AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Bor på et felt med begrenset parkering med huset så når vi får besøk er gjesteparkering go å ha. Problemet er at flere naboer bruker den til fast parkeringsplass for campingvogner, båter, tilhengere, og bil uten skilt. På dagtid er det ledig et par plasser men etter arbeidstid er den fult opp med firmabiler. De står urørt gjennom helga og kvelden. Type elektriker osv, naboenes overskudd biler. Så når vi får besøk, har bursdag osv må familien parkere på en betalt parkeringsplass et par minutter unna. Er ikke mulig å parkere i gata. Kjipt på sommeren men veldig irriterende på vinter og høst. Hva er best måte å ta dette opp uten å bli uvenner med resten av gata? Står skilt at det er gjesteparkering til besøkende. Anonymkode: d029a...428 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai Sett opp et anonymt skilt? «Gjesteparkering er til gjester». Anonymkode: 028ee...e13 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Er det sameie så har dere vel et styre du kan snakke med. Anonymkode: f58eb...50b 9 2
mommyaka Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai Vi bor i borettslag og vi har ikke lov til dette. Vi har mange parkeringsplasser,men ikke lov til å oppbevare egne hengere/ Bobil etc på disse. Snakk med styrer 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Er det faktisk bestemt at det er gjesteparkering, eller er det bare du som mener det er det? Dette er roten til mange parkeringskonflikter. Her oppfattet mange min parkeringsplass som gjesteparkering da den ligger utenfor selve tomta og jeg allerede har plass til to biler på selve tomta. Da samboer flyttet inn og vi tok i bruk den "gjesteparkeringa" til firmabilen ble det noen irriterte meldinger. Sorry men plassen er min, og firmabilen må samboer ha. Folk må gjøre av besøket sitt et annet sted. Jeg tenker uansett at folk har større behov for firmabilene sine enn dere har for besøk. Anonymkode: 1f1f0...2f4 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai Ser der min vennine bor der har de garasjen og så har de 2 parkeringen rett uten for leiligheten sin , og der ser jeg ofte at naboene til vennina mi bruker hennes plass, ofte når jeg kommer ditt må ho be naboen flytte bilen sin, i tilleg har de gjesteparkering litt lenger unna der er parkeringen merket med leilighets nr, ut fra hvem som har plassem, står og at de kan taes bort hvis det ikke er bil eller andre ting. Denne plassen har vennina mi aldri brukt, ho skjønner ikke hvorfor ho ska ha 4 plasser, ho syns det holder med de 3 ved boligen Anonymkode: bd553...744 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Ts her. Er ikke sameie men på parkeringsplassen står det et skilt med gjesteparkering. Er kommunal parkeringsplass og de som brøyter og sånt hos oss. Anonymkode: d029a...428
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ts her. Er ikke sameie men på parkeringsplassen står det et skilt med gjesteparkering. Er kommunal parkeringsplass og de som brøyter og sånt hos oss. Anonymkode: d029a...428 Om det er kommunal parkeringsplass kan du muligens sende melding til kommunens parkeringsvesen og melde inn overtredelsene. Det har jeg gjort noen ganger i vårt nabolag. Vi har også gjesteparkering i vårt nabolag, med skilt hvor det står at det ikke er lov å parkere over 24 timer, men folk setter biler, campingvogner, bobiler og tilhengere der over lengre tid likevel. I slike tilfeller googler jeg meg frem til kommunens parkeringsvesen, sender et tips, og ikke mange dagene etter ligger det en gul bot på kjøretøyet. Anonymkode: a9b82...f7c 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Er ikke sameie men på parkeringsplassen står det et skilt med gjesteparkering. Er kommunal parkeringsplass og de som brøyter og sånt hos oss. Anonymkode: d029a...428 Da tar du det med kommunen. Min mor var borti det samme. Én mann okkuperte 5-6 parkeringsplasser med tilhenger, båter og gamle bilvrak. De fikk kommunen på banen og det ble satt opp makstid på parkering. Men det tar tid så du må begynne nå. Anonymkode: 21437...49c 4
Alice123 Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai Dette var et problem der jeg bor. Hver bolig har én fast parkeringsplass (med bolignummer), og et stort antall gjesteparkeringer (merket "gjesteparkering for [boligområde]"). Dessverre ble gjesteparkeringene etter hvert fyllt opp av campingvogner, tilhengere, avskilta biler, og beboernes andre- og tredje bil (som at "hovedbilen" var på beboerparkeringen, og "konebilen" og eventuell arbeidsbilen (mange håndtverkere her, med varebil) ble stående på gjesteparkeringa). Det gikk så langt at det til slutt ikke var én eneste ledig gjesteparkeringsplass (av rundt regnet-fingern-i-lufta- 40 gjesteparkeringer). Vi måtte få inn parkeringsvakter for å få orden på det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai Ikke den beste løsningen, særlig ved spontane besøk, men hva med at dere på dager dere vet dere skal ha besøk parkerer på gjesteparkeringen også kan gjestene deres parkere på deres plass? Anonymkode: b5fb6...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai Hos oss blir avskilta biler og hengere/campingvogner/båter på gjesteparkering fjernet etter 3 dager på eiers regning. Hver leilighet har en (merket) parkeringsplass, de som har mer enn en bil kan leie plass av de som ikke har bil eller parkere på stor gratis parkeringsplass 100 meter unna. Gjester som skal være lenge/overnatte oppfordres også til å parkere der. Anonymkode: 038d8...f16 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #13 Skrevet 30. mai Har du ikke lovvtilnå sette opp et skilt på 1 gjesteparkering reservert deg? Anonymkode: 9bf8b...494
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå