Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg opplevde nettopp at lyset skrudde seg av i ett sekund. Det laget den lyden som kommer når man trykker på lysbryteren, og så gikk det på igjen rett etterpå. Hvorfor? Ingenting annet ble skrudd av, varmepumpen gikk som normalt, laderen fortsettet å lade. Jeg bor helt alene og forstår ikke helt hva som har skjedd. Ville jo antatt at strømmen gikk til vanlig, men akkurat nå var det kun lyset?

Anonymkode: 5b416...cbe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du "smart-lys"?

Jeg har Phillips Hue, og opplever relativt ofte i perioder at det skjer.  Jeg har selvsagt låst konto, men av en eller annen grunn reagerer lysene mine hver gang naboen prøver å installere noe hos seg.

Anonymkode: bcd38...90b

Skrevet

Ujevn spenning fra netteier? Smartlys som oppdaterte seg selv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2026 den 18.20):

Hei. Jeg opplevde nettopp at lyset skrudde seg av i ett sekund. Det laget den lyden som kommer når man trykker på lysbryteren, og så gikk det på igjen rett etterpå. Hvorfor? Ingenting annet ble skrudd av, varmepumpen gikk som normalt, laderen fortsettet å lade. Jeg bor helt alene og forstår ikke helt hva som har skjedd. Ville jo antatt at strømmen gikk til vanlig, men akkurat nå var det kun lyset?

Anonymkode: 5b416...cbe

Om det bare gjelder én pære og det er en LED-pære så kan de bli litt ustabile mot slutten av levetiden. Det er endel elektronikk i sokkelen som driver LED-elementene og når en slik pære slutter å virke er det som oftest den delen som slutter å virke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...