mat, og forloveren skal sette negler på meg, men tenkte at det kan vi gjøre mens datteren blir ordnet på håret.. 

Anonymkode: 6c271...b05

Legg negler dagen før.

Anonymkode: e7915...63b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sminket på morgenen ca 08:30. håret ble ordnet privat ca kl 10. og hadde da tid med forlover til vielse i kirken kl 15. Kommer jo an på type kjole. Jeg kunne tråkke lett inn i den så kunne vente lengst mulig før jeg tok den på. I mellom tiden hadde jeg på meg en omslagskjole som ikke trengte å tas over hode for å få den av. 

Anonymkode: f962d...ded

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble sminket på morgenen ca 08:30. håret ble ordnet privat ca kl 10. og hadde da tid med forlover til vielse i kirken kl 15. Kommer jo an på type kjole. Jeg kunne tråkke lett inn i den så kunne vente lengst mulig før jeg tok den på. I mellom tiden hadde jeg på meg en omslagskjole som ikke trengte å tas over hode for å få den av. 

Meg igjen, negler fikk jeg ordnet to dager før vielsen

Skrevet (endret)

Jeg tok ikke på kjolen før helt til slutt, jeg tenker det kan være lurt å vente til slutt med den.

Vielsen vår var kl. 12:00, og vi begynte med hår og sminke kl. 08:00. Ble akkurat ferdig i tide, så beregn god tid. Og jeg bruker lite sminke. Det som tok tid var håret. ;) 

Neglene ordnet jeg ca 1 uke før vielsen.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen tar du på på hotellet. Du ønsker ikke farte rundt i den mer enn du må.

Husk å ta på skjorte eller annet som du ikke må trekke over hodet når du drar til frisøren.

Selv dro jeg til frisøren først. På vei til der jeg skulle skifte stoppet jeg og forloveren min og åt pizza. Glad jeg kun hadde slør og ikke full kjole dra. 

Anonymkode: a8b21...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...